جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

چرا باید علوم انسانی متحول شود؟+صوت

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 396271
با وجود اهميت و جايگاه ويژه علوم انساني در رشد و پيشرفت جوامع، اما متاسفانه علوم انساني در کشور ما ترجمه متون غربي است که تناسب و سنخيتي با جامعه ايراني - اسلامي ما ندارد.
به گزاش جهان به نقل از پیک بامدادی واحد مرکزی خبر:

علوم انسانی که حوزه نفوذش در بطن جامعه است، هم فرهنگ و رفتار انسان‌ها را می‌سازد، هم به روان و اندیشه مردم می‌پردازد. علمی که جایگاه و هویتش، تأثیر مستقیمی بر هویت و فرهنگ جامعه دارد.ادامه در گزارش صوتی

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
رو راست بگوییم گذشته از غربی بودن و یا نبودن آن، بیشتر کسانی که سراغ علوم انسانی میروند توانایی و استعداد علوم نظری/فنی را نداشته اند و تنها برای مدرک گیری به دانشگاه رفته اند ، برای ادیب و فیلسوف شدن نیازی به دانشگاه رفتن نیست.پیشنهاد میکنم همه رشته های علوم انسانی را به دو رشته کاملا کاربردی بگردانید ،
»علوم رفاه جامعه (جایگزین:روانشناسی،مدیریت،جامعه شناسی...)
»علوم سخنوری (جایگزین ادبیات و زبانشناسی و فلسفه و ترجمه ..)
که مستقیم بر حسب نیاز آماری دقیق اداره ها و دبیرستانها باشد بطوری که هر اداره و یا مدرسه ایی خود بتواند راستای کاربردی هر کدام از دو رشته را برای هر کار آموز تعیین کند، به این روش حتی یک فارغ التحصیل بیکار نخواهد ماند و نیز از هدر دادن امکانات دانشگاهی برای انبوهی از آدمهای بدردنخور پیشگیری خواهد شد .