دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
«جمال شورجه» کارگردان سینمای ایران:

اولویت بودجه باید با فیلمهای مقاومت باشد

«مسیح، شاهد بود» و «هانا» همچنان در ایستگاه متروکه
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 395874
جمال شورجه گفت: اگر رغبتی برای ساخت موضوعات مقاومت و دفاع مقدس وجود داشته باشد دوستان باید این کارها را در اولویت حمایت قرار دهند. اگر رغبت نشان ندهند باری از دوش ما کم نکرده‌اند.
به گزارش جهان، «جمال شورجه» کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با فارس، درباره دو فیلمنامه «مسیح شاهد بود» و «هانا» گفت: فیلم سینمایی «مسیح شاهد بود» در دوره قبل پروانه ساخت گرفت ولی به دلیل عدم بودجه نتوانستیم فیلمبرداری این اثر که موضوع مقاومت را در خود گنجانده و در سرزمین‌های اشغالی اتفاق می‌افتد را آغاز کنیم و فیلم متوقف شد.

وی افزود: فیلم‌های سینمایی «هانا» که نویسندگی آن را هادی کریمی بر عهده دارد و به سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌پردازد و همچنین فیلمی در رابطه با شیخ احمد قمی که قرار بود کارگردانی کنم به دلیل عدم حمایت و بودجه فعلاً متوقف است.

کارگردان پیشکسوت سینمای ایران اظهار داشت: اگر رغبتی برای ساخت موضوعات مقاومت و دفاع مقدس وجود داشته باشد دوستان باید این کارها را در اولویت حمایت قرار دهند. اگر رغبت نشان ندهند باری از دوش ما کم نکرده‌اند.

شورجه تأکید کرد: این گونه فیلمها جزو مباحث استراتژیک نظام هستند که بودجه نظام هم باید در اولویت تولید این آثار قرار بگیرد.

کارگردان 33 روز تصریح کرد: البته قاسم قلی‌پور از تهیه‌کنندگان پیشکسوت سینما پیگیر تولید فیلم «مسیح شاهد بود» است که در صورت فراهم شدن بودجه فیلمنامه مجدداً باید بررسی شوند و از طرف شورای پروانه ساخت مجوز دریافت کند.

بنابر این گزارش، فیلم‌های سینمایی «مسیح شاهد بود» و «هانا» در دولت دهم موفق به اخذ مجوز شد اما به دلیل عدم حمایت از این فیلمها تولید این پروژه متوقف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *