يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۷

مطهری: حصر، معارض‌ با اصول‌ نظام است!

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 395306
مراسم ۱۶ آذر در دانشکده فنی دانشگاه تهران در یک فضای امنیتی برگزار شد، مراسمی که برگزار کنندگان آن حضور یک خبرنگار را هم تاب نیاورند و به مخالفان نیز اجازه انتقاد ندادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ مراسم روز دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات از طرف انجمن اسلامی این دانشگاه برگزار شد.

 پیش از برگزاری مراسم، اتفاقات ناخوشایندی در مقابل درب ورودی سالن رخ داد، دانشجویان برای حضور در مراسم تلاش می‌کردند، مسئولان برگزاری درب سالن را بسته بودند. دانشجویان بیرون سالن تجمع کرده‌بودند و هم را به سمت درب ورودی سالن فشار می‌دادند.

 دانشجویان دختر و پسر به صورت مختلط و در یک شرایط نامناسب با شعارهایی که گاها در میان آن توهین هم شنیده می‌شد برای ورود به سالن اصرار داشتند، فشار تا حدی بود که به چند نفر آسیب رسید و موجب شکستن درب سالن شد.

 تقریبا صندلی‌های داخل سالن پر بود، و راس ساعت ۱۴:۳۰ مراسم با سخنرانی مجری مراسم آغاز شد. وی در ابتدا عاشورا را به فتنه ۸۸ ربط داد و در رابطه با سران فتنه، و کسانی که در فتنه ۸۸ دست داشتند، سخنانی بیان کرد.

 در ابتدای این مراسم مجری برنامه در برخوردی عجیب از دانشجویان خواست تا خبرنگار صدا و سیما را از سالن بیرون کنند، مسئولان برگزاری در اقدامی عجیب‌تر به شدت فضا را کنترل می‌کردند تا غیر از خبرنگار رسانه‌های اصلاح‌طلب، خبرنگار حضور نداشته باشد، آنها حتی به کسانی که چهره مذهبی داشتند اجازه ورود به سالن را نمی‌دانند. برخی از دانشجویان به خاطر این عملکرد به آنان اعتراض کردند.

 علی مطهری که حضور در جمع دانشجویان را به بازی فوتبال ترجیح داده است اولین سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به حصر سران فتنه و مرگ افرادی مانند ستار بهشتی و هاله سحابی گفت: برخی به دنبال حفظ نظام هستند و برخی اصول را نیز زیر پا می‌گذارند و فکر می‌کنند برای حفظ نظام می‌توانند هرکاری کنند ولی در قانون اساسی نیز اصل آزادی افراد مطرح شده و آمده که کسی حق بازداشت فردی را ندارد مگر این‌که سریعا کیفرخواست او تهیه شده و دادگاهی برایش برگزار شود.

 پس از مطهری، مصطفی معین که در اواسط مراسم به سالن آمد سخنانی را در انتقاد به دولت گذشته بیان کرد، وی بسیاری از مشکلات کشور را به خاطر ۸ سال گذشته دانست و گفت به خاطر دوستی با دانشجویان هزینه‌های بسیاری داده‌ است.

 معین در خاتمه سخنان خود توصیه‌هایی نیز برای دانشجویان و جنبش دانشجویی داشت و همچنین از آنها انتقاد کرد و گفت آنها در ۸ سال گذشته دچار انفعال شده‌اند.

*قرار بود در پایان سخنان معین دانشجویان سوال‌های خود را از وی بپرسند معین برای پاسخ دادن آماده بود ولی مجری برنامه با این دلیل که وقت کم است اجازه این کار را نداد.

 در این مراسم چند فیلم کوتاه تصویری در رابطه با سخنان مطهری در جلسه رای اعتماد به مجلس به فرهادی، سخنان روحانی و برخی از دیگر از سیاسیون پخش شد، برخی از دانشجویان شال سبز برگردن انداخته بود و دانشجویان دیگر را برای همراهی با خود در دادن شعارهایی در حمایت از سران فتنه تحریک می‌کردند.

چندین بار در این مراسم شعارهایی در حمایت از فتنه‌گران داده شد.

چندین پوستر نیز از تصویر سران فتنه در دستان برخی از دانشجویان بود. به غیر از پوسترها و شعارهایی که برگزارکنندگان خودشان آماده کرده بودند به هیچ دانشجویی اجازه بالا بردن پوستر یا دست نوشته داده نمی‌شد.

یکی از دانشجویان در میان سخنان مطهری خواست انتقاد کند که انتظامات سالن به سرعت وی را بیرون کردند، مراسم در یک فضای کاملا امنیتی برگزار شد به هیچ کس اجازه فیلم برداری و ضبط صدا داده نمی‌شد. برخی به صورت مخفیانه صدای سخنرانان را ضبط می‌کردند.

 در پایان این مراسم پیام تصویری خاتمی رئیس جمهور اسبق در سالن پخش شد، خاتمی در قسمتی از این پیام گفت: دانشجویان و انجمن اسلامی دانشگاه علاوه بر همه دغدغه‌ها باید رسالت دفاع از اسلام و اسلام آزادی و اسلام مدافع آزادی و استقلال و اسلام خواستار دموکراسی، اسلام اخلاق را داشته باشد. شما باید بتوانید اخلاق را در حاکمان و مردم نسبت به یکدیگر نهادینه کنید.

 پس از پخش پیام تصویری خاتمی برخی از دانشجویان به سمت درب خروجی هجوم آوردند، و بالاخره با تمام بگیر و ببندها مراسم تمام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مخمل
Iran, Islamic Republic of
یک کلمه از مادر عروس !
بالاخره نفهمیدیم علی مطهری تابع و...؟
Iran, Islamic Republic of
درست میگه
Russian Federation
مرگ بر فتنه گران بی وطن
خدا خیرش بده!ایشالا اگر این کارهاش برای خداست ایشالا ماجور باشه
ای خدا مجلس تمام شود تا از شر این اقا زاده خلاص شویم
رضا
Iran, Islamic Republic of
مجلس یک مدرس دارد.