شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۵
۱۹

پاسخ موسویان به گستاخی وزیر کانادایی درباره نقش حاج قاسم

پاسخ موسویان به گستاخی وزیرکانادایی درباره نقش قاسم سلیمانی
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 395223
اقدامات خصمانه کانادا علیه ایران به همین مورد بسنده نمی شود و بارها این دولت شمال قاره آمریکا نشان داده که در صف دشمنان مردم ایران قرار دارد.
پاسخ موسویان به گستاخی وزیر کانادایی درباره نقش حاج قاسم
سرویس بین‌الملل جهان‌نیوز - ابوذر علوی‌تبار: پروپاگاندای رسانه های بین المللی درباره نقش قاسم سلیمانی در تحولات منطقه کماکان ادامه دارد.

به گزارش جهان در یکی از تازه ترین خبرها، وزیر خارجه کانادا در سخنانی در اجلاس "دیالوگ منامه" مدعی شد که قاسم سلیمانی، نماینده ترور در منطقه امروز خود را به عنوان قهرمان مبارزه با داعش نشان داده شده است!

ایسنا در همین رابطه در خبری نوشت: حسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی که در این نشست حضور داشته به این اظهارات گستاخانه وزیر خارجه کانادا واکنش نشان داد.

موسویان که جزو تیم مذاکره‌کننده ایران با ۱+۵ در زمان دبیری حسن روحانی در شورای امنیت ملی بود، گفت: آقای وزیر! در حالی که شما اوقاتتان را در کاخ های کشورهای منطقه و در هتل های فوق لوکس می گذرانید، سردار سلیمانی جانش را کف دست گرفته و در صحنه عملیاتی با داعش و تروریسم تکفیری مبارزه می‌کند.

وی همچنین گفته است:" شما ایران را در مورد تروریسم داعش محکوم می‌کنید اما همه می‌دانند که تروریسم تکفیری داعش، جبهه النصره، طالبان و القاعده ریشه در یک ایدئولوژی خطرناک دارد که منزلگاه آن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (GCC) است ولی شما برای مبارزه با ریشه این ترور چه کرده‌اید؟ داعش و تروریست‌های تکفیری با پول و اسلحه کشورهای GCC ریشه کرده و پدید آمدند، برای مبارزه با این واقعیت تلخ چه کرده‌اید؟ اینها واقعیاتی است که کسی در این کنفرانس جرات ندارد در مورد آن حرف بزند."

به گزارش جهان، اقدامات خصمانه کانادا علیه ایران به همین مورد بسنده نمی شود و بارها این دولت شمال قاره آمریکا نشان داده که در صف دشمنان مردم ایران قرار دارد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۱، دولت کانادا ضمن ادعای نگرانی از تأمین امنیت دیپلمات‌های کانادایی شاغل در تهران، سفارت خود را تعطیل کرد. وزارت امور خارجه کانادا همچنین در اقدام خصمانه دیگری با عنصر نامطلوب توصیف کردن کارمندان سفارت ایران در این کشور به آنها ۵ روز برای خروج از این کشور مهلت داد و سپس اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران کرد.

قطع یک جانبه روابط سیاسی و اقتصادی کانادا با کشورمان به مذاق رژیم صهیونیسیتی نیز خوش آمد و پس از این اقدام نتانیاهو از مقامات کانادایی تشکر کرد.

این در حالی است که همین چند روز پیش انتشار یک گزارش محرمانه درباره امنیت سفارت سابق کانادا در تهران برای وزارت خارجه این کشور رسوایی به بار آورد.

این گزارش نشان می‌دهد که در زمان اقدام عمل دولت کانادا برای تعطیلی سفارت «اتاوا» در تهران، تهدید چندان زیادی متوجه این سفارتخانه نبوده است.

شبکه سی.بی.سی کانادا گزارش کرد که این گزارش که کمتر از ۹ ماه قبل از آنکه «اتاوا» سفارت کشورش در تهران را تعطیل کند و به دیپلمات‌های ایرانی دستور دهد تا از کانادا خارج شوند، تهیه شده است و می‌گوید بزرگترین تهدید در زمان تعطیلی سفارت کانادا وقوع «زلزله» بوده است.

به دنبال انتشار این گزارش هشت صفحه‌ای، «دان لیورمور» رئیس سابق اداره امنیت و اطلاعات دیپلمات‌ها در وزارت خارجه کانادا گفت: «متن این گزارش دیپلمات کانادایی نشان می‌دهد که هیچ تهدید جدی وجود نداشت. ما باید حضورمان را در تهران حفظ می کردیم اما برای دولت محافظه کار کانادا برخورد با ایران بیشتر کاربرد شعاری دارد و درکشان از شرایط ایران از واقعیت فاصله دارد».

گفتنی است، انتظار عمومی از مسئولان وزارت خارجه این است که قبل از هر گونه افزایش روابط با کانادا، مقامات کانادایی ضمن عذرخواهی رسمی مقامات دولتی کانادا نسبت به اعاده حیثیت دیپلماتیک از کشورمان اقدام لازم را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یادمان نمیرود که به این دلسوز وطن ، تهمت خیانت و فتنه گری و غرب زدگی زده شده بود
درود بر موسویان
یونس
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر ! اثبات شیء نفی ما ادا نمیکند . یعنی اینکه فعل و موضع بد از ناحیه هر کسی که مرتکب آن شده قبح داره و باید در مقابل آن و عاملش ایستاد و موضع خوب خوب است و ممدوح . و نافی سوابق آن فرد هم نمیشود .
فرامرز
تروریست ... همین جاصریحا فتوامیدهم که این وزیرکانادامهدورالدم است وهرکس اوراهرجادید تکلیف دارد اورابکشد
درسته اتهاماتی زده شده بودند به ایشان ... ولی خب در نهایت تبرئه شدند ...
تبرئه نشد مشخص شد اسنادی که در اختیار غربی ها قرار داده به شکل غیرقانونی به دست نیاورده امابنابراین جاسوس نبوده اما به خاطر افشای اسناد محرمانه مجرم شناخته شد.
قریشی
زیاد ذوق زده نشوید با یک گل بهار نمیشه. با یک عمل نمیشود قضاوت کرد. به عالم سیاست و ریاست امید نبند که قابل اتکا نیست. به راحتی می فروشندت. بستگی به موقعیت دارد.
پدری که پسرش سال 76 انتحارکرد
همچنان منتظر واکنش مقتضی این دولت دربرابر این کانادایی حیوان هستیم
خوهشا دوستان احساساتي تصميم نگيرند اولا همه مردم ايران از هر زبان و مذهب يد واحده و سرباز جان بر كف ولايت هستند دوما ممكن است انسان يك جايي اشتباه هم مرتكب شود خداوند عزوجل با عظمت و جلالش راه بازگشت را باز گذاشته كه همان توبه است و توبه چيز عجيبي نيست يعني پشيماني لذا خيلي به هم ديگر سخت نگيريم ما همه برادريم ممكن است برادري اشتباه كند در يك مقطع مهم اين است كه ميبينيم در يك تريبون بين المللي موسويان تمام قد و جانانه از برادر عزيزمان سردار سرلشگر قاسم سليماني حفظه الله دفاع ميكند .بنابراين اين ميتواند الگويي باشد براي همه افراد گروهها و جناح هاي سياسي فعال نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
لطفا دوستانی که اطلاعات کافی ندارند اظهار نظر نفرمایند . ایشان در دادگاه به جرم جاسوسی و . . .به انفصال از خدمات دولتی ، حبس تعلیقی و . . . محکوم شد و بعد برای چند سال به آمریکا رفت و بعد از انتخابات 92 خودش رو آفتابی کرد . اما راجع به شاهکار ایشون گفته می شود که :
پس از رویکرد انقلابی دولت گذشته دربحث اتمی ، جناب موسویان با منابع انگلیسی تماس می گیرد و از ایشان می خواهد که فشارها بر ایران را تشدید کنند . این مکالمه توسط سرویس امنیتی روسیه شنود شده و در اختیار مقامات ایرانی قرارمی گیرد .
هنوز هم معلوم نيست اين موسويان چطور اجازه حضور در بين دشمنان ايران را به اين راحتي پيدا مي كند

اگر كسان ديگري هم بخواهند در اين جلسات حاضر شوند برگزار كنندگان ضد ايراني اجازه حضور به آنها هم مي دهند؟
هادی
Latvia
با سلام وعرض ادب عمرا آقایون از دولت مردان کانادایی به خواهند که رسما عذر خواهی کنند
مرگ بر کانادا و کاناداچی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر كانادا و كاناداچي !!!!
خب پس پپسي و كوكاچي ؟؟
زمان بچگی یه شعر داشتیم به این شرح:

بستنی کیم! بستنی کیم و آلاسکا!
کانادا درای! ..............

کانادا فقط به همین درد میخوره.
حسین
ای بابا این اقای موسویان که تا دیروز جاسوس انگلستان بود,اسناد محرمانه کشور را به بیگانگان میداد پس چی شد حالا از ایشون نقل قول میذارید. آهان فهمیدم ، میزان حال افراد است.
Iran, Islamic Republic of
به شما چه مربوط. شما که به ایشون تهمت جاسوسی زده بودید. خجالت بکشید و از خدا بترسید
جناب جهان نيوز!! اين نحوه دفاع از عقيده را ياد بگيريد با استدلال و منطق
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جالبه که فرت و فرت همین آرم و پرچم کانادا روی لیوان و کفش گرفته تا پیرهن و پتو و... ملت ایران جا خوش کرده!
کانادا سگ دربار اسراییل