سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
تا حساب‌های مالی مشخص نشود، استقلال و پرسپولیس واگذار نمی‌شوند

واگذاری سرخابی ها به مشکل خورد !

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 395132
وزیر ورزش و جوانان گفت: برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال لازم است که حساب‌های مالی آنها دقیقا مشخص شود و تا زمانی که این اتفاق نیافتد نمی‌توان آنها را واگذار کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر محمود گودرزی در جمع خبرنگاران درباره قیمت گذاری بین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: صورت حساب‌های این دو باشگاه امضا نشده بود و کاملا روشن و واضح نبود و در آن ابهاماتی وجود داشت که امیدواریم در آینده این ابهامات برطرف شود و این صورت حساب‌ها امضا شود. این موضوع که کسی باور نمی‌کند در نهایت ما این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم یا نه، برای من مهم نیست.

وی درباره بازداشت موقت حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ما پیگیر این مساله هستیم و در حال حاضر هم قاضی این گونه تشخیص داده که این اتفاق رخ دهد. ما باید متوجه شویم موضوع در چه زمینه‌ای بوده و باید حل شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این که آیا تجربیات تلخ خصوصی سازی گذشته باعث شده واگذاری دو باشگاه سرخابی به تعویق بیفتد؟ گفت: این موضوع اصلا درست نیست و قطعا این اتفاق در آینده می افتد. دغدغه‌ اصلی ما این است که حساب های مالی باید کاملا واضح و روشن مشخص شود تا بتوانیم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم. درآمدها، بدهی‌ها و اموال این دو باشگاه باید واضح و روشن باشند. متاسفانه هر چند روز یک بار یک نفر با یک قرارداد می‌آید و اظهار می‌کند که از این باشگاه‌ها مطالباتی دارد و حساب‌ها دوباره بر هم می ریزد اما دیروز قرار شد که یک اعلام عمومی انجام شود و هر کسی که مطالباتی را از این دو باشگاه دارد ظرف مدت ۱۰ روز مراجعه کند تا در نهایت تصمیم گیری لازم انجام شود که حتما در آینده این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او درباره تعیین سهم بانوان در بودجه فدراسیون‌ها اظهار کرد: تعیین درصد برای بخش بانوان به نفع بانوان نیست، چرا که در برخی از رشته‌ها مثل تکواندو، بیش از ۵۰ درصد بودجه باید به خانم‌ها اختصاص یابد و اگر بودجه ای مثلا ۱۰ یا ۲۰ درصدی تعیین شود، سهم آنها پایین می‌آید. به همین خاطر ما می‌خواهیم بگذاریم خود فدراسیون‌ها بر اساس تشخیص خودشان بودجه ای را به بخش بانوان اختصاص دهند و اگر هم این نگاه در تخصیص درست بودجه وجود نداشته باشد ما آن را تغییر می‌دهیم.

گودرزی درباره این که گفته می‌شود امیر رضا خادم بر اساس حرف او عذرخواهی کرده است، گفت: این موضوع صحت ندارد. آقای خادم آدمی اخلاق مدار و خوب هستند و بر اساس تشخیص خودشان سخنی را گفته اند و عذرخواهی کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به سوال ایسنا درباره اختصاص یک درصد از بودجه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به ورزش کشور، تصریح کرد: آنچه که در مجلس شورای اسلامی به صورت یک طرح مطرح شده، این است که نهادها و وزارتخانه‌ها مکلف شوند که یک درصد از بودجه خودشان را به ورزش اختصاص دهند، اما این موضوع در مجلس شورای اسلامی با اختلاف یک رای تایید نشد و تصمیم بر این شد که به جای این که آنها مکلف به انجام این کار شوند، آنها مجاز باشند این کار را انجام بدهند. تا الان هم چنین موضوعی نبوده و همین که آنها مجاز به انجام این کار هستند فرصت خوبی برای ورزش است، اما اگر آنها مکلف بودند بهتر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *