جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۸

پولادي چگونه دوباره ملي پوش مي شود؟

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 395117
وضعيت بازيکنان ملي پوش و سرباز فوتبال ايران حسابي گره خورده است. از يک طرف سازمان نظام وظيفه مي خواهد به مسووليت قانوني اش پايبند باشد، از طرفي اين بازيکنان براي تيم ملي ارزش زيادي دارند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا ، زمان زیادی تا آغاز جام ملتهای آسیا نمانده و از روی تقویم چیزی حدود یک ماه دیگر سوت شروع بازیها به صدا در می آید. در این میان تیمهای آسیایی یک به یک آماده حضور در مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره می شوند. بزرگان فوتبال آسیا مثل ژاپن، ایران، کره جنوبی و استرالیا برای حفظ پرستیژ و جایگاه خود و کم نام و نشانها هم مانند اردن، ازبکستان و قطر برای دست و پا کردن نام و جایگاهیدر حال تلاشند.

در این میان نگاهی به وضعیت فوتبال ملی ایران به خوبی نشان می دهد که تیم ملی ایران چه قدر برای کسب مقام قهرمانی بعد از ۳۹ سال شانس دارد. اگر همه مشکلات و اختلافات این روزهای فوتبال ایران را کنار بگذاریم و وارد دعوای بد موقع "ورزش" و "فوتبال" نشویم، یک مشکل حسابی ذهن تیم ملی را به خود مشغول کرده و آن هم وضعیت بازیکنانی است که در "سربازی گیت" فوتبال ایران از تیم ملی دور شده اند. مهرداد پولادی، سروش رفیعی، احمد عبدالله زاده، بختیار رحمانی و چند نام دیگر بازیکنانی بوده اند که در این مدت هر کدام زمانی را در تیم ملی گذرانده اند. در این میان مهمترین نام "مهرداد پولادی" است که بعد از درخشش در جام جهانی از تیم ملی دور شده؛ بازیکنی که به گواه آمار فیفا بهترین بازیکن ایران در جام جهانی بود اما نه تنها مانند بقیه بازیکنان سرباز خودش را به نظام وظیفه معرفی نکرد، بلکه با تیم الشحانیه قطر هم قرارداد بست و ترجیح داد به ایران برنگردد.

این شرایط باعث شده که آینده این بازیکن در تیم ملی با ابهامهای زیادی روبه رو شود. از یک طرف علی کفاشیان گفته به کادر فنی توصیه کرده این بازیکن را به تیم ملی دعوت نکند، از طرفی هم کادر فنی تیم ملی به دلیل مسائل فنی فوتبال باشگاهی، آلترناتیوی برای این بازیکن در دفاع چپ ندارد. در این میان سازمان نظام وظیفه هم به درستی پیگیر تخلف این بازیکن است.

با این حال راه سومی هم می تواند پیش پای مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان نظام وظیفه قرار بگیرد که بتواند شرایط را به سمتی ببرد تا هم کادر فنی تیم ملی به نظرش برسد و هم اینکه سازمان نظام وظیفه به مسوولیت قانونی اش عمل کند و آن هم این است که این بازیکن به صورت موقت مجوز حضور در تیم ملی را دریافت کند و بتواند برای تیم ملی در جام ملتها بازی کند و بعد از پایان این بازیها با فسخ قراردادش با الشحانیه به خدمت سربازی برود. شاید اگر این پیشنهاد که البته ظاهرا مورد توجه مسوولان فدراسیون فوتبال هم قرار گرفته در جلسه علی کفاشیان با مسوولان نظام وظیفه مطرح و با استقبال مسوولان ارشد نظامی روبه رو شود، بتواند بهترین راه باشد؛ راهی که هم تیم ملی و در نهایت فوتبال کشور و هواداران فوتبال را منتفع می کند و هم اینکه باعث اجرای قانون درباره تخلف انجام شده می شود.

شاید استفاده از خدمات یک بازیکن که سرمایه گذاری زیادی برای پرورش و رشدش شده، بهتر از این باشد که بخواهیم با اقدامی تنها "نظامی" با او برخورد کنیم. تخلف حتمی است اما می شود اجرای مجازاتش را به خاطر منافع ملی دو ماهی به تاخیر انداخت. پولادی هم هر چه قدر در گذراندن این دوران مقدس تعلل کرده باید بپذیرد که بعد از جام ملتها و بازی در لباس تیم ملی راهی به جز تمکین از قانون ندارد و باید بعد از رقابتهای استرالیا مثل هر جوان دیگر ایرانی این دوران را بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا تخلف به این بزرگی را توجیه می کنید ایشان و سایر بازیکنان متخلف باید طبق قانون با آنها برخورد شود و پول های را که از بیت المال گرفتند عینا برگردانندو مانند سایر جوانان به قانون تمکین کنند .

ایشان قطعا خلاف عمل خود را می دانست .
ناشناس
Switzerland
تیمهای که خصوصی نیستند و به مدت بیش از ۵۰ سال از بیت المال ارتزاق کرده اند نه تنه انها باید پولها را برگردانند که نباید بیش از این به انها پول مردم را داد و نه تیم های صنعتی مثل ذوب اهن؛ سایپا یا فولاد و غیره که درامد زا بوده و هزینه ها را خود تقبل می کنند.
يك شهروند
United States
اصلاً راه حل عادلانه اي نيست ، اين افراد هم تخلف كرده اند و هم در حال كسب درآمد هستند.
خيلي از جوانان اين مملكت در حالي كه موقعيت مناسب شغلي دارند به سريازي ميروند.
قحط الرجال نيست و بايستي اول جرم ايشان رسيدگي شود و پس از آن در خدمت تيم ملي ايران باشند.
حسن
Switzerland
بازیکنان اکادمی فوتبال فولاد بنابر قانون فیفا سرباز نیستند در صورت شکایت فولاد به فیفا محرومیت و جریمه سنگین و کاهش سهمیه اسیا در انتظار فوتبال اماتور ما که خود را حرفه ای جا زده خواهد بود . قانون سربازی در مورد قهرمانان ملی و هنرمندان و نخبه های علمی باید عوض شود سربازی فقط پا کوباندن در پادگان نیست .
تو فیفا هم مگه سربازی میرن
پیشنهائتونم به درد خودتون میخوره طرف جام ملتها بازی کنه بعد بره قطر به ریش همه بخنده مجرم مجرمه باید مجازات بشه
حسن
Switzerland
در فوتبال حرفه ای دنیا مثل همین اروپا که من زندگی می کنم اکادمی فوتبال یعنی مدرسه فوتبال و طبق قانون بازیکن عضو اکادمی مثل یک دانشجو سربازی نمی رود دلیل ان مثل روز روشن است اولا اگر بازیکنی که در اوج فوتبال خودش است را به سربازی بفرستیم فوتبال و اینده اش نابود میشه و سرمایه سوزی هم می شود در ثانی تیم ملی از وجود او محروم میشه و از نظر جنبه حقوقی و احقاق حق ؛ فیفا به نفع بازیکن متضرر می تواند اقدام کند .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
فوتبالیستها چه گلی به سر ملت زدند که خونشون از بقیه رنگین تره؟؟؟؟ متخلفین باید مجازات شوند. فقط در این صورت می توان به قانونمند شدن امیدوار بود
ناشناس
Switzerland
حالا شما هم چسبیدید به چهار تا بازیکن و می خواهید از انها انتقام بگیرید تصورش را بکن تا کنون دو باشگاه سرخابی به بهانه واهی داشتن هر کدام ۳۵ میلیون هوادار سا لیانه میلاردها پول بیت المال را به تاراج می برند و اب از اب هم تکان نمی خورد.