جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

عضومجاهدین: دولت‌روحانی اصلاح‌طلب‌نیست

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 394970
عضو مرکزیت سازمان منحله مجاهدین (انقلاب) می‌گوید اصلاح‌طلبان در انتخابات با روحانی ائتلاف نکرده‌اند و دولت روحانی هم دولت اصلاح‌طلبان نیست.
عضومجاهدین: دولت‌روحانی اصلاح‌طلب‌نیست
به گزارش جهان به نقل از آفتاب؛ فیض‌اله عرب سرخی گفت: ائتلافی بین اصلاح‌طلبان و دولت تدبیر و امید اتفاق نیفتاده است. اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات نتوانستند یک نامزد یا کاندیدای حداکثری و اختصاصی داشته باشند. بنابراین از بین نامزدهای موجود و تأیید شده، فردی را که بیشترین قرابت و نزدیکی را به برنامه‌های مورد انتظار داشت، انتخاب کردند. از این حیث آقای دکتر عارف و آقای دکتر روحانی دو نامزدی بودند که در مجموع بخش‌های قابل‌ توجهی از مطالبات و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان را نمایندگی می‌کردند. با کنار رفتن آقای دکتر عارف اصلاح‌طلب‌ها به اقتضای نگرش اصلاح‌طلبی خود از تنها نامزدی که بخش‌های مهمی از مطالباتشان را نمایندگی می‌کرد، حمایت کردند؛ این اقدام به مفهوم یک ائتلاف نیست.

وی ادامه می‌دهد: ما اگر نقدی داشته باشیم و بخواهیم مطرح کنیم نه نقد دولت تدبیر و امید براساس یک برنامه اصلاح‌طلبانه است بلکه نقد براساس برنامه دولت تدبیر و امید است.

عرب سرخی در واکنش به این نظر که «اما به نظر می‌رسد ائتلافی نانوشته با آقای روحانی صورت گرفت؟» می‌گوید: ائتلاف اصلاح‌طلب‌ها با‌ آقای روحانی نبوده اما حتما گفت‌وشنودی بین آقای عارف و آقای روحانی بوده است که گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با آقای روحانی نبود. ائتلاف دو نامزد است که یکی به دیدگاه‌ اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است و یکی به اردوگاه اعتدال‌گرایان.

برخلاف این ادعا عارف با حالت قهر از انتخابات انصراف داد و حاضر به اعلام حمایت از روحانی نشد.

وی درباره تلقی بهزاد نبوی از دولت و اینکه «برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله بهزاد نبوی مطرح کرده‌اند که این دولت، دولتی نیست که اصلاح‌طلبان در آن فعالیت کنند. بهتر است که کاری نکنند و فقط تماشاگر باشند.» تصریح کرد: نه آقای نبوی چنین نظری را ندارند. من شخصا با ایشان صحبت کرده‌ام اصلا نگرش ایشان این نیست. آقای نبوی اعتقاد دارند با توجه به اینکه دولت آقای روحانی یک دولت اصلاح‌طلب نیست نباید ما هزینه‌های یک دولت اصلاح‌طلب را به دولت آقای روحانی تحمیل کنیم. اجازه دهیم براساس نگرش‌ها و برنامه‌ها و گرایش‌های خود عمل کند. اینکه مداوم به گونه‌ای صحبت کنیم که گویا ما نمایندگان دولت آقای روحانی هستیم، بدون اینکه در واقعیت چنین باشد، هزینه‌هایی را به دولت تحمیل می‌کند بدون اینکه فایده‌ای داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *