جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

ادامه قطعی بیمه هنرمندان صنایع دستی

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 394941
مدتی است که بیمه هنرمندان صنایع دستی قطع شده است که گفته می‌شود به علت بدهی‌های سنگین دولت به سازمان تامین اجتماعی کشور بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، هنرمندان صنایع دستی کشورمان که مدت‌ها طعم داشتن بیمه صنایع دستی که زیرمجموعه بیمه قالیبافان بود را می‌چشیدند، یکباره با قطع این بیمه مواجه شدند و شیرینی خود را به تلخی سپردند.

بر اساس این گزارش یک تا دو ماه است که بیمه صنایع دستی قطع شده است و هنرمندان صنایع دستی از طرف معاونت‌های صنایع دستی استان‌های کشور به بیمه معرفی نمی‌شوند و اگر این افراد هم خود به خود برای تحت‌پوشش‌قرار گرفتن این نوع بیمه به سازما‌های بیمه‌گر روند، بیمه قبول نمی‌کند که این افراد را تحت پوشش قرار دهد.

از طرف دیگر، بیمه پیشکسوتان هم که طرح آن توسط معاونت صنایع دستی به دولت داده شده بود هنوز به نتیجه نرسیده است و در حال حاضر پیشکسوتان هم بیمه نمی‌شوند. نکته دیگر اینکه آزمایشاتی قبل از بیمه‌شدن در گذشته که روال بیمه‌شدن هنرمندان وجود داشت، از هنرمندان گرفته می‌شد اما وقتی متوجه می‌شدند که این هنرمند بیماری خاص دارد بیمه‌ها از بیمه‌کردن وی سرباز می‌زدند و این موضوع تعیین تکلیف نشده است که بیمه می‌شوند یا خیر.

یکی دیگر از نکات مهم در بیمه هنرمندان صنایع دستی این است که این بیمه زیرمجموعه قالیبافان محسوب می‌شوند و تمام ۲۵۰ رشته صنایع دستی باید با اسم بیمه قالیبافان بیمه شوند در حالی که به نظر می‌رسد هنرمندان صنایع دستی با توجه به تعداد بالای هنرمندان خود می‌توانند بیمه‌ای تحت عنوان بیمه صنایع دستی داشته باشند.

در عین حال، شهرام مریخی، معاون صنایع دستی استان تهران هم با اعلام اینکه بیمه هنرمندان قطع شده است درباره تعلیق پرداخت بیمه هنرمندان می‌گوید: مدتی است که بیمه هنرمندان پرداخت نشده است. طبق آخرین نامه این بیمه قطع شده است و دستور آمده تا تأمین اعتبار برای هنرمندی بیمه جدید صادر نکنیم چرا که بدهی دولت به تأمین اجتماعی بدهی سنگینی است که به محض برطرف‌شدن روال خود را از سر خواهد گرفت.

در عین حال هنرمندانی از شهرهای زنجان، اصفهان و مازندران هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از قطع بیمه خود ابراز ناراحتی کردند و خواستار ازسرگرفتن بیمه خود شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *