يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تبعیض شغلی شدید ضدمسلمانان درانگلیس

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 393977
بر اساس آمار رسمی مرکز ملی نیروی کار انگلیس، بیشترین تبعیض شغلی در انگلیس متوجه مسلمانان این کشور است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تبعیض نژادی در دوره مدرن زندگانی بشر و در کشورهایی که مدعی برابری حقوق اجتماعی هستند، هم‌چنان دیده می‌شود.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز یکشنبه (امروز) نوشت، مسلمانان انگلیس اقلیتی هستند که بیشترین تبعیض شغلی در این کشور متوجه این گروه است.

شانس شغل یابی برای مردان مسلمان انگلیس ۷۶ درصد از بقیه مردان انگلیس کمتر است؛ هم‌چنین زنان مسلمان انگلیسی ۶۵ درصد در مقایسه با دیگر زنان انگلیسی شانس کمتری برای اشتغال دارند.

«دکتر نبیل خطیب» و پروفسور «ران جانسون» دو تن از اساتید دانشگاه‌های انگلیس با بررسی اطلاعات مرکز ملی آمار نیروی کار انگلیس دریافتند که دلیل این امر قرار دادن مسلمانان در طبقه‌های پایین اجتماع انگلیس است. طبق گفته ایشان دلیل این طبقه بندی اجتماعی، سیستم نژادپرست حاکم بر جامعه انگلیس و گسترش اسلام هراسی در میان مردم انگلیس است.

بر اساس این آمار دیگر اقلیت‌های مذهبی و نژادی نیز در انگلیس مشمول تبعیض نژادی در یافتن شغل هستند اما بیشترین رقم برای مسلمانان این کشور گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *