سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

تلاش عربستان برای کاهش قدرت ایران

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 393931
تلاش عربستان برای کاهش قیمت نفت در راستای رقابت برای تسلط به منطقه خاورمیانه است که شاید این کاهش قیمت سالها به طول بینجامد.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ کشورهای صادرکننده نفت اوپک این هفته میزان سقف تولید این سازمان را کاهش نداد، این عدم کاهش با هدایت عربستان انجام شد.

بر اساس این گزارش،‌ این اقدام از سوی عربستان که همچنان قیمت پایین نفت را در بازارهای جهانی دنبال می‌ کند پر از رمز و راز است.

قیمت نفت از از اواسط ماه ژوئن تاکنون ۳۰ درصد در بازارهای جهانی کاهش یافته است.

تثبیت سقف تولید اوپک در این اجلاس به رغم مخالفت ایران و برخی کشورها دیگر که خواهان کاهش سقف تولید و افزایش قیمت بودند صورت گرفت.

لیاما دنینگ در وال استریت ژورنال نوشته است که اقدام عربستان در سیاست کاهش قیمت نفت می‌تواند بخشی از رقابت رو به فزون این کشور با ایران برای تسلط بر منطقه خاورمیانه باشد.

ایران و عربستان هردو عضو اوپک و رقیب از نظر موقعیت جغرافیایی نیز هستند،‌ قیمت پایین نفت باعث تضعیف وضعیت اقتصادی ایران و عاملی برای اجرای اهداف ریاض در منطقه به ویژه در جنگ سوریه می‌شود همچنین قیمت پایین نفت، به کشور مخالف دیگر عربستان یعنی روسیه نیز آسیب می زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به عربستان باید گفت: برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی