يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

دوره آموزشی عهد برگزار می‌شود

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 391765
مؤسسه آموزشی عهد در سومین سال پیاپی، اقدام به برگزاری «دوره آموزشی عهد» در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این دوره آموزشی برای دانشجویان و طلاب و سایر علاقه‌مندان حوزه علوم‌ انسانی و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برگزار می‌شود.

«عهد» دوره‌ای است برای طرح پرسش از بنیادهای تاریخی و معرفتیِ تفکر و اندیشه امروز. این دوره تلاشی است در حاشیه حوزه و دانشگاه برای جدی گرفتن پرسش از وضع تاریخی ما؛ تا یادآور این وظیفه خطیر برای حوزه و دانشگاه باشد. پیگیری این مسأله مستلزم پرسش از بنیادهای تاریخی و معرفتی علوم انسانی و بازاندیشی در آن‌هاست. از سوی دیگر التفات به معاصر و مواریث فکری تاریخ اسلام و ایران لازمه این مسیر است و بی‌توجه به آن‌ها، همه راه‌ها بی‌راهه است.

دوره آموزشی «عهد» در قالب چهار ترم و در روزهای پنجشنبه هر هفته برگزار خواهد شد. دانش‌پژوهان هر هفته علاوه بر شرکت در کلاس‌ها، بسته‌های مطالعاتی مرتبط را دریافت خواهند کرد و هم‌چنین در جلسات مباحثه گروهی به همراه یک استاد راهنما شرکت خواهند کرد و به بحث و گفتگو پیرامون منابع مطالعاتی و مباحث مشخص‌شده می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، می‌توانند تا دهم آذر‌ماه به «پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه آموزشی عهد» به نشانی ahdac.ir مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *