پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
مهدی هاشمی نسب

دربی ترسوهاست، به ورزشگاه نروید !

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 391627
بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس گفت: «عابدزاده گوشم را کشید و گفت اگر دریبل بخوری ... بقیه اش را نمی گویم.»
به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، مهدی هاشمی نسب درباره اینکه چه نظری درباره رویارویی استقلال و پرسپولیس در دربی ۷۹ دارد عنوان کرد: «بهتر است درباره مسائل دیگر صحبت کنیم چون حرف زدن درباره این دربی وقت تلف کردن است. من امیدوارم بازی پرگلی باشد اما بعید می دانم از این بازیکنان بخاری بلند شود. وقتی کادر فنی و بازیکنان دو تیم به فکر مساوی هستند و از باخت می ترسند معلوم است چنین وضعی به وجود بیاید.

وی ادامه داد: «زمان ما هیچ بازیکنی در دربی به دنبال مساوی نبود و همه به پیروزی فکر می کردند و همین تفکر را به مربی منتقل می کردند و به همین دلیل مربی هم احتیاط را کنار می گذاشت و به برد فکر می کرد. همه اینطور فکر می کردیم اگر دربی را ببریم می توانیم یک سال سرمان را بالا بگیریم. برای هواداران این دو تیم پیروزی در دربی از قهرمانی در ایران و آسیا و جهان مهم تر است.

هاشمی نسب خاطرنشان کرد: «وقتی من نوجوان بودم مرتب در ذهنم و روی کاغذ ارنج دو تیم را می نوشتم. مثلا می گفتم محرمی با ورمزیار درگیر می شود. جواد زرینچه باید ناصر محمد خانی را مهار کند. رضا حسن زاده باید فرشاد پیوس را بگیرد. صد بار ارنج دو تیم را می نوشتم و همین طور کاغذها را سیاه می کردم اما امروز باید از چه کسی بنویسیم؟ مهم ترین مشکل دربی این است که از ستاره خالی شده است. مطمئن باشید در این دربی هم هیچ اتفاقی نمی افتد و هر دو تیم محتاط بازی می کنند چون پای مربیان هر دو تیم روی لبه تیغ است. طی چند سال اخیر هم مد شده که می گویند این تساوی ها دلیل سیاسی دارد در حالی که مسئولان سیاسی کشور این قدر دغدغه دارند که به این مسائل فکر نمی کنند. مشکل این است که اکثر بازیکنان فعلی دو تیم وقتی سوت آغاز بازی زده می شود قالب تهی می کنند و دوست دارند زودتر ۹۰ دقیقه تمام شود.

وی افزود: «ما قبل از اینکه بازی شروع شود ۵ جا تعهد می دادیم که جو ورزشگاه را برهم نریزیم. شادی پس از گل بد نکنیم. با داور درگیر نشویم. تکل نزنیم. تماشاگر را تحریک نکنیم اما مربی می گفت دربی را ببرید من هر جا شما را بردند درتان می آورم. اگر هم یک روز سرحال نبودم اطرافم را که نگاه می کردم امثال سهراب بختیاری زاده ها، شاهرودی ها، برومندها و بقیه را می دیدم که می دانستم جورم را می کشند. خدا را شکر در فوتبال امروز نیستم چون اگر از نظر بدنی در شرایط خوبی نبودم نمی دانستم چه کسی قرار است تاوان مهدی هاشمی نسب را بدهد.

مدافع پیشین پرسپولیس گفت: «یک بار قبل از دربی احمد عابدزاده گوشم را کشید و گفت اگر دریبل بخوری ... بقیه اش را نمی گویم. خدا شاهد است سرم را بالا نمی آوردم. می رفتیم در زمین جان می دادیم. متاسفانه الان یک بازیکن با دو تا ۴۵ دقیقه خوب بازی کردن در رسانه ها روی جلد می رود و ستاره لقب می گیرد. حیف کاغذهایی که در قبال این ستاره ها سیاه می شوند. من به عنوان مدافع در دربی ها ۵ گل زدم یا در مقطعی در لیگ ۱۱ گل به ثمر رساندم اما اجازه نداشتم بگویم ستاره ام. جلوی عابدزاده، زرینچه، محمد خانی، استیلی، دایی و خداداد من سیاره هم نبودم چه برسد به ستاره. دلم برای تماشاگری می سوزد که به استادیوم می روند ولی دست از پا درازتر برمی گردند. به هواداران دو تیم می گویم از من می شنوید برای این بازی به ورزشگاه نروید چون نباید به آن دلخوش بود و یک بازی بزدلانه در راه است.

وی درباره اینکه از پیام صادقیان به عنوان یاغی جدید فوتبال ایران یاد می شود اظهار داشت: «این ها جوانانی هستند که کم تجربگی می کنند و اسم یاغی را نباید روی آن ها گذاشت. اگر من آن روزها یاغی بودم بر سر انتقالم از پرسپولیس به استقلال بود. یا مثلا گلزنی در دربی نه اینکه با بچه بازی یاغی شوم. در فوتبال ایران هر کس از حقش دفاع کند، یاغی می‌شود، اما من مقابل کسی نایستادم. فقط به دنبال حقم بودم. این جرم است؟ یاغی گری است؟

مدافع اسبق استقلال درباره اینکه چه پیش بینی از نتیجه بازی دارد و آیا این مسابقه را تماشا خواهد کرد یا نه بیان داشت: «به نظر من نتیجه صفر_صفر می شود. اگر خیلی خوش بینانه قضاوت کنیم نتیجه ۱ بر ۱ در راه است. اینکه بازی را تماشا کنم یا نه هم بستگی دارد کجا باشم. اگر کار نداشته باشم و حوصله اش را داشته باشم دربی را می بینم.

هاشمی نسب درباره اینکه در بین بازیکنان فعلی دو تیم کدام نفرات را نزدیک به کیفیت بازیکنان نسل قبلی می داند گفت: «به نظرم حنیف عمران زاده و امیر حسین صادقی هنوز ته مایه هایی از بازیکنان نسل ما را دارند. حنیف به خاطر نوع فوتبال فیزیکی که ارائه می دهد. امیر حسین هم تقریبا بازیکن هم نسل ماست و به بازیکن باتجربه ای تبدیل شده است. اطمینان داشته باشید تجربه او می تواند در دربی به استقلال کمک کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *