يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۳
محمد دهقان مطرح كرد:

دخالت مديران ارشد وزارت نيرو در پرونده وكيل ۳۲ ميلياردی/ قوه قضائيه پرونده را به دقت بررسی كند

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 390911
عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به قول وزير نيرو براي پاسخ دادن كتبي به موضوع وكيل ۳۲ ميلياردي گفت: افراد دخیل در این امر دستگیر شده اند و برخی مدیران ارشد ديگر هم در این تخلف دخیل هستند.
دخالت مديران ارشد وزارت نيرو در پرونده وكيل ۳۲ ميلياردی/ قوه قضائيه پرونده را به دقت بررسی كند
سرويس سياسی جهان نيوز: دكتر محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگوی تلفنی با برنامه "متن حاشيه" با اشاره به پرونده موسوم به وكيل ۳۲ ميلياردي در يكي از وزارت‌خانه‌ها، گفت: تخلفات بزرگتر از این هم در دستگاه ها پیدا می‌شود اما این نوع تخلف در نوع خود بدیع بود.

وي با طرح اين پرسش كه معلوم نيست منفعت مديران خاطي از بستن اين قراداد چه بود، افزود: وابستگان دولت در وزارت نیرو، یکی از چهار شرکت بزرگ وزارت نیرو با مدیران مربوط در این وزارتخانه یک قرادادی را با یک وکیل برای امری خلاف امضا كرده اند كه این مسئله تا به امروز سابقه نداشته که یک وزارتخانه با یک وکیل خلافکار برای تغییر مسیر پرونده ای قرارداد ببندند.

دهقان در توضیح موضوع پرونده مذکور يادآور شد: يكي از زيرمجموعه‌هاي وزارت نیرو كه به یک موسسه غیردولتی واگذار شده بود و وزارت خانه براي بازپس‌گیری شرکت شکایت کرده است اما رای به نفع موسسه غیردولتی صادر شده است.

عضو هيات رئيس مجلس با عدم اطلاع از چگونگی برملا شدن این فساد اضافه کرد: اصل اقدام قرارداد با وکیل متقلب سوال برانگیز است که ممکن است نفع شخصی مطرح باشد.

دهقان گفت: وزیر نیرو هم قول داده‌اند در این باره کتبا توضیح بدهند. افراد دخیل در این امر دستگیر شده‌اند و برخی مدیران ارشد هم در این تخلف دخیل هستند.

وی درباره واكنش وزیر نيرو در این‌باره گفت: ایشان معتقدند این خلاف توسط یک مدیر انجام شده اما ما معتقدیم افراد بیشتری در این باره سهیم هستند که قوه قضاییه باید به این مساله رسیدگی کند.

عضو هیات رئیسه درباره روند رسیدگی به این مساله گفت: پرونده در قوه‌قضاییه در حال رسیدگی است و از طرف آنها نتیجه اعلام خواهد شد. اما به علت بالا بودن این رقم، احتمالا کسانی دیگر نيز منتظر بهره بردن از این مبلغ بوده‌اند که قوه قضاییه باید با دقت پرونده را بررسي كرده و همه آنها را شناسایی کند.

به گزارش جهان، در اين پرونده تاكنون علاوه بر وكيل متخلف، مديركل حقوقی وزارت نيرو نيز بازداشت شده است. وزير نيرو نيز پس از بازداشت مدير زيرمجموعه‌اش وی را بركنار و فرد جديدی را جايگزين وی كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقای دهقان اطلاعات قانونی شما که در رسانه ملی اعلام کردید وکیل تخلف کرده از شهر دیگر در تهران وکالت کرده به لحاظ قانونی وکیل نمی بایست امور وکالتی خود را در عیر از مکان پروانه قرار دهد نه اینکه نمی تواند وکیل اصفهانی در تهران وکالت نماید وعلی الاصول این یک رانت است که از گذشته تا حال وکلایی هستند که نور چشمی هستند ونه اینکه مسلط به علم حقوق بطور ویژه وخاص بر سر سفره بیت المال می نشینند وبه نظر من تیتر وکیل را نباید برجسته کنید بلکه وزیر مربوط که نتوانسته مذیریت کند باید برجسته باشد واستیضاح
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوشه این مملکت پره ازین خلافها که این کوجکترینشونه
Iran, Islamic Republic of
مگر میشود قرار داد با این مبلغ که توسط حقوقی وزارتخانه بسته شده را وزیر مربوطه در جریان نباشد منظور شما از :وزیر مربوط که نتوانسته مدیریت کند . چیست ؟
البته اگر منظور عدم توان در انجام تخلف و لو نرفتن آن باشد صحیح بنظر میرسد