جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

کریمی: دایی فقط به دنبال منافع خود است/ دایی: وزیر، فیل‌ نفرستد!

پیغام کی‌روش برای هواداران تیم ملی
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 390645
برنامه نود بعد از یک هفته وقفه در پخش به دلیل مشکلاتی که بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما بابت حق پخش تلویزیونی به وجود آمده بود، شب گذشته (دوشنبه) به روی آنتن رفت که این برنامه بخش‌های ویژه‌ای داشت. مهمترین موضوع این برنامه نیز پرداختن به بحث بازیکن سالاری بود که سوال پیامکی را هم به خود اختصاص داده بود.
کریمی: دایی فقط به دنبال منافع خود است/ دایی: وزیر، فیل‌ نفرستد!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با توجه به اتفاقاتی که در تیم پرسپولیس رخ داد و بازیکنانی مانند پیام صادقیان، محمد عباس‌زاده، رضا حقیقی و ... به تعویض‌های‌شان اعتراض کردند، عادل فردوسی‌پور از حسین کلانی و حمید جاسمیان در برنامه‌اش دعوت کرد تا موضوع بازیکن سالاری را به صورت ریشه‌ای دنبال کند.

سوال برنامه نود هم به این موضوع اختصاص داشت که کدام مسئله باعث شده بازیکن سالاری در فوتبال ایران رشد پیدا کند؟ از بین چهار گزینه ای که برای پاسخ دادن به این سوال انتخاب شده بود، حمایت مدیران از بازیکنان خاطی و بستن قراردادهای غیر حرفه‌ای بیشترین رأی را آورد تا بینندگان برنامه نود مدیران عامل باشگاه‌ها را عامل اصلی بازیکن سالاری بدانند.

البته بخش جنجالی برنامه دوشنبه شب نود به ماجرای شکایت محمود گودرزی از علی دایی و علیرضا رحیمی مربوط بود. جایی که پس از صحبت‌های دایی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و یک نماینده مجلس هم وارد این ماجرا شدند.

مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به صحبت‌های علی دایی در خصوص محمود گودرزی روی خط برنامه نود آمد و گفت: هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خودش تصمیم به برکناری دایی گرفت و وزیر ورزش نقشی در این برکناری نداشت. پس از این ماجرا هم آقای سیاسی اعلام کرد تمام پول این فصل دایی که حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده را پرداخت کرده است.

وی افزود: مواردی که دایی مطرح می‌کند سالهاست توسط او دنبال می‌شود. در رده ملی و باشگاهی تمام مسئولان و مقامات را متهم کرده و به نظرم درست نیست که سیاست و ورزش را به یکدیگر ربط دهد. او برای خودش دشمن فرضی درست می‌کند و نمی‌دانم این داستان‌ها چیست.

مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه محمود گودرزی رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس است و قانوناً هم می‌توانسته دایی را از سرمربیگری این تیم برکنار کند اما از این قدرتش استفاده نکرده، اظهار داشت: شکایت گودرزی از دایی جزو حقوق وزیر ورزش محسوب می‌شود. وی به دلیل جایگاه حقیقی و حقوقی‌اش از این مربی شکایت کرده و همانطور که آقای دایی از معلم خود یعنی آقای مایلی‌کهن شکایت کرد و برای او حکم جلب گرفته [که البته این حق طبیعی اوست] وزیر هم تصمیم گرفت از دایی شکایت کند.

ناظمی به مبلغ قرارداد دایی با باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و گفت: مبلغ قرارداد کادرفنی پرسپولیس بسیار بالا بود و قرارداد علی دایی در سه سال چیزی نزدیک به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌شد، اما وزیر در برکناری دایی بی ارتباط بود و هیئت مدیره او را برکنار کرد. اگر گودرزی می‌خواست دخالتی در این خصوص داشته باشد، نظرش را به هیئت مدیره که در رأس آنها آقای سیاسی حضور دارد منتقل می‌کرد. اعضای هیئت رئیسه می‌توانند شهادت بدهند که وزیر در برکناری دایی دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: حالا که حرف به اینجا کشیده شده باید بگویم در یک محفلی صحبت از هزینه بالای کادرفنی پرسپولیس بود که وزیر گفت لااقل محمد دایی که دانش فنی بالایی هم ندارد از کادرفنی کنار گذاشته شود تا کمی هزینه‌ها را تعدیل کنیم.

مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در خصوص بخشی از صحبت‌های دایی که گفت فقط پاسخ وزیر را می‌دهد و گودرزی نباید سرباز و فیلش را بفرستد، عنوان کرد: وزیر کارهای مهمتری دارد و باید به مشکلات ورزش برسد، نه اینکه همه کارهایش را رها کند و وارد اینگونه ماجراها شود. امیدوارم که روزی این بداخلاقی‌ها از ورزش ما جمع شود.

رحیم زارع، نماینده مجلس شورای اسلامی هم که توسط علی دایی به این ماجرا وارد شد در خصوص اتفاقاتی که افتاده، گفت: آقای رحیمی از من کمک ۲، ۳ میلیاردی داشت تا به پرسپولیس کمک شود و من هم با وزیر تماس گرفتم. به آقای گودرزی پیامک زدم که او پاسخی نداد. حتی به او پیامک دادم که به خاطر سوءمدیریتش ممکن است استیضاح شود و بازهم پاسخی نداد.

وی ادامه داد: وزیر را در محفلی دیدم و به او گفتم که اینجا وزارتخانه است و دانشکده مدیریت نیست. از او پرسیدم که چرا به پرسپولیس کمک نمی‌کند که پاسخ وزیر این بود: «رحیمی هم راه رویانیان را می‌رود. او که یک بازنشسته بود را مدیرعامل پرسپولیس کردم و خواستم که دایی را برکنار کند اما چنین کاری نکرد. من هم تا زمانی که دایی باشد کمکی به پرسپولیس نمی‌کنم. رحیمی با برادر دایی قرارداد ۵۰۰ میلیونی بسته و به او گفتم اگر چنین کاری نمی‌کرد خود دایی با قهر از تیم می‌رفت و آن موقع کار به فیفا هم نمی‌کشید.» بعد من به وزیر گفتم که پاسخ رحیمی را چه بدهم که گودرزی هم خواست همین حرف‌ها را به رحیمی منتقل کنم.

در ادامه برنامه حمیدرضا سیاسی نیز روی خط آمد و اعلام کرد: وزیر هیچ وقت به ماجرای برکناری دایی ورود نکرد و این تصمیم هیئت مدیره بود. حتی گودرزی بعد از برکناری دایی از نوع رفتاری که صورت گرفت ناراحت بود که من به خدمت رسیدم و توضیحاتی دادم که آقای گودرزی قانع نشد. او گفت که در شأن یک قهرمان ملی نبود که اینگونه برکنار شود و باید احترام دایی حفظ می‌شد.

دایی که در صحبت‌هایش سیاسی را متهم کرد و گفت فایل صوتی حرف‌های متناقض او را دارد با واکنش مازیار ناظمی روبرو شد. مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در خصوص این صحبت‌های دایی گفت: خوب نیست که کسی بخواهد حرف‌های خصوصی شخص دیگری را ضبط کند و قصد پخش کردنش را هم داشته باشد. این کار ضبط صوت شدن است! و کسانی که می‌گفتند آقایان ضبط صوت هستند حالا خودشان ضبط صوت شده‌اند. ما هم فایل‌های صوتی زیادی داریم که اگر نیاز باشد آنها را ارائه می‌دهیم.

دایی: مایلی‌کهن پای حرفش ایستاده و نادم نیست/ وزیر خودش بیاید، فیل و سرباز نفرستد!

علی دایی در سخنانش در خصوص شکایت وزیر ورزش و جوانان از وی و علیرضا رحیمی گفت: وزیر این حق را دارد که از ما شکایت کند. مطمئن باشید همانطور که همیشه تا آخر تمام ماجراها ایستادم، این بار هم تا آخر ماجرا می‌ایستم تا خیلی از حقایق روشن شود.

وی افزود: اتفاقاتی که امسال در پرسپولیس افتاد را از طریق افراد موثق پیگیری کردم. این را شنیدم که گودرزی تمایل به برکناری من را داشته است و این برای من مشخص بود. وزارت ورزش هم مانند هر کس دیگری حق شکایت دارد و در این ماجرا بالاخره حقانیت یک طرف مشخص خواهد شد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه برخی جوسازی‌های رسانه‌ای از رسانه‌های طرف وزارت ورزش صورت گرفته است، عنوان کرد: ما تقاضا کردیم که با وزیر ورزش مواجهه حضوری داشته باشیم تا ایشان در دادگاه قسم بخورد که به آقای رحیمی نگفته من را برکنار کند.

دایی با اشاره به مشکلات مالی پرسپولیس در زمان حضورش در این تیم اظهار داشت: زمانی که چک اسپانسر برگشت خورد، با یکی از نمایندگان مجلس که دکتر زارع بود صحبت کردیم تا ۲ میلیارد به عنوان قرض بگیریم. آقای زارع بعد از این درخواست ما نزد آقای گودرزی رفت و تقاضای ما را بیان کرد که وزیر در پاسخ به درخواست او گفته بود ما چندبار از آقای رحیمی خواسته‌ایم دایی را برکنار کند که این کار را نکرده و تا زمانی که این کار صورت نگیرد ما به پرسپولیس کمک نمی‌کنیم.

وی درباره صحبت‌های علی کریمی مبنی بر اینکه گفته دایی منفعت طلب است و دوست و رفیق نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: در خصوص من و او (کریمی) همه چیز کاملاً مشخص است. مطمئناً اتفاقاتی که در گذشته رخ داده را مردم فراموش نکرده‌اند. از اخراج در بازی‌ها گرفته تا مشکلات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، درگیری با مربیان و مصاحبه‌هایی که من و کریمی انجام داده‌ایم.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: درباره رفاقت باید بگویم «کبوتر با کبوتر باز باز با باز، کند همجنس با همجنس پرواز». مطمئناً خیلی از آدم‌ها به درد رفاقت با هم نمی‌خورند، اما باید بگویم زمانی که کریمی در استیل آذین بود و به خاطر برخی مسائل که در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد از این تیم کنار گذاشته شد، کارهایی انجام دادم که این مسئله ختم به خیر شود و می‌توانید این موضوع را از مدیران وقت استیل آذین بپرسید.

دایی همچنین درباره اختلافاتش با محمد مایلی‌کهن و اینکه به علت شکایتش از مربی سابقش او را محکوم به حبس کرده است، عنوان کرد: دادگاه به چنین چیزی رأی داده است و در جلسه تجدیدنظر هم ایشان (مایلی‌کهن) محکوم شده است. اینکه این آقا مربی من بوده دلیل نمی‌شود که همیشه از شکایتم بگذرم. از سوی کانون مربیان هم دیدم در این خصوص بیانیه‌ای صادر شده که انگار مقصر این اتفاقات من هستم.

وی افزود: من باعث به زندان رفتن کسی نمی‌شوم و اگر هم دادگاه چنین رأیی را صادر کرده به خاطر حرف‌هایی بوده که خود این افراد زده‌اند.

«چندبار باید از حقم گذشت کنم و چیزی نگویم» بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این جمله، اظهار داشت: زمانی که این آقا اتهاماتی را به من می‌زد چرا کسی اعتراض نکرد که چرا این صحبت‌ها را می‌کنی؟ دادگاه هم بر اساس صحبت‌‌‌هایی که شده رأی داده است و ایشان (مایلی‌کهن) هم هنوز روی حرف خود ایستاده و نادم نیست.

 دایی که روی خط برنامه ۹۰ صحبت می‌کرد درباره صحبت‌های روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در دفاع از محمود گودرزی گفت: طرف حساب من وزیر است و او برای من فیل و سربازهایش را نفرستد! درست نیست که من بخواهم جواب روابط عمومی وزارت ورزش را بدهم، چون در پرونده بنده نقشی ندارد و اگر گودرزی حرفی دارد پاسخگو خواهم بود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با یادآوری اینکه محمود گودرزی خواستار برکناری وی شده است، خاطرنشان کرد: مدارک زیادی دارم که وزیر خواستار برکناری من شده است. در ضمن آیا اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که از سوی خود وزارتخانه منصوب شده‌اند و اکنون هم ارتباط تنگاتنگی با وزیر دارند، علیه او شهادت می‌دهند؟ اکنون یک مرد در جامعه ما پیدا شده که حق را دیده و نمی‌خواهد حق پایمال شود و او هم دکتر زارع است. در جلسه بازپرسی هم حاضر شد و با توجه به حرف‌هایی که گودرزی زده بود شهادت داد.

وی افزود: من قراردادی با پرسپولیس داشتم که بعد از این ماجراها قرارداد سال سومم را هم بخشیدم. در این خصوص باید به آقای رحیمی هم اشاره‌ای کنم. مدیری که من همیشه به نیکی از او یاد خواهم کرد پول، پست و مدیریت را قبول نکرد و سر حرفی که زده بود ایستاد، اما برخی‌ها را می‌بینیم که خیلی سریع همه چیز را فراموش می‌کنند!

دایی همچنین درباره صحبت‌هایی که حمیدرضا سیاسی در این چند وقت در خصوص برکناری او مطرح کرده گفت: آقای سیاسی در برنامه قبلی قسم جلاله خورد که وزیر نقشی در برکناری من نداشته و صحبت‌ها او در دفعات بعدی برخلاف قسمی بود که خورد. فایل صوتی صحبت‌های او موجود است و این فایل را به دادگاه خواهم داد تا همه چیز مشخص شود.

علی کریمی: علی دایی فقط به دنبال منافع خود است


به گزارش ایرنا، در ابتدای برنامه ۹۰، بخش کوتاهی از گفت و گوی مفصل علی کریمی با دوربین ۹۰ به مناسبت سالروز تولد وی پخش شد.

در بخش دیگری از برنامه، بازیکن پیشین پرسپولیس تهران و دستیار کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی گفت: علی دایی آدمی است که فقط به دنبال منافع خود است و دوست و رفیق برای او فرقی ندارد.

کریمی گفت: تا زمانی که منافع دایی تامین باشد، دوستی و رفاقت می کند و من با این گونه افراد دوست ندارم ارتباط داشته باشم.

قرار است این گفت و گوی دو ساعته در برنامه هفته آینده ۹۰ پخش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *