پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲۰
۱۴
کارشکنی سیاسی در پوشش ورزش؛

پشت‌پرده پس‌گرفتن میزبانی والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ایران

يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 390365
جالب این که اکثر کشورهای بزرگ و کوچک شعار می دهند که حساب ورزش از سیاست جداست، ولی در این مورد معلوم نیست به چه دلیل چشمان خود را بر واقعیت می بندند!؟
پشت‌پرده پس‌گرفتن میزبانی والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ایران
سرویس ورزشی جهان نيوز - مسعود پاشنا: در حالی که چندی پیش در کنگره جهانی ۲۰۱۴ والیبال در ایتالیا میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به ایران داده شده بود، دکتر آری گراسا با ارسال نامه ای به دکتر محمدرضا داورزنی ضمن عذر خواهی و تشکر از ایران به خاطر پذیرفتن میزبانی قهرمانی نوجوانان جهان، اعلام کرد که کشور آرژانتین به عنوان میزبان این رقابت ها ( مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان) معرفی شده است!

هر چند هنوز به درستی علت این رفتار ناپسند عنوان نشده است اما کارشکنی دست اندرکاران این فدراسیون به خوبی مشخص است، وقتي رييس فدراسيون واليبال اتريش به دنبال محروميت ورزش ايران است،نبايد آن را يک اتفاق دانست.

داورزنی معتقد است وقتي برخي کشورهاي مخالف با نظام جمهوري اسلامي اين موفقيت ها را مي بينند، دست به حاشيه سازي و ايجاد مشکل براي ايران مي کنند. برخی کشورهای جهان ميليون ها دلار هزينه مي کند که شرايط ايران را بي ثبات نشان دهد اما يک رشته ورزشي مانند واليبال تمام اين نقشه ها را خراب مي کند.

با دستگيري يک شهروند ايراني - انگليس به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام که از سوي شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به يک سال حبس تعزيزي محکوم شده است، برخي ها در حاشيه نشست فدراسيون بين المللي واليبال در ايتاليا تلاش کردند تا اين مسئله را به ورزش ربط دهند.
پيشتر نيز حجت الاسلام اژه اي در خصوص اين پرونده گفته بود:برخلاف تبليغاتي که ازسوي رسانه هاي خارجي صورت گرفته اين پرونده ارتباطي به موضوع ورزش ندارد.

شيخ احمدالفهد الصباح رييس شوراي المپيک آسيا نيز روز چهارشنبه گذشته در واکنش به اين اقدامات، از استفاده سياسي از ورزش انتقاد کرده بود.

جالب این که اکثر کشورهای بزرگ و کوچک شعار می دهند که حساب ورزش از سیاست جداست، ولی در این مورد معلوم نیست به چه دلیل چشمان خود را بر واقعیت می بندند!؟ جالب این که تیم ملی والیبال ایران در رقابتهای لیگ جهانی میزبان اکثر تیمهای قدرتمند جهان از جمله برزیل، لهستان، ایتالیا و غیره بود و به بهترین شکل ممکن از مهمانان جهانی میزبانی کرد به طوری که اکثریت آنها از میزبانی ایران رضایت کامل داشتند و در مصاحبه های خود به این قضیه اشاره داشتند.

گفتنی است پیش از این در حالی که با تلاش داورزنی هنوز چند ساعتی از اعطای میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در اجلاس سی‌وچهارم فدراسیون جهانی والیبال به تهران نمی‌گذشت، میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۵ نیز به ایران داده شد.

اما تلاش داورزنی در کالیاری ایتالیا به همین جا ختم نشد و تقویم میزبانی رقابت‌های بین‌المللی فدراسیون والیبال در سال ۲۰۱۵ با میزبانی همین دو رویداد به پایان نمی‌رسد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال علاوه بر مسابقات فوق، برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را نیز به عهده گرفت.

به این ترتیب، طبق برنامه فدراسیون والیبال ایران باید در سال ۲۰۱۵، تیم نوجوانان را برای مسابقات جهانی، تیم ملی ایران را برای لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا و یکی از سالن‌‌های مجهز کشور را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا آماده می کرد اما....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفم
برای خودم
نتیجه ارتقا دیپلماتیک نام کشور به علت تدبیر و امید است. راستی ابوطالبی را هنوز راه نداده اند؟ اوباما خیلی باهوش و مودب و ضمنا پدرسوخته است
Iran, Islamic Republic of
وقتی رضای خدا را به رضای کدخدا فروخته باشی نه تنها دشمنی دشمن سرجایش باقی میماند بلکه عزت و شرفت رو هم به باد خواهند داد
محسن
واقعا باید ورزش از سیاست جدا باشد
مگر اينكه آنها حق ديدن مسابقات براي زنان ايران هموار كنند!
ببینید چه ظور سر یک مساله کوچک برای خودمان بحران درست می کنیم
هادی
United States
وقتی یک عده تندرو ...دختری را که بواسطه یا بیواسطه والیبال بازداشت میکنند همین میشود...
این دختر تنهایی رفته بود که بازداشت شده؟!
چرا بقیه دخترایی که رفته بودن بازی رو ببینن بازداشت نشدن؟!
مجید
فدراسیون باید با سیاست این مشکلو حل میکرد
اصغر
چه آن دختر دستکیر میشد یا نمیشد یا ارتباط داشت یا نداشت آنها به دنبال بهانه وفشار به ایرا ن هستند وبا توجه به عقب نشینی های پی در پی دولت در سیاست خارجی وسخنان ضد ونقیض مسولان داخلی از همدیگر این فشارها بیستر هم خواهد شد آنها به کمتر از تسلیم ووابستکی بی قید وشرط ما راضی نخواهند بودتا زمانی که مثل قبل قاطعانه وجواب دندان شکن از مسولان مابشنوندویقین بدانند که مسولان داخلی همدل وهمفکر با هم در مقابل آنها خواهند ایستاد
ناصر
وقتی خانم ها اجازه ورود ندارن همین مشکلات هم پیش میاد نمیشه خربزه خورد بگی گوره بابای لرزش
در مسابقه با برزیل در تهران تعدادی خانم برزیلی در سالن حضور داشتند . چه اشکالی داشت که به خانمهای ایرانی هم اجازه حضور میدادند ؟ تا یک سال قبل برای بازیهای ملی این اجازه به خانمهای ایرانی هم داده میشد و ظاهرا مشکلی پیش نیامده بود
Iran, Islamic Republic of
انشالله تیم والیبال نوجوانان در همان آرژانتین که میزبان جدید هست قهرمان میشه و میزنه توی دهن فدراسیون جهانی والیبال
Kuwait
درسته میزبانی تورنومنت های جهانی مهم و موثر هست اما والیبالمون که تحریم نشده! کار اصلی رو باید والیبالیست های باغیرتمون انجام بدن و فدراسیون والیبال و آقای داورزنی عزیز که ارتقاء والیبال کشورمون و کسب قهرمانی و سکوهای جهانی هست.. اونموقع است که دست و زبان دشمنان برای دخالت در امور داخلی کوتاه میشه، وگرنه بهانه جویی های اونا تا جاییکه تدریجا از همه ارزشهامون کوتاه بیایم ادامه داره و زمانی میرسه که می بینیم خانم ها برای تماشای مسابقات شیرجه و شنا هم حضوری حماسی پیدا کردن!!!!!!