جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

رسیدگی ۱۰ روزهبه شکایت از پزشکان

يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 390313
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:‌ طرح ملی تحول در نظام سلامت دولت مورد قبول جامعه پزشکی است و همه پزشکان به طور متعهدانه با این طرح همکاری می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر محمد جهانگیری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: خوشبختانه دولت رویکرد بسیار سازنده ای در تامین مطالبات جامعه پزشکی دارد و با واقعی شدن تعرفه ها انتظار داریم رضایت مردم هم به طور حداکثر جلب شود و اگر کمتر از یک درصد هم تخلف باشد پیش از مردم خود پزشکان مطالبه برخورد با تخلفات پزشکی را دارند و هموطنان مطمئن باشند جامعه پزشکان به طور کامل همکاری خواهند کرد.

وی گفت: اجرای این طرح گام بلندی در تامین خواسته های جامعه پزشکی است و بسیار کار علمی و ارزشمندی محسوب می شود و جامعه پزشکی هم متعهدانه پای کار است و از حرکت های خوب دولت حمایت می کند.

جهانگیری افزود: سقف تعرفه های مصوب مورد توافق جامعه پزشکی و دولت است و خوشبختانه انضباط مالی خوبی هم ایجاد می شود و با هرگونه تخلفی که ایجاد می شود برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: موارد احتمالی تخلف شامل رعایت نکردن سقف تعرفه های مصوب است و همچنین پرداخت های غیر شفاف و خارج از موسسات درمانی و ارائه نکردن صورتحساب رسمی در برابر دریافت هرگونه وجهی است.

جهانگیری افزود:‌ حتی اگر تعرفه های مصوب در خارج از بیمارستان و بدون صدور صورتحساب رسمی دریافت شود باز هم تخلف محسوب خواهد شد.

معاون سازمان نظام پزشکی گفت:‌ کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی همراه با بسته نظارتی مصوب اجرا می شود و بیش از ۹۹ درصد جامعه پزشکی همراهی می کنند و البته ما انتظار داریم حتی یک پرونده تخلف هم گزارش نشود و اندک متخلفان هم بدانند که جریمه خواهند شد و حتی محرومیت از طبابت هم جزو مجازات خواهد بود و ما بیش از مردم خواهان برخورد با متخلفان هستیم.

جهانگیری افزود: مردم در مراجعه به بیمارستان ها باید هزینه ها را در قالب رسید رسمی و صورتحساب بیمارستان پرداخت کنند و اگر انتقاد یا شکایتی و موارد مشکل داری را داشتند می توانند به سامانه های ارتباطی سامانه تلفنی ۱۶۹۰ و سامانه الکترونیکی ۱۶۹۰ طرح کنند که ستادهای استانی تا مدت ۱۰ روز رسیدگی می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *