پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
مدیرعامل باشگاه استقلال

بدهی ۹۰۰ هزار دلاری استقلال

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 389883
در روزهای اخیر بحث اصلی استقلال ماندن یا رفتن تیموریان بوده است. این بازیکن بخش اعظمی از مطالباتش را دریافت نکرده و باشگاه استقلال نتوانسته طبق قول و قرارهایی که با آندو گذاشته پیش برود.
به گزارش جهان به نقل از فیفا دی، زمان برگزاری دربی هنوز مشخص نشده است. بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال این خبر را تایید می‌کند: «تاریخ دربی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است و آقای تاج در حال رایزنی با شورای تامین است تا در نهایت ببینند که این دیدار در دوم آذر ماه برگزار می‌شود یا نه.

 البته برگزاری این دیدار در دوم یا هفتم آذر برای ما تفاوتی ندارد.»
در روزهای اخیر بحث اصلی استقلال ماندن یا رفتن تیموریان بوده است. این بازیکن بخش اعظمی از مطالباتش را دریافت نکرده و باشگاه استقلال نتوانسته طبق قول و قرارهایی که با آندو گذاشته پیش برود. این موضوع ناراحتی تیموریان را به دنبال داشته است. افشارزاده درباره اینکه سرانجام ماجرای آندو با استقلال چه می‌شود، گفت:

«ما قطعا به تعهدات مالی‌مان پایبندیم و آنها را انجام می‌دهیم اما توقع داریم که بازیکنان هم ما را درک کنند و شرایط را بسنجند. تیموریان بازیکن استقلال است و ما او را می‌خواهیم اما امیدواریم که او هم کمی شرایط ما را درک کند. در حال حاضر همین مساله پخش تلویزیونی و مشکلات آن روی ما اثر منفی گذاشته و دستمان خالی است. این ماجرا اسپانسر ما را هم کمی دلسرد کرده و روی حمایتش از ما تاثیر گذاشته است.»

سازمان صداوسیما تا حدودی مشکلاتش را با فدراسیون فوتبال برطرف کرده و حالا قرار است بازی‌ها از طریق تلویزیون پخش شود. افشارزاده در این باره می‌گوید: «از آقای ضرغامی تشکر می‌کنم که به این مساله رسیدگی کردند و خو‌شبختا‌نه به یک توافق رسیدیم. البته مبلغ توافق شده کم است و حق فوتبال بیشتر از اینهاست. در همه جای دنیا ۶۰ الی ۷۰ درصد بودجه یک تیم از حق پخش به دست می‌آید.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش منطقی است که پول حق پخش به حساب وزارتخانه برود؟ می‌گوید: «من نمی‌دانم در جلسه چه گذشته و چه توافقاتی صورت گرفته است، به همین دلیل اظهارنظری نمی‌کنم و تنها به این نکته اکتفا می‌کنم که می‌شد پول حق پخش بیشتر از اینها باشد.»
‌وضعیت مهدی کریمیان هم پیچیده است. مدیرعامل استقلال توضیح کوتاهی درباره این بازیکن داده است: «‌این بازیکن برای حل مشکلش چهارشنبه به نظام وظیفه رفت و در تلاشیم مشکل او را حل کنیم.» آیا صحت دارد که قرار است از استقلال به دلیل بدهی، امتیازی کسر شود؟ افشارزاده در پاسخ به این سوال می‌گوید:
ما چیزی حدود ۹۰۰ هزار دلار بدهی به بازیکنان خارجی داریم که در تلاشیم آن را حل کنیم. این بدهی از قبل برای ما به ارث مانده اما کسر امتیاز را ۱۰۰ درصد تکذیب می‌کنم و به هوادارانمان می‌گویم که نگران نباشند، چرا که این اتفاق رخ نخواهد داد.
اینکه استقلال ۹۰۰ هزار دلار به بازیکنان خارجی‌اش بدهی دارد برای باشگاه استقلال دردسرساز خواهد بود. تا آنجا که حافظه‌مان یاری می‌کند اسپانسرهای باشگاه استقلال پیش از فصل گفته بودند ۴۰ میلیارد تومان پول به استقلال می‌آوریم اما تا الان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. اگر آن قول و قرارها پابرجا باقی می‌ماند استقلال می‌توانست این بدهی ۹۰۰ هزار دلاری را که به سال می‌شود رقمی حدود ۳ میلیارد تومان را پرداخت نکند نه اینکه وسط فصل کاسه چه کنم چه کنم در درست بگیرد. این بود حمایت مالی از باشگاه استقلال؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *