شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

فرار رئیس جمهوری مستعفی بورکینافاسو

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 389206
ساعاتی پس از آن که فرماندهان ارتش بورکینا فاسو قدرت را در این کشور به دست گرفتند رسانه ها از فرار "بلز کومپائوره" به ساحل عاج خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، گزارش ها حاکی است "بلز کومپائوره" که در پی تظاهرات گسترده مردم بورکینا فاسو از ریاست جمهوری استعفا داده،به خارج از کشور گریخته است. رادیو صدای فرانسه با اعلام این مطلب از فرار احتمالی کومپائوره به ساحل عاج خبر داد.

این در حالی است که با کناره گیری رئیس جمهور، جنگ پنهانی بین مقامات ارتش بورکینا فاسو آغاز شده است به طوری که زیدا و ترائوره دو نظامی بلندپایه این کشور خود را رئیس دولت انتقالی نامیده اند. زیدا با انتشار بیانیه ای ضمن معرفی خود به عنوان رئیس دولت، از آمادگی اش برای همکاری با گروه های سیاسی و سازمان ها به منظور داشتن "دوره گذار مسالمت آمیز" خبر داده است.

سرهنگ زیدا در حالی این بیانیه را صادر کرد که ساعاتی قبل از وی ژنرال "هونور ترائوره" رئیس ستاد مشترک ارتش بورکینافاسو که از متحدان اصلی رئیس جمهور مستعفی این کشور محسوب می شود نیز اعلام کرده بود که وی مسئول دولت انتقالی در این کشور است.

منابع دیپلماتیک در پاریس می گویند رئیس جمهوری مستعفی بورکینا فاسو در حال حاضر در محل امنی به سر می برد. کومپائوره پس از ۲۷ سال عهده داری ریاست جمهوری، سرانجام روز جمعه از این سمت استعفا داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *