يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۳

خادم‌محبوب‌رأس‌الحسین(ع)درقاهره+تصاویر

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 388256
حدود ۳۰ سال است که یکی از محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت در رأس‌الحسین که بنا به قولی محل دفن سر مطهر حضرت امام حسین (ع) است خدمت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، رأس‌الحسین از اماکن مورد احترام شیعیان و دوستداران ائمه اطهار(ع) در مصر است که بنا به قولی محل دفن سر مطهر حضرت امام حسین(ع) است.

در جوار این مکان مقدس مسجد بزرگی با معماری کم‌نظیر و با همین نام یعنی رأس‌الحسین بنا شده است این مکان مقدس اکنون مأوای دوستداران اهل‌بیت(ع) در قاهره است.

در این مکان مقدس یکی از محبان اهل‌بیت عصت و طهارت حدود ۳۰ سال است که به زائران و مجاوران حضرت امام حسین(ع) خدمت می‌کند.

این خادم حسینی(ع)، «عمو محمد» نام دارد که از محبوبیت زیادی در قاهره برخوردار است.

زائران رأس‌الحسین که از اقصی نقاط مصر و دیگر کشورها برای زیارت به این مکان مقدس مشرف می‌شوند با استقبال عمو محمد مواجه شده و وی نیز با گلاب‌‌پاشی که همیشه در دست دارد آنان را معطر به بوی بهشت می‌کند.

این خادم حسینی فقط گلاب پاشی نمی‌کند، علاوه بر رسیدگی به امور رأس‌الحسین با کودکان بازی می‌کند و با دادن شیرینی و حلوا مانند یک پدر مهربان به آنان خدمت می‌کند.

گفتنی است که عده‌ای از زائران به پاس خدمات عمو محمد چندین بار خواسته‌اند که مبلغی را جهت تقدیر از خدمات به او بدهند که هر بار وی گرفتن کوچک‌ترین مبلغی را رد کرده و گفته است که ‌ این کار را در راه خدا انجام می‌دهم و ثوابش را از او می‌خواهم.

مسجدالحسین که در قاهره قدیم و در منطقه الحسین قرار گرفته سال ۵۵۳ هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان بنا شده است. در درون این مسجد ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر امام حسین (ع) است. هرچند اختلاف نظرهایی درمورد محل دفن رأس شریف وجود دارد.

مطابق یکی از روایت‌ها خلفای فاطمی که پیرو مذهب شیعه اسماعیلی بودند با آغاز جنگ‌های صلیبی از ترس آسیب رسیدن به سر سیدالشهداء (ع)، رأس شریف امام حسین(ع) را از شهر عسقلان در فلسطین به قاهره منتقل و بر آن مقبره‌ای بنا کردند و کنار آن مسجد الحسین را ساختند.

درون ساختمان این مسجد با ستون‌های مرمرین زیبایی زینت داده شده و در قسمتی از آن یک منبر چوبی با نقش‌های زیبایی اسلامی قرار گرفته است. در گوشه‌ای از این مسجد اتاقی قرار دارد که وسایل شخصی پیامبر اکرم (ص) که شامل شمشیر، لباس و چند تار موی پیامبر(ص) بوده و یک قرآن نفیس مربوط به عثمان بن عفوان در آن نگهداری می‌شود.

























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *