جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

محرومیت احتمالی داور عبدولی

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 385776
رسیدگی به بحث حق‌کشی سعید عبدولی در مسابقات کشتی فرنگی بازیهای آسیایی اینچئون و ارائه شکایت فدراسیون کشتی ایران به شورای حکمیت ورزش در شرایطی طی می‌شود که حتی احقاق حق فرنگی کار کشورمان نمی تواند تغییری در نتیجه نهایی بوجود آورد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حالیکه ناداوری دیدار سعید عبدولی و فرنگی کار کره‌جنوبی در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۱ کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای آسیایی آنچنان محرز بود که حتی صدای کارشناسان و داوران خارجی را نیز در آورد، اما رسیدگی به پرونده شکایت ایران به مجامع بین المللی و رای احتمالی به نفع سعید عبدولی، کمک چندانی به او برای تغییر نتیجه نهایی نخواهد کرد.

حسن بابک مدیرفنی تیم های ملی کشتی فرنگی نیز با تایید این مطلب در گفتگو با خبرنگار معتقد است:" فدراسیون کشتی اقدامات قانونی برای اثبات حقانیت سعید عبدولی و زیر سوال بردن مافیای داوری در بازیهای آسیایی اینچئون را آغاز و با جدیت پیگیری می کند اما در نهایت اگر رای بر حقانیت سعید عبدولی هم صادر شود، کمک به او در تغییر نتیجه نخواهد کرد. تمام تلاش ما بر آن است که با جلوگیری از ناداوری های احتمالی بعدی، حاشیه امنیتی برای خودمان در بازیهای المپیک آتی ایجاد کنیم، چراکه من مطمئن هستم ناداوری در برابر کشتی گیران ایرانی همچنان در مسابقات بعدی وجود خواهد داشت."

از سوی دیگر گفته می شود تنها دستاورد احتمالی احقاق حق سعید عبدولی، محرومیت داوران آن دیدار جنجالی است و بعید است با توجه به نفوذ حریفان همیشگی ایران در داوری اتحادیه جهانی کشتی، پرونده ناداوری و نفوذ در بحث قضاوت کشتی های حساس بسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *