شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

حرف های فرکی در مورد فوتبال ایران

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 385592
در روزهای اسفناک فوتبال پایه در ایران، فرکی در ارتباط با فدراسیون، جام حذفی و شرایط تیمش صحبت کرده است:
به گزارش جهان، سرمربی تیم فوتبال سپاهان، تاکید دارد که تیمش جام حذفی را جدی خواهد گرفت. در روزهای اسفناک فوتبال پایه در ایران، فرکی در ارتباط با فدراسیون، جام حذفی و شرایط تیمش با فارس صحبت کرده است:

تعطیلات خوب بود

خوشبختانه این تعطیلات برای ما خوب بود چرا که بازیکنان ۴ روز استراحت دادیم و سپس تمریناتمان را استارت زدیم تا آماده حضور در جام حذفی شویم چرا که باید به سیرجان کرمان برویم و مقابل تیم گل‌گهر این شهر بازی کنیم.

جام حذفی را جدی می گیریم

با جدیت وارد جام حذفی می‌شویم چرا که این جام در کنار لیگ برتر اولویت ماست و دوست داریم از این طریق که یک فرصت مناسب است سهمیه آسیایی شدن را به دست آوریم اما حضور در جام حذفی همیشه متفاوت از لیگ است چرا که اگر تیمی شکست بخورد دیگر فرصت جبران نیست.

نباید به نتیجه گل گهر نگاه کرد

قبل از اینکه بخواهیم به این بازی وارد شویم باید اهمیت جام حذفی را گوشزد کنیم و باید بگویم که بازیکنان ما به دنبال پیروزی هستند. تیم گل‌گهر هم در لیگ دسته اول حضور دارد و ۲ بازی اولش را شکست خورده اما در جام حذفی همه چیز بعد از بازی مشخص می‌شود و نمی‌توانیم به نتایج گل‌گهر در لیگ دسته اول اکتفا کنیم.

با ترکیب اصلی وارد می شویم

قطعا برای این بازی هم با ترکیب اصلی وارد زمین می‌شویم چرا که جام حذفی برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد اما ۲ بازیکن ملی‌پوش داریم که باید به سپاهان برگردند و باید شرایط آنها را هم بسنجیم اما به هر حال بازیکنان سپاهان همیشه در اختیار تیم‌های ملی بوده‌اند و دیدید که ۵ بازیکن هم در تیم ملی جوانان داریم و البته کریمی، مرادوند و شریفی را هم در اختیار تیم ملی امید داشتیم. باید بگذاریم در ابتدا تیم کامل شود و بعد با شرایط بهتری وارد جام حذفی و لیگ برتر بشویم.

باشگاه ها نتیجه گرا شده اند

مشکل این است که همه توجه باشگاه‌ها به تیم بزرگسالان است و همه نتیجه‌گرا شده‌اند اما ما باید ابتدا باشگاه را تعریف کنیم و استانداردهایی را برای آن لحاظ نماییم. در این شرایط می‌توان امیدوار بود که تیم‌های ملی پایه هم نتیجه بگیرند البته من خوشبختانه در ۳ باشگاه حضور داشتم که هر ۳ بر روی تیم‌های پایه‌شان خوب کار می‌کنند و دیدید که نفت تهران، فولاد خوزستان و سپاهان چنین شرایطی را دارند و هزینه‌های جدی را بر روی تیم‌های پایه‌شان انجام می‌دهند هر چند که بیشترین ضررها را همین تیم‌ها می‌کنند. با این همه بعضی از باشگاه‌ها حتی پول ندارند حتی هزینه‌های جاری‌شان را انجام دهند آن وقت چطور می‌توانند برای تیم‌های پایه هزینه کنند؟ به نظر من همان‌طور که برای تیم بزرگسالان بودجه تعیین می‌شود باید برای تیم‌های پایه هم این اتفاق بیفتد.

فاجعه ای رخ نداده است

به هر حال نتیجه‌ای که پیش آمده همه را نگران کرده و طبیعی است عده‌ای هم فکر کنند که شرایط فوتبال ایران بحرانی است اما به نظر من که این طور نیست چرا که فاجعه‌ای هم رخ نداده چون از قبل می‌شد پیش‌بینی کرد که این نتایج به دست بیاید اما امیدوارم از این به بعد راه درست باشد و در فوتبال توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه صورت بگیرد.

باید اصولی کار کرد

البته کفاشیان می‌گوید ۴ میلیارد تومان برای تیم جوانان هزینه کردیم اما این هزینه دلیل نمی‌شود که خوب کار کنیم چرا که باید اصولی کار کرد و نباید هزینه کنیم تا قهرمان شویم چرا که هزینه‌های ما باید برای درست شدن زیرساخت‌ها باشد و اگر زیرساخت درست شود قهرمانی خود به خود به وجود می‌آید اما هزینه کردن ۴ میلیارد تومان برای نتیجه‌گیری کار درستی نیست.

همه مقصر هستند

به نظر من همه مقصرند چرا که این یک کار گروهی است و وقتی ما در باشگاه‌هایمان ساختار درستی نداریم که بازیکنان جوان را درست پرورش دهیم پس همه مقصر هستند و به نظر خود من کمترین تأثیر را در این میان کادر فنی این تیم‌ها دارند. به نظر شما مهدوی‌کیا و دوستی‌مهر آدمهای کوچکی هستند؟ آنها کارنامه درخشانی دارند و باید افتخار کنیم که مهدی مهدوی‌کیا بدون چشمداشت برای کمک به فوتبال پایه آمده و نمی‌توان اینها را مقصر دانست.البته اگر به شفاف‌سازی باشد قطعا مربیان تیم ملی حرف‌های زیادی می‌توانند بزنند چرا که آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند و نباید یک طرفه به قاضی رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *