يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

شرط جدید اعزام نیروی کار به خارج

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 385517
معاون وزیر کار از ارائه آموزش های بین المللی برای 100 هزارنفر از مربیان و مدیران موسسات فنی و حرفه ای کشور خبر داد و گفت: آزمون های جدیدی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور برگزار می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کورش پرند با تشریح اهداف دیپلماسی مهارت گفت: در همین راستا و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی يكصد هزار نفر از مربیان، مدیران و مؤسسان آموزشگاه های آزاد کشور از آموزش های بین المللی با حضور اساتید برجسته بهره مند خواهند شد.

معاون وزیر کار اجرای این امر را منوط به اعلام نیاز آموزشی آموزشگاه های آزاد در رشته های گوناگون دانست و از اجرای دوره های مدیریتی ویژه برای مدیران بخش دولتی سازمان فنی و حرفه ای خبر داد.

پرند ادامه داد: آموزشگاه های آزاد نیز می توانند در صورت تمایل وارد این مسئله شده و دوره های حرفه ای را طی کنند چرا که دیگر زمان کار با شیوه های سنتی و معمول پیشین نیست.

وی از ورود منابع آموزشی جدید خبر داد که با شیوه های بین المللی تنظیم و تدوین شده اند و ادامه داد: این منابع پس از تحویل گیری ترجمه شده و با استانداردهای داخلی سازگار خواهند شد، اما شرط لازم برای استفاده از آنها تسلط به زبان تخصصی حرفه ای است.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر لزوم فراگیری زبان تخصصی حرفه ای در کنار زبان عمومی افزود: تلاش می شود که در آینده نزدیک، آزمون های جدیدی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور اخذ شود که تسلط به زبان حرفه ای از ملزومات است.

پرند تاکید کرد: آزمون های بین المللی که تاکنون در خارج از کشور از داوطلبان اخذ می شد در داخل برگزار خواهد شد. وی با اشاره به حضور مدیران شرکت های خارجی در کشور و ارزیابی سیستم عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ملاک های بین المللی اظهارداشت: پس از بررسی های انجام شده برگزاری آزمون های بین المللی در داخل کشور مصوب شد و تیم شناسایی آزمون های بین المللی نیز تشکیل شده و فعال است.

وی شرط لازم برای اجرای این آزمون ها را راه اندازی مراکز الکترونیکی آزمون عنوان و اضافه کرد: در همین راستا ۳ مرکز آزمون الکترونیکی راه اندازی شده و برگزاری آزمون های کتبی و عملی به آموزشگاه های آزاد واگذار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *