شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

زمان بازگشت صادقیان به ترکیب پرسپولیس

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 385120
سخنگوي باشگاه پرسپوليس گفت: مدت محروميت پيام صادقيان دو ماه بود و تعريف از زمان يک ماه در قوانين مشخصا ۳۰ روز تعيين شده است و بر اين اساس، پيام صادقيان مشکلي براي همراهي تيم فوتبال پرسپوليس در روز ۲۴ مهر ماه ندارد.
به گزارش جهان به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، مهدي خواجوند در ارتباط با وضعيت پيام صادقيان و قطعيت حضور او در ديدار جام حذفي گفت: در خصوص تفسير اجراي حکم با توجه به صراحتي که وجود دارد، مدت محروميت پيام صادقيان دو ماه بود و تعريف از زمان يک ماه در قوانين مشخصا ۳۰ روز تعيين شده است و بر اين اساس، پيام صادقيان مشکلي براي همراهي تيم فوتبال پرسپوليس در روز ۲۴ مهرماه ندارد. با اين وجود کميته انضباطي فدراسيون فوتبال نيز تفسير خود را ارائه کرد که بر اساس آن صادقيان مجوز همراهي تيم فوتبال پرسپوليس در بازي جام حذفي را خواهد داشت.

وي در مورد مسائل و حاشيه‌هاي پيش آمده درباره اسپانسر طي روزهاي گذشته ادامه داد: بناي کار باشگاه بر حفظ اسپانسر است، به گونه‌اي که کار به بهترين شکل انجام شود. مذاکرات خوبي انجام شد و پيشنهادات به اسپانسر ارائه گرديد و براي اخذ نتيجه نهايي منتظر بازگشت رئيس هيأت مديره و سرپرست باشگاه از سفر اسپانيا بوديم.

عضو حقوقدان هيأت مديره پرسپوليس تصريح کرد: نکته مسلم اينکه در قرارداد اسپانسر حدود اختيارات آنها مشخص است. اسپانسر در حوزه مسائل اقتصادي و برندينگ ورود مي‌کند و هيچ دخالتي در مباحث مديريتي ندارد.

خواجوند ادامه داد: درباره شايعاتي که طي روزهاي اخير در حوزه انتخاب مدير عامل و يا اضافه شدن اعضاء به هيأت مديره مطرح شده است بايد تاکيد کنم که بحث هيأت مديره و تغييرات مربوط به آن در اختيار مجمع باشگاه است و تصميم‌گيري‌ها صرفا در آن سطح صورت مي‌گيرد که تا اين لحظه هم مطلبي به باشگاه اعلام نشده است. موضوع مدير عامل و مسائل مربوط به آن نيز به هيأت مديره مربوط مي‌شود و در هيچ يک از اين دو حوزه اسپانسر داراي اختيارات نيست.

سخنگوي باشگاه پرسپوليس درباره نگراني‌ها بابت پرونده‌هاي حقوقي و بين‌المللي بويژه ژوزه و همکارانش گفت: اين موضوع پيش از اين توسط آقاي مصطفي شکري دنبال مي‌شد. ايشان چندي پيش با اعلام اينکه بايد با توجه به دفاعيات ژوزه و دستيارانش لايحه جديدي ارسال شود همزمان به حق، دريافت مطالبات قبلي خود را خواستار شدند و ما هم متعاقبا اعلام کرديم شرايط اين امر براي ما مهيا نيست اما با آنچه ايشان گفته‌اند موافق هستيم. به همين منظور خواستيم که همچنان پرونده را پيگيري کنند که در زمان مناسب نسبت به انجام تعهدات اقدام شود اما ايشان صلاح ديدند ادامه همکاري منوط به تسويه مطالبات باشد. در نتيجه ما پرونده را در اختيار يک گروه حقوقي بين‌المللي گذاشتيم که در پرونده‌هاي ديگري هم با باشگاه همکاري داشته‌اند و نسبت به اين حوزه اشراف دارند و موضوع در حال پيگيري است.

عضو هيأت مديره پرسپوليس در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود در آينده نزديک، به منظور واگذاري سهام پرسپوليس درج آگهي صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: آن چيزي که از تکاليف هيأت مديره است تدارک انتقال باشگاه به بخش خصوصي است. جلسات متعددي هم انجام شد که آخرين آن، نشست با کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي بود. در آن نشست موارد متعددي بررسي و توصيه شد اما اينکه اين کار چه زماني اجرايي شود از تکاليف و اختيارات سازمان خصوصي سازي است.

وي در پاسخ به سوالي درباره نگراني‌ها از نحوه واگذاري و تبعات بعد از آن تصريح کرد: دقيقا يکي از عمده نگراني‌ها، همين مساله است که بحث‌هاي مفصلي درباره آن صورت گرفته است. اينکه شرايط انتقال چگونه باشد، در چه قالبي صورت بگيرد، چه اشخاصي با چه ويژگي‌هايي داراي سهام باشند و چه تعهداتي از آنها اخذ شود؟ درباره همه اين مسائل بحث وجود دارد و نکته اساسي فقط شرايط واگذاري نيست بلکه شرايط بعد از واگذاري هم حساسيت زيادي را طلب مي‌کند.

وي با توجه به حضور حسين ماهيني در اردوي کيش و اينکه آيا احتمالي براي حل مشکل وي وجود دارد يا خير، گفت: باشگاه تا جايي که موارد قانوني اجازه مي‌دهد درحال پيگيري موضوع است و ما با هم روي اين مساله تاکيد داريم که باشگاه همه اقدامات لازم را انجام داده و هيچ کوتاهي و تقصيري از طرف ما نبوده است. پس درست نيست که باشگاه و هوادارانش تاوان همه اين مسائل را پس بدهند. ما همچنين روي اين مساله بحث داريم که صلاحيت ابطال اسناد رسمي با چه مرجعي است. به نظر ما ابطال چنين اسنادي بايد پيرو تصميم مراجع قضايي باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *