سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۱۱
۳۱

بليت قطارهاي منتهي به مشهد تا ۶۵ درصد گران شد +جدول

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 384488
قيمت بليت قطار براي چهارمين بار طي ۱۰ ماه اخير افزايش يافت و اين افزايش قيمت بليت قطار در مسيرهاي منتهي به مشهد تا ۶۵ درصد هم بوده است.
بليت قطارهاي منتهي به مشهد تا ۶۵ درصد گران شد +جدول
به گزارش جهان به نقل از خراسان، اولين بار طي ۱۰ ماه اخير قيمت بليت قطار در آذرماه ۹۲، ۲۰ درصد افزايش يافت. پس از آن در ارديبهشت ماه ۹۳ اعلام شد که قيمت هاي بليت قطار شناور شده و تا ۳۰ درصد افزايش يافته است.در مردادماه ۹۳ نيز بخش خصوصي اعلام کرد: راه آهن بابت افزايش هزينه خدمات ايستگاهي، قيمت بليت قطار را ۱۰ درصد افزايش داده است. به اين ترتيب از ۱۰ ماه گذشته تا ۱۱ مهرماه قيمت بليت قطار به طور متوسط حدود ۶۰ درصد افزايش يافته که اين ميزان افزايش، بسته به نوع قطار، مسير و تاريخ تردد متفاوت است.

اکنون نيز از ۱۱ مهرماه جاري و براي چهارمين بار در طول ۱۰ ماه اخير، نرخ بليت قطار در مسيرهاي مختلف افزايش يافته است. اين افزايش نرخ در مسيرهاي ريلي منتهي به مشهد تا ۶۵ درصد نيز بوده است.

پيش از اين غلامحسين عبداللهي دبير انجمن صنفي حمل و نقل ريلي اعلام کرده بود که با تصميمات اتخاذ شده از ۱۱مهر حدود ۳۰ درصد بليت قطارها بدون افزايش قيمت و بقيه با رشد قيمتي ۲ تا ۲۴ هزار تومان روبه رو خواهد شد.اين در حالي است که به جز مسير ريلي سرخس- مشهد، ديگر مسيرهاي ريلي منتهي به مشهد با افزايش نرخ بليت مواجه بوده و اين افزايش نرخ تا ۲۷ هزار تومان بوده است!

عباس موسوي نژاد، مديرعامل شرکت حمل و نقل ريلي رجاء، نيز در اين باره گفته است که به دليل افزايش بسيار زياد هزينه ها، شرکت هاي ريلي نسبت به قيمت ها نگران بودند و درخواست اضافه شدن قيمت بليت قطار را داشتند و راه آهن جمهوري اسلامي ايران، پس از بررسي تمام فرم هاي آناليز درآمد- هزينه شرکت هاي ريلي، مجوز افزايش قيمت بليت قطار را براي آن ها صادر کرد.وي همچنين اعلام کرده است که قيمت هاي بليت قطار از نرخ هاي واقعي و هزينه شرکت ها کمي فاصله داشت که با اين افزايش تا حدي اين فاصله ها کمتر و قيمت ها به نرخ هاي واقعي نزديک تر شد. او همچنين اوايل مردادماه از افزايش متوسط ۲۰ درصدي قيمت هاي بليت قطار از شهريور ماه خبرداده بود.

انتقادات مردم
اين افزايش نرخ باعث انتقاد مردم شده است.يک دانشجو که براي تحصيل مجبور است هفته اي يک بار مسير مشهد- تهران و بالعکس را بپيمايد، با انتقاد از افزايش نرخ بليت قطار براي چندمين بار در سال جاري به خراسان گفت: بعضي از قطارهاي مشهد- تهران که به دليل قيمت آن، مورد استقبال دانشجويان واقع مي شود به يک باره ۴۵ درصد افزايش يافته و از ۴۶ هزار تومان به ۶۷ هزار تومان رسيده است.

يکي ديگراز شهروندان نيز در گفت وگو با خراسان با اشاره به اين که بسياري از زائران امام رضا(ع)، قطار را به عنوان وسيله حمل و نقلي امن براي زيارت ثامن الائمه(ع) انتخاب مي کنند، افزود: متأسفانه اين افزايش نرخ بليت قطار موجب مي شود که زائران کمتر بتوانند با قطار به مشهد سفر کنند.

نرخ بليت در پرترددترين مسير ريلي کشور
بر اساس اين گزارش، مشهد - تهران پرترددترين مسير ريلي کشور است و نرخ بليت قطار در اين مسير در کم کيفيت ترين قطار ۲۲ هزار تومان و در ويژه ترين و گران ترين قطار که غزال بنياد (V.I.P) است، ۸۶ هزار و ۵۵۰ تومان است.

نرخ بليت قطار مشهد - تهران تندروي پرديس از ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان، صبا (اتوبوسي دو طبقه - تندرو) از ۲۸ به ۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان، نور از ۶۰ به ۸۲ هزار تومان، غزال از ۵۵ به ۷۴ هزار تومان، ۶ تخته کوير از ۳۷ به ۵۲ هزار تومان، لوکس ۴ نفره نگين از ۴۶ به ۶۴ هزار تومان، پلور سبز - سروش از ۷۳ به ۷۷ هزار تومان، درجه يک مارال از ۴۶ به ۵۶ هزار تومان، طوس از ۴۶ به ۶۷ هزار تومان، سبز و سيمرغ از ۵۱ به ۷۰ هزار تومان، ۶ تخته معمولي خواب از ۲۶ به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، معمولي صندلي از ۱۹ به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و اتوبوسي از ۱۸ به ۲۲ هزار تومان افزايش يافته است.

بدين ترتيب قطارهاي مسير مشهد - تهران بين ۴ تا ۲۲ هزار تومان افزايش نرخ داشته است. از لحاظ درصدي نيز بين ۵.۴ تا ۴۸ درصد افزايش قيمت را نشان مي دهد.

گران ترين بليت قطار در مسيرهاي ريلي منتهي به مشهد نيز به قطارهاي بندرعباس - مشهد با نرخ بليت ۹۷ هزار و ۳۰۰ تومان، شيراز - مشهد با نرخ بليت ۹۶ هزار تومان، اصفهان - مشهد با نرخ بليت ۹۵ و ۸۷ هزار تومان، تبريز - مشهد با نرخ بليت ۸۴ هزار تومان و کرمان - مشهد با نرخ بليت ۸۳ هزار تومان تعلق دارد.

قيمت هاي جديد بليت قطار مسيرهاي منتهي به مشهد به همراه قيمت هاي قبلي و ميزان و درصد افزايش قيمت در جدول مربوطه آمده است.

جدول مقايسه اي نرخ بليت قطار
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000384/nf00384488-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زائر بالقوه
Iran, Islamic Republic of
اغنيا مكه روند و فقرا نزد تو آيند !!!
عزیزان گرونترین قطار، مسیر شوشتر به مشهده که 114 هزار تومنه!!!
انتالیا ارزون تر در میاد
لطفا همین شیب ملایم رو ادامه بدید تا اخرین رمق زائرین رو هم بگیرید
Iran, Islamic Republic of
حل مشكلات معيشتي مردم در شش ماهه اول !!!

ههههههههههههههه
رضا مرادی
با این وصف می دانید چه اتفاقی میفته ؟
تعداد کشته های سوانح رانندگی در جاده تهران - مشهد چند برابر میشه چون مردم پول ندارند با قطار رفت و آمد کنند ، مجبورند با وسیله شخصی راه بیفتند تو جاده آنهم چه جاده های خرابی و چه ماشین های لکنته ای و چه راننده های ناشی.
خدا ازشون نگذره که این همه سفر رو سخت کردن واسه مردم
بر دولت تدير و اميد مبارك! البته اين بار هم آقاي رئيس جمهور حتما مكدر ميشن!!!
مرتضی
مکدر رو خوب اومدی
فکر کردن ما خریم
(آقای روحانی رییس جمهور: ما در بسیاری ازموارد کاهش قیمت داشته ایم ولی افزایش نداشته ایم .)
Iran, Islamic Republic of
آره در خواب و خيال !!!

ههههههههههههههههه
کمتر میخورم ، ولی مشهد رو میرم . به هر قیمتی .
Iran, Islamic Republic of
کامنت خیلی زیبایی بود. احسنت برادر
خیلی ها همین الانم کم می خورن که می تونستن برن مشهد. دیگه نمی تونن...
Iran, Islamic Republic of
معمولی بخور اما با ماشین شخصی برو نه قطار این دزدای سر گردنه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
وقتی صبح تا شب یه جوری از پدیده و سرسره آبی و هتلها و فروشگاه های مشهد مقدس تبلیغ می کنن و براش خرج می کنن این قیمتهای قطار تعجبی نداره!! مردم بی چاره یه مشهد براشون مونده بود که اون هم داره 10 سال یک بار میشه!!!
از نتایج از بین رفتن رکوده دیگه!
رضا
ای خدا این امارهای که مسئولین میدن دیوانه میکنه آدمو میکن کاهش داشته تورم اینها چیه نمیدونم این دولت به دولت احمدی نژاد خورده میگرفت تحویل بگیرید..............
دانشجو
Netherlands
من دانشجویم. از کجا بیارم برم تا مشهد و برگردم؟ هیچ کس این گرونی رو نمیبینه؟ همه فقط گرون شدن ماشین براشون حساسه؟ سازمان های نظارتی نمی خوان یک بررسی بکنن ؟
رضا
خوشبختانه از رکود خارج شدیم!!!
یه دانشجویی که درآمد نداره و از جیب خونواده خرج میکنه از کجا بیاره؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امین
Iran, Islamic Republic of
سلام
من نمیدونم این وزیر اقتصاد که می گن تخصصش تورمه و مدام تو تلویزیون میگه ما افزایش قیمت نداریم و به نسبت گذشته قیمت ها روز به روز در حال افزایش است، چیکار داره می کنه
من از منتقدین دولت گذشته بودم اما این دولت تمام همتش رو گذاشته بر انتقاد از عملکرد دولت گذشته و هیچ توانایی بر مدیریت وضع موجود نداره. بلکه صرفاً می گه ما نسبت به گذشته سرعت افزایش قیمت ها رو کاهش دادیم.
اما من و بسیاری از دانشجویان شاهد افزایش شدید قیمت در بسیار موارد از جمله بلیط قطار هستیم.
کلید دار
Iran, Islamic Republic of
با اطمینان میگویم که با قطار از رکود عبور کردیم
آره ما بلیط قم مشهد را دو سال پیش ۱۲ تومان می گرفتیم حالا شده ۳۵ تومان
باشناورشدن قيمتها پولدارها چون غني هستند دراين گراني شنا ميكنند وغرق نميشوند وليكن پابرهنه ها هرروزغرق ميشوند .مردان خانواده كه روزي نيست كه شرمنده زن وبچه خود نشوند.اين گراني نيست بلكه خودكشي است .
به جای اینکه مسیر های تفریحی گرون تر بشه و مسیر زیارتی آقا امام رضا علیه السلام ارزون تر برعکس شده
آخه هممون درد دین داریم
armin
دولت تدبير ديگه
اين همه گروني با تدبير مي ره بالا
فشار ملايم.
مآ
بیایید در این ایام بار دیگر به این کلمات بخندیم:
دولت راستگویان
عبور از رکود
کاهش تورم
افزایش عزت ملی
ما ژنرالیم بقیه گروهبان
برنامه بهبود معیشت صد روزه
ما باسوادیم منتقدانمان بیسواد
اعتدال
تدبیر
و................
پدرام
اندکی صبر سحر نزدیک است ...
جابر
سلام
عجب کار فرهنگی بزرگی کردین
بایست بلیت کاهش پیدا کنه تو این تهاجم فرهنگی میان بلیت افزایش میدن
علی
قیمت قطار شش تخته قم-مشهد مهر 91 دوازده هزار و ششصد تومان مهر 93 پنجاه و نه هزار تومان!!! تقریبا پنج برابر طی دو سال!!!!!
سعدی میگه:
خفتگان را خبر از عالم بیداران نیست
تا غمت پیش نیاید غم مردم نخوری
کی به فکر مردمه؟؟؟؟!!!!!