چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

طلای بسکتبال ایران وارد سبد نشد

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 383907
فدراسیون بسکتبال ایران که جام جهانی را فدای بازی‌های آسیایی کرده بود، در اینچئون هم نتیجه قابل قبولی نگرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم ملی بسکتبال ایران در عین ناباوری همگان در بازی‌های آسیایی با شکست مقابل کره‌جنوبی مدال طلای بازی‌های آسیایی را از دست داد و نقره‌ای که برای علاقمندان بسکتبال به هیچ وجه مدال دلچسبی نبود.

بازی نه چندان خوب در مرحله نیمه نهایی مقابل قزاقستان همه را به واهمه انداخت که نکند این تیم قهرمان نشود و رویای بسکتبال ایران برای کسب مدال طلا از دست برود، اما این اتفاق تلخ افتاد و در بهترین دوره‌ای که بسکتبال ایران باید روی سکوی نخست بازی‌های آسیایی قرار می‌گرفت، در جایگاه دوم ایستاد.

فدراسیون بسکتبال از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود، هدف بسکتبال ایران در سال جاری بازی‌های آسیایی است و جام جهانی پیش درآمد خوبی برای تیم ملی برای این رقابت‌ها باشد، اما این هدف گذاری غلط به اینجا ختم شد که هم جهانی را از دست دایم و هم بازی‌های آسیایی را.

توقع قهرمانی از تیمی که چندین دوره قهرمان آسیا شده و قدرت بلامنازع قاره کهن است، انتظار کمی نیست و اینکه چه اتفاقاتی افتاد که بسکتبال ایران به راحتی مدال طلا را از دست رود، باید مسئولانی پاسخ دهند که در تمام انتقادهایی که به آنها می‌شود، مدال‌های کسب شده را به رخ می‌کشند.

والیبال پس از درخششی که در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان داشت، بدون درد سر قهرمان بازی‌های آسیایی شد. درست است که والیبال هم برای نخستین قهرمانی‌اش می‌جنگید، اما آنها رقابت‌های مهم جهانی را فدای آسیا نکردند و شاید این موضوع تفاوت مدیران دو فدراسیون را به خوبی مشخص کند.

به خوبی به یاد داریم سال ۲۰۱۱ که بسکتبال ایران نتوانست راهی المپیک ۲۰۱۲ لندن شود، مسئولان فدراسیون بسکتبال تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر ماتیچ، سرمربی وقت تیم ملی شکستند. حال سوال ما از مسئولان فدراسیون اینجاست که آیا در بازی‌های آسیایی هم تنها عامل باخت و نتایج ضعیف مربی تیم ملی است یا علت دیگری را مقصر می‌دانید؟

قطعاً مربی یکی از عوامل باخت در هر تیمی است و بچیروویچ هم نشان داد که تیم ملی جایی که عقب بیفتد، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اما بحث‌های مدیریتی را هم بسیار مهم است. آقای مشحون! اینکه از چند ماه قبل در گوش بازیکنان خواندید که هدف ما بازی‌های آسیایی است و مربی تیم ملی را هم مجبور کردید که تیم را برای آن رقابت‌ها آماده‌ کند، آیا بار روانی ایجاد نکردید؟

سوال پایانی ما از شما به عنوان کسی که تمام منتقدان خود اعم از کارشناس و مربی را دوست ندارِ بسکتبال خواندید، این است که آقای مشحون! پر کردن ویترین افتخارات آسیایی‌تان به چه قیمتی بود؟
-
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *