چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

قطعنامه اعلام بیزاری از مظاهر شرک در حج

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 383784
زائران ایرانی با صدور قطعنامه‌ای در مراسم برائت از مشرکان حج ۹۳ که در سرزمین عرفات برگزار شد، بیزاری و برائت خود را از مظاهر شرک اعلام و بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی تأکید کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، متن این قطعنامه که بندهای آن با تکبیر زائران تأیید می‌شد، به این شرح است:

«وَ أَذَانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَی النَّاسِ یَوْمَ الْحَجِّ الْأَکْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِیءٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ وَ رَسُولُهُ

اینک که خداوند متعال توفیق حضور در مهبط وحی و سرزمین عشق و ایثار را به ما اعطا کرده است، ما زائران با لبیک به ندای قرآن، با قلبی سرشار از عشق به خدا و رسول گرامی اسلام و اهل سنت ‌آن حضرت (علیهم‌السلام) و با تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های احیاگر حج ابراهیمی در عصر حاضر حضرت امام راحل (قدس سره) و خلف صالح ایشان ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آمادگی خود را برای مقابله با تمامی مظاهر کفر، شرک و نفاق ابراز داشته و مواضع اصولی خویش را اعلام می‌کنیم:

۱- ما زائران بیت‌الله‌الحرام با الهام از رهنمودهای حیات‌بخش قرآن و با پیروی از سیره ابراهیم خلیل‌الله (ع) و نبی مکرم اسلام و اهل بیت پاک آن حضرت، مراتب تنفر و انزجار و برائت خود را از استکبار جهانی، مظاهر کفر، نفاق و شرک، بویژه آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و کودک‌کُش و هم‌پیمانان آن‌ها را اعلام می‌داریم.

۲- ما با تأکید بر مواضع حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، فلسطین را کشوری یکپارچه و متعلق به همه مردم این سرزمین دانسته و هر طرحی را که مستلزم مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی، نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و تجزیه فلسطین باشد مردود و مقاومت را حق مشروع فلسطین و تنها راه برای آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی می‌دانیم.

۳- ما ریشه مشکلات امروز جهان اسلام، نظیر بحران‌آفرینی در عراق، لبنان و سوریه و برهم زدن آرامش در خاورمیانه به‌منظور تضعیف جبهه مقاومت و حمایت از تروریسم و توطئه سازمان‌یافته برای دامن زدن به اسلام‌ستیزی و نقض مستمر حقوق بشر و تحقیر مسلمانان بی‌دفاع را در خوی استکباری و سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا و نظامی‌گری غربی‌ها دانسته، از مسلمانان جهان می‌خواهیم با حفظ اتحاد و انسجام اسلامی با عمل به مسؤولیت‌های دینی و ایمانی خود زمینه تحقق وعده الهی را در تحقق فروپاشی نظام‌های سلطه در جهان فراهم سازند.

۴- ما هرگونه تلاش برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان و اهانت به نماد‌ها و شخصیت‌های اسلام را محکوم نموده، عقلانیت، اعتدال، تقریب مذاهب اسلامی و وحدت عملی را مهم‌ترین نیاز اساسی جهان اسلام و مشارکت مؤثر در اداره جهان می‌دانیم.

۵- اسلام ناب، اسلام قرآنی و محمدی است، اسلام اشدا علی‌الکفار و رحماء بینهم است. اسلام وحدت‌بخشی و همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان با یکدیگر و نیز دیگر مذاهب و ادیان الهی است. ما تلاش استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل را در ارائه چهره مخدوش از اسلام ناب محمدی است و تبلیغ اسلام آمریکایی افراطی و تفکر تروریسم تکفیری و نزاع بین مذاهب اسلامی و امت واحده رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) را محکوم می‌نماییم.

۶- ما مردم‌سالاری دینی را که بر پایه دو رکن حاکمیت ارزش‌ها و اندیشه‌های اسلامی و حق تعیین سرنوشت خود مردم استوار است تنها الگوی مطلوب دانسته و قشری‌گرایی و تحجرگرایی را مانع رشد و شکوفایی مسلمانان می‌دانیم.

۷- ضمن تأکید بر ضرورت ادامه پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و مواضع اصولی آن بر حمایت از مسائل عادلانه جهان، تلاش‌های کنونی را در اعمال فشار، جلوگیری از دستیابی به حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، تحریم اقتصادی و تحریم و ارعاب علیه میهن اسلامی‌مان را محکوم کرده و خواستار وحدت و همدلی مسؤولان، پایداری بر مواضع بر حق خود، برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه برای حل مشکلات جاری و یکپارچگی آحاد مردم در پیروی از اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌باشیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *