کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«دست دوستی اوباما» از یک روزنامه اصلاح طلب بیرون زد! +عکس

5 مهر 1393 ساعت 18:20

یک روزنامه اطلاح طلب، با انتشار تصویر بزرگی از اوباما در صفحه اول خود، تیتر «دست دوستی اوباما به سمت ایران» را در کنار آن درج کرد.


سرویس سیاسی جهان نیوز ـ روزنامه اصلاح طلب «روزان» پنجشنبه گذشته با درج عکس بزرگی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و عناوین «باید این فرصت تاریخی را مغتنم شمرد» و «دست دوستی اوباما به سمت ایران» در صفحه اول، ذوق زدگی خود را برای رابطه ایران با آمریکا به نمایش گذاشت.

این روزنامه اصلاح طلب که دفتر آن در استان خوزستان و توزیع آن در سراسر کشور است، در ادامه این مطلب، به انتشار سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت. اوباما در سخنانش تلویحا ایران را به داشتن بمب اتم متهم کرد.

دست دوستی اوباما از یک روزنامه اصلاح طلب بیرون زد!

پس از سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و گمانه زنی های آمیخته به هیجان رسانه های اصلاح طلب درباره احتمال دیدار روحانی با اوباما، بسیاری از اخبار و مطالب این رسانه ها به این موضوع اختصاص یافته است تا تیم همراه و مؤثر پیرامون رئیس جمهور را هر چه بیشتر به این دیدار ترغیب کند.

این در حالی است که طی یک سال گذشته به رغم اجرای «دیپلماسی لبخند» توسط دستگاه سیاست خارجی کشور، بارها توهین های کم سابقه ای توسط مقامات رسمی دولت آمریکا به ملت ایران صورت گرفته است. این موضع گیری رسانه های اصلاح طلب نیز در حالی صورت می گیرد که استراتژی نظام در خصوص رابطه با آمریکا به روشنی اعلام شده و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در کشور نه رابطه با غرب و آمریکا، بلکه تکیه بر توانمندی های داخلی و اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اعلام شده است.

گفتنی است،‌ پیش از این روزنامه های اصلاح طلب با انتشار عکسهایی در ابعاد بزرگ و ویژه از مقامات آمریکایی از جمله، آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا و انتخاب تیترهای مثبت از سخنان آنان، علاقه وافر خود را به چهره های سیاسی ایالات متحده نشان داده بودند. اقدامی که در کمتر رسانه مکتوب آمریکایی اتفاق می افتد.

بهتر است وزارت ارشاد به جای برخورد با سایتهای منتقد، گه گاه، نگاهی به رسانه هایی بیندازد که بر خلاف جهت سیاستهای کلی و صریح نظام عمل می کنند و کمی هم اعتدال را چاشنی کار کرده و با این رسانه ها برخورد مقتضی صورت دهد.


کد مطلب: 382647

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/382647/دست-دوستی-اوباما-یک-روزنامه-اصلاح-طلب-بیرون-زد-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com