جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

پاسخ‌ گلعلی بابایی به توهين‌كيارستمي

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 382177
گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس: شبی که آقای حاتمی کیا آن حرف ها را زد به او گفتم که منتظر باش تا موج تخریبی علیه تو شروع شود و او هم در پاسخ گفت که من با آگاهی از این مطلب چنین کاری کرده ام.
به گزارش جهان؛ گلعلی بابایی در گفتگو با دفاع مقدس؛ درباره صحبتهای منتشر شده عباس کیارستمی درباره جنگ، شهدا و دفاع مقدس گفت: بعضی از این آقایان به اصطلاح روشنفکر به دردی مبتلا شده اند که بدیهیات زمان خودشان را نمی بینند. در زمان جنگ هم آدم هایی بودند که فکر می کردند بیشتر از مردم و جامعه شان می فهمند. این ها اگر قادر باشند عناد خود را کنار بگذارند می توانند واقعیت ها را ببینند.

وی در پاسخ به صحبت هایی که اخیراً از یک کارگردان منتشر شده است و او در مصاحبه ای گفته است جنگ ما هیچ مفهومی نداشته است گفت: این حرف مسلماً حرف پوچی است. رزمندگان ما باید باور عمیق به آرمان هایشان به جبهه می رفته اند.اگر این آقا یک پژوهش کوچک در خصوص وصیت نامه ی شهدا انجام دهد متوجه خواهد شد که آن بچه ها با چه باور و اعتقادی به جبهه رفته اند.

بابایی ادامه داد: اکثر آن جوان هایی که به جبهه رفته بودند سرباز موظف نبودند بلکه برای مفهومی که به آن ایمان داشته اند به جبهه رفته اند.

نویسنده ی کتاب «همپای صاعقه» خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است این است که به کشور ما تجاوز شد و سوال ما این است زمانی که دشمن وارد خاک ایران شده است و در حال اشغال خاک ما است آیا این جوان ها باید برای دفاع می رفتند یا نه؟

وی افزود: شبی که آقای حاتمی کیا آن حرف ها را زد به او گفتم که منتظر باش تا موج تخریبی علیه تو شروع شود و او هم در پاسخ گفت که من با آگاهی از این مطلب چنین کاری کرده ام.

بایایی در پایان گفت: موضوع دفاع مقدس حتی برای مخالفین جمهوری اسلامی هم موضوع مهم و قابل احترامی است و شاید تنها فصل مشترک ما با مخالفین جمهوری اسلامی همین مسئله ی دفاع مقدس باشد چرا که این جنگ تنها جنگی است که در ۲۰۰ سال اخیر حتی یک وجب از خاک ما جدا نشده است.

گفتنی است که در روزهای اخیر پس از صحبت های ابراهیم حاتمی کیا در برنامه هفت فیلمی از عباس کیارستمی منتشر شده است که وی در آن ۸ سال دفاع مقدس را جنگی خواند که «هیچ مفهومی نداشت» و شهدای جنگ را «از بین رفته» خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *