پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
کارشناس جودو:

مردم خواستار اصلاح وضعیت جودو هستند

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۹
کد مطلب: 381743
کارشناس جودو می‌گوید در ناکامی جودو هم مسائل فنی و هم مسائل آمادگی جسمانی دخیل بود. ما از نظر فنی در این بازی‌ها مشکلات زیادی داشتیم حتی در اصول اولیه مانند نحوه گاردگیری نیز برخی جودوکاران ما مانند مولایی مشکل داشتند
به گزارش جهان ، رضا مدنی در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص تحلیل خود از نتایج ضعیف جودو ایران در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: در ناکامی جودو هم مسائل فنی و هم مسائل آمادگی جسمانی دخیل بود. ما از نظر فنی در این بازی‌ها مشکلات زیادی داشتیم حتی در اصول اولیه مانند نحوه گاردگیری نیز برخی جودوکاران ما مانند مولایی مشکل داشتند و حتی من این پیش‌بینی را کردم که حریف ژاپنی از اشتباه او استفاده کند و همان‌طور هم شد و او در همان ثانیه‌های ابتدایی مقابل حریف ژاپنی ضربه فنی شد.

کارشناس جودو با بیان اینکه ما قبل از مسابقات ایرادها نسبت به تیم ملی را می‌دانستیم، در خصوص علت بیان نکردن این مشکلات پیش از حضور در بازی‌های آسیایی گفت: ما نمی خواستیم با گفتن مشکلات باعث تضعیف تیم ملی جودو شویم، از سوی دیگر زمانی هم برای برطرف کردن این اشکالات نداشتیم، هر چند به غیر از قاسمی‌نژاد نفرات دیگر تیم ملی جوان بودند و نمی‌شد انتظار زیادی از آن‌ها داشت.

وی با اشاره به اینکه از محجوب انتظار بیشتری برای کسب موفقیت در این بازی‌ها داشتیم، گفت: متأسفانه محجوب از تمرکز کافی برخوردار نبود و تصویر ذهنی از این مسابقات نداشت. وقتی در اول مسابقه مقابل حریف خود ضربه فنی شد نشان می‌داد که او فکرش جای دیگری است.

مدنی در خصوص عملکرد کادر فنی و نقش آن در ناکامی جودو خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم کادر فنی زحمت نکشیده بلکه سرمربی تیم ملی تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی به کار بست. اما نکته مهم این است که توان کادر فنی در همین حد بوده است. باید آقایان تشریف بیاورند تا ایرادات را در جلسه کمیته فنی مورد بررسی قرار دهیم.

وی در خصوص احتمال تغییرات در کادر فنی تیم ملی جودو گفت: ما به آخوندزاده گفته بودیم که اگر در آسیایی نتوانیم نتیجه بگیریم از تیم ملی کنار خواهد رفت. ان‌شاء‌الله در ادامه از مربیانی که توان بیشتری داشته باشند دعوت می‌کنیم سکان تیم ملی را در دست بگیرند.

کارشناس جودو در خصوص نحوه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور هرچه بهتر در بازی‌های آسیایی نیز اظهار کرد: آماده‌سازی خیلی خوب بود. تیم ملی به تورنمنت‌ها و اردوهای مختلفی اعزام شد. فکر نمی‌کنم کوتاهی در این‌باره صورت گرفته باشد. وقتی جودوکار بر اثر اشتباه فردی می‌بازد چه کاری می‌شود انجام داد. واقعاً کسب این نتایج همه را ناراحت کرد و فشار روانی زیادی به ما وارد شد چرا که مردم هر کجا ما را می‌بینند می‌گویند جودویی که می‌گفتند همین بود! و خواستار اصلاح امور برای کسب نتایج بهتر در جودو می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از مربیان تراز اول آسیا برای قبول سرمربیگری تیم ملی جودو دعوت به عمل نمی‌آید گفت: اتفاقاً من این موضوع را از مسئولان فدراسیون پرسیدم اما آن‌ها جواب دادند مربیان بزرگ دنیا با مقدار کم پول ما حاضر نیستند به ایران بیایند و نداشتن بودجه را مهم‌ترین علت به کار نگرفتن مربیان خارجی دانستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *