کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم‌برگزاری انتخابات دراین شهرها ظلم‌است

25 شهريور 1393 ساعت 15:10

دارایی، عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" را خلاف قانون اساسی دانست و گفت که این اقدام را به ضرر مردم و دولت می‌دانیم.


به گزارش جهان، عیسی دارایی نماینده مردم خوزستان و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره نظر وزارت کشورمبنی بر عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌‌ای در ۲ حوزه انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند"، گفت: عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در این ۲ حوزه انتخابیه به هر دلیلی که باشد، خلاف قانون اساسی و ظلم به مردم است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور باید فوراً تدبیر کرده و شرایط برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه‌ انتخاببه "تفت و میبد" و "نهاوند" را فراهم کند، تصریح کرد: اینکه گفته‌اند به دلیل صرفه‌جویی در بودجه این انتخابات برگزار نمی‌شود، غیرقابل قبول است چرا که داشتن نماینده، حق مردم است و این حق را به بهانه نداشتن پول نمی‌توان نادیده گرفت.

نماینده مردم خوزستان گفت: عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای به دلیل مشکلات مالی، با شعار بهبودی وضع مالی کشور در تعارض است اگر وضع کشور و مردم بهتر شده چطور نمی‌توانیم یک انتخابات را تنها در ۲ حوزه انتخابیه برگزار کنیم.

وی با اینکه مجلس پیگیر برگزاری انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه ه "تفت و میبد" و "نهاوند" است، گفت: ما عدم برگزاری انتخابات را به ضرر دولت و مردم می‌دانیم چرا که در این‌صورت موج نارضایتی از دولت به وجود خواهد آمد و مجلس نمی‌خواهد مردم از دولت ناراضی شوند.

عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه "تفت و میبد" و "نهاوند" شدیداً برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای را از مجلس و دولت مطالبه می‌کنند، گفت: نماینده معین، هیچگاه نمی‌تواند مشکلات مردم را بررسی کند چرا که نمایندگان در بهترین حالت می‌تواند به حوزه انتخابیه خود رسیدگی کنند.


کد مطلب: 380551

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/380551/عدم-برگزاری-انتخابات-دراین-شهرها-ظلم-است

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com