کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا هاشمی لیست نمی دهد؛

پروژه فراجناحی‌سازی در آستانه دو انتخابات مهم

مشاور هاشمی: آیت‌الله فراجناحی است

23 شهريور 1393 ساعت 11:23

تصویر یک شخصیت فراجناحی از چهره های خبرسازی مانند هاشمی وارد فاز جدیدی شده است. امروز مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از روزنامه های حامی وی، مدعی شد که آقای هاشمی "یک شخصیت فراجناحی بوده و هست."


به گزارش جهان، قدرت الله علیخانی در یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به گفته اخیر آقای هاشمی مبنی بر اینکه «دیگر از ما گذشته که لیست بدهیم»، عنوان کرد: آقای هاشمی از همان ابتدا با تمام جریان‌های چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب ارتباط نزدیک داشته است. ایشان مصلحت را بر این می‌دانند که خود جریان‌ها تصمیم گیری کنند و برای ورود به چنین میدان‌های رقابتی چون انتخابات نیازی به مجوز یا دخالت یا هدایت کسی ندارند.

وی با بیان اینکه لیست هیچ جریانی نیازمند دخالت مستقیم شخص آیت‌ا... هاشمی نیست، در عین حال نوشته است: احزابی چون حزب کارگزاران و حزب کار اگرچه ارتباط نزدیکی با آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی دارند اما این نزدیکی به معنای دخالت نیست و نخواهد بود.

علیخانی در عین حال بیان کرده است که هاشمی در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حامی روحانی بود.

مشاور هاشمی در حالی برای توصیف یک چهره فراجناحی از آقای هاشمی تلاش کرده است که درباره حمایت پیدا و پنهان وی و نزدیکانش از بخشی از فعالان فتنه و اتخاذ مواضع همسو با اصلاح طلبان توضیحی نداده است. آقای هاشمی در نتیجه مواضع نزدیک و همسو با اصلاح طلبان، بارها بر پیشانی رسانه های اصلاح طلب نشسته است.

در همین راستا، مردادماه هم حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عنوان کرد که چهره ای فراجناحی است.

وی در هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در تهران اظهار داشت: موضع من این است و هیچ وابستگی به این جناح و آن جناح ندارم ... به این زودی ها هم متوجه نمی شوید که من طرفدار چه جناحی هستم.

اصلاح طلبان در ماه های اخیرا درخواست های متعددی از آقای هاشمی و ناطق نوری داشته اند تا به عنوان محوریت این جریان سیاسی برای انتخابات آینده ایفای نقش کنند.

شاید عدم اطمینان از توفیق اصلاح طلبان در انتخابات آتی و خاطرات تلخ حملات دوران مجلس پنجم و اصلاحات، تصمیم گیری انتخاباتی برای هاشمی و ناطق نوری را سخت کرده باشد.


کد مطلب: 380124

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/380124/پروژه-فراجناحی-سازی-آستانه-دو-انتخابات-مهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com