شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

واشنگتن برای مبارزه با داعش کاری نکرده است

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 379683
سناتور حزب جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد: دولت رئیس جمهوری آمریکا هنوز هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریسم و برای جنگ با داعش از خود نشان نداده است، و در این نبرد واشنگتن تردید دارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، حان مک کین سناتور حزب جمهوریخواه آمریکا در خصوص وعده های داده شده از سوی دولت آمریکا برای مبارزه با داعش و تروریسم گفت: هنوز دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با داعش و دیگر گروه های تروریستی تصمیم جدی نگرفته است، علاوه بر این دولت آمریکا طی چندین نوبت درخواست منطقه اقلیم کردستان عراق برای دریافت سلاح از امریکا برای مبارزه با داعش را جدی نگرفته و با آن موافقت نکرده است.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه بیان داشت: اوباما رئیس جمهوری آمریکا هدف خود را از مبارزه با تروریسم حمایت از شهروندان و انتقال کمک های بشر دوستانه اعلام کرده بود، از این رو این راهبراد سیاست درستی برای مبارزه با تروریسم تلقی نمی شود، چرا که راهکار درستی در این زمینه وجود ندارد.

وی در این باره اعلام کرد: دولت آمریکا درخواست های کردهای عراق را برای دریافت سلاح از آمریکا با هدف مبارزه با داعش را نپذیرفته است همچننی سیاستی را دولت اوباما در قبال دولت عراق در پیش گرفته و هنوز با ارسال سلاح به بغداد برای مقابله با داعش موافقت لازم را صادر نکرده است، حتی دولت باراک اوباما با ارسال سلاح برای گروه های مخالف نظام سوریه که هم اکنون با داعش نبرد می کنند مخالفت کرده که در راس آنها گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه است.

وی در این باره گفت: کاخ سفید پیش تر حتی درصدد بوده به نظام سوریه و دولت بشار اسد حمله کند و برای مقابله با این مساله قرار بود که ارتش آزاد سوریه را مجهز کند که حتی از این تصمیم هم صرفنظر کرده است.

جان مک کین در این باره به خبرنگاران گفته است: اگر آمریکا نیرویی نظامی را در عراق باقی می گذاشت، هرگز چنین روزهایی را در عراق شاهد نمی بودیم، از این رو باید گفت تنها یک کشور در جهان وجود دارد که می تواند در این باره به عراق کمک نظامی کند تا از این مشکل راحت شود و آن کشور آمریکا است.

وی افزود: این دولت آمریکاست که می تواند با انجام حملات هدفمند شده ضد داعش این گروه را نابود کند و تنها از طریق حملات هوایی می تواند به این مهم دست یابد و لزومی به حضور نیروهای نظامی زمینی ندارد، و این تنها دولت آمریکا است که می تواند با همکاری نیروهای عراقی و کردی هماهنگی لازم را داشته باشد، و می تواند بین سنی ها و شیعیان عراق دوستی و آشتی را حاکم نماید، و اوست که می تواند نیروهای پیشمرگه را مجهز سازد.

گفتنی است شامگاه دوشنبه گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق بعد از تکشیل کابینه جدید تلفنی گفت وگو داشت و به وی متعهد شد واشنگتن به بغداد برای مبارزه با تروریسم کمک لازم را ارائه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *