شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

قبولی بیش از۴۶۶ هزار داوطلب درکنکور۹۳

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 379213
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اشاره به تاریخ اعلام نتایج آزمون‌های سراسری گفت: نتیجه آزمون سراسری سال ۹۳ فردا اعلام می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در نشست‌خبری در این سازمان، ضمن تبریک ولادت امام هشتم(ع) و درود بر روان مطهر امام(ره) و آرزوی شفای کامل برای رهبر انقلاب به بیان تاریخ و نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۳ پرداخت.

وی گفت: در آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۷۰ هزار و ۵۸۰ نفر ملزم به انتخاب رشته شدند و در نهایت ۶۲۵ هزار و ۸۷۸ نفر در کنکور سراسری انتخاب رشته کردند به عبارتی ۷۲ درصد از افراد مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۹۳ انتخاب رشته کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی ادامه داد: ۴۶۶ هزار و ۸۸۸ نفر به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی کنکور سراسری سال ۹۳ هستند و می‌توان گفت ۸۵ درصد انتخاب رشته کنندگان وارد دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی شدند.

خدایی یادآور شد: از تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی ۳۳ درصد پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی و ۶۷ درصد براساس نتایج آزمون سال ۱۳۹۳ بوده است.

وی تصریح کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ از ساعت ۸ صبح فردا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند طی روزهای ۲۲ الی ۲۵ شهریورماه برای ثبت نام نهایی به دانشگاه‌ها و موسسات قبول شده مراجعه کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت‌های آزمون سراسری امسال، گفت: ظرفیت‌هایی که اعلام کردیم در دفترچه آزمون سراسری که ۱۹۵ هزار بود که پس از اصلاح این تعداد به ۷۱۵ هزار و ۷۷۱ نفر با احتساب قبول شدگان رسید و ظرفیت خالی ۲۵۲ هزار و ۸۸۳ نفر بود که ۹۹ درصد این ظرفیت خالی در دوره آموزشی مربوط به دانشگاه پیام نور با ظرفیتی ۱۷۹ هزار نفر و دانشگاه غیرانتفاعی با ۶۱ هزار نفر است. همچنین ظرفیت پردیس خودگردان ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

خدایی یادآور شد: پذیرش بدون آزمون براساس مصوبه برای نیم سال دوم تحصیلی وجود دارد که در بهمن ماه پذیرش می‌شوند.

وی درباره ظرفیت رشته‌های پزشکی افزود: ظرفیت رشته‌های پزشکی به طور کلی ۸ هزار و ۳۰۰ نفر است که کارنامه آزمون سراسری سال ۹۳ بیشت و ششم شهریورماه منتشر می‌شود داوطلبان پس از ملاحظه کارنامه در صورت داشتن اعتراض می‌تواند از طریق سایت سنجش می‌توانند اعلام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در همین زمینه بیان کرد: برای آزمون سراسری سال ۹۳ تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.

خدایی در ادامه ادامه داد: نتایج ازمون‌های نیمه متمرکز سال ۹۳ ۱۵ مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

وی درباره درصد پذیرفته شدگان آزمون سراسری به تفکیک جنسیت گفت: از بین ۴۶۶ هزار و ۸۸۸ فرد پذیرفته شده نهایی آزمون سراسری ۵۸.۴۳ درصد آنها زن و ۴۱.۵۷ درصد آنها مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تاریخ سایر آزمون‌های سازمان سنجش تصریح کرد: نتایج آزمون فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی نیز در هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.

خدایی ادامه داد: نتیجه آزمون پردیس‌های خودگردان کارشناسی ارشد و دکتری و دوره‌های مجازی نیز آخر شهریورماه اعلام می‌شود که در این آزمون ۲۴ هزار و ۸۸ نفر ثبت نام کردند که ظرفیت آن ۱۵۶۱ نفر است.

همچنین در آزمون ارشد و دورن مجازی نیز ۲۱ هزار و ۳۹۳ ثبت نام کردند که ظرفیت آن ۲۱ هزار و ۵۱۳ نفر است.

وی یادآور شد: نتیجه آزمون دوره‌های ارشد فراگیر پیام نور نیز اواسط مهرماه و بعد از اعلام نتایج پردیس‌ها اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آخر شهریورماه اطلاعیه تکمیل ظرفیت برای ارشد و دکتری پردیس‌های خودگردان خواهیم داشت که شروع فرآیند ثبت نام آنها نیمه دوم مهرماه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *