يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

نظر وزیر ارشاد درباره بیمه خبرنگاران

جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 378732
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب مطبوعات و فعالان خبرگزاری‌ها بر اساس قانون باید بیمه شوند و وزارت ارشاد هم هزینه پرداختی از سوی رسانه‌ها را تا مدت زمان حل مشکلات مالی تامین می‌کند و در صورت همکاری رسانه‌ها بیمه خبرنگاران عملیاتی می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی جنتی در پایان سفر خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت بیمه خبرنگاران اظهارداشت: از نظر قانون اصحاب مطبوعات باید توسط رسانه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند بیمه شوند.

وی افزود: اما با توجه به مشکلات ناشی از تامین منابع مالی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب طرح حمایتی خود برای تسریع در اجرای قانون و جلب رضایت خبرنگاران و کاهش بار مالی رسانه‌ها هر رسانه، نشریه و خبرگزاری که خبرنگاران خود را بیمه کند تا مدتی که بتواند استقلال خود را حفظ کند حق بیمه را به رسانه ها پرداخت می‌کند.

وی افزود: خبرنگاران باید از رسانه‌های خود بخواهند تا از این فرصت که دولت برای آنها فراهم کرده بخوبی استفاده کنند و با بیمه کردن فعالان خود گامی در مسیر حل مشکلات آنها بردارند و نگرانی خبرنگاران را کاهش دهند.

جنتی بیان کرد: ما مبلغ بیمه را از طرف دولت به رسانه ها می پردازیم تا زمانی که بتوانند این کار را ادامه دهند و سر پا بایستند و از نظر بیمه تکمیلی هم صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران یکی از وظایفش پرداخت بیمه خبرنگاران است.

فعالیتهای فرهنگی در قزوین قابل ستایش است

ویر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در قزوین هم گفت: فعالیت‌های فرهنگی قزوین قابل ستایش است و نحوه حفظ آثار تاریخی در این استان با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری بسیار ارزنده و ستودنی است و در این چند ساعت در بازدیدها مشاهده شد کارهای بسیار خوبی در استان صورت گرفته که برای من خیلی تازگی داشت و درحالی که شهرهای مختلفی را مانند اصفهان و شیراز و کرمان با وجود آثار تاریخی بسیاری را دیده ام اما هیچ شهری مانند قزوین توجه من را به خود جلب نکرد.

این مسئول یادآورشد: آثار تاریخی این شهر بسیار زیبا بازسازی شده اما باید گفت متاسفانه در کنار اینهمه کار ارزشمند تبلیغ مناسبی برای معرفی این آثار صورت نگرفته تا مردم مناطق مختلف کشور از این ظرفیت مطلع شوند و برای دیدن آن برنامه ریزی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان ما اطلاع ندارند که چه اتفاقی در این شهر رخ داده است مطمئن هستم اگر کار تبلیغی درستی در این خصوص صورت بگیرد و آلبوم هایی از کاری که اینجا صورت گرفته منتشر شود و در اختیار گردشگران ایرانی و خارجی قرار گیرد قزوین یکی از جاهایی است که در جذب گردشگر موفق خواهد بود.

دوسالانه خوشنویسی جشنواره موفقی بود

وی در مورد دوسالانه خوشنویسی هم بیان کرد: سومین دو سالانه خوشنویسی با حضور جمع کثیری از هنرمندان و خوشنویسان ۳۰ استان کشور به شایستگی در قزوین برگزار شد که کار بسیار سنگین و ارزشمندی بود که جمع آوری بیش از ۹۰۰ اثری که در این جشنواره به نمایش درآمده بسیار آثار فاخری است که بخشی متعلق به اساتید برجسته کشور و بخشی نیز که در حوزه های رقابتی شرکت کرده بودند ارزشمند هستند و مجموع هنرمندانی که در این حرکت فرهنگی حضور داشتند عموما شخصیت های برجسته هنر خوشنویسی کشور بودند و از این جهت بسیار خوشحالیم که توفیق پیدا کردیم در چنین جمعی حضور پیدا کنیم.

جنتی اظهارداشت: برگزاری این جشنواره ها موجب تشویق جوانان هم می‌شود تا هنرمندان این رشته با انگیزه بیشتری در این عرصه حاضر شوند و زمینه شکوفایی استعدادها نیز فراهم می شود چون می بینند اگر کار فاخر ارائه کنند دیده می شود و ماندگار خواهد بود لذا مسیر رشد و تعالی هنر خوشنویسی هموار می شود.

وی افزود: حضور اساتید برجسته خوشنویسی بهترین انگیزه برای جوانان است تا آموزش ببینند و از این تجربه های ارزشمند بخوبی استفاده کنند تا نسل اینده توانمند و هنرمند باشد.

موسسات قرآنی حمایت می شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سیاست وزارتخانه در حمایت از کانون های قرآنی هم تصریح کرد: هم سازمان اوقاف و امور خیریه و هم معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه مهم حمایت از موسسات قرآنی را بر عهده دارند تا زمینه آشنایی علاقمندان با تلاوت و حفظ قرآن و کتاب هایی که در موضوعات قرآنی تهیه شده را فراهم کنند که در این راستا برگزاری نمایشگاههای قرآنی در تهران و چند شهر کشور پیش بینی شد.

جنتی گفت: در این نمایشگاه‌ها تلاش کردیم در کنار کتب قرآنی نرم افزارهای خوبی هم ارائه شود که قابل توجه بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت و امسال هم مصمم هستیم تا کمک کنیم که مجامع قرآنی بتوانند نقش محوری خود را در رابطه با این کتاب آسمانی به نحو مطلوب‌تری عمل کنند که در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از نظر مادی و هم معنوی حمایت لازم را انجام می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *