کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس‌جمهور در معرفی وزیرجدیدعلوم دقت کند

10 شهريور 1393 ساعت 5:39

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از رییس جمهور خواست در معرفی وزیر جدید علوم حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهد و به شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب در این باره تبیین فرمودند توجه کند.


به گزارش جهان، آیت الله احمد بهشتی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با رسا، با توجه به عملکرد دولت در یک سال گذشته در عرصه سیاست خارجه، گفت: دولت در عرصه سیاست خارجه و مذاکرات با وجود به تحرکات زیاد موفق نشد نتیجه خوب و مطلوبی به دست آورد.

آیت الله بهشتی با بیان این مطلب که مذاکرات با آمریکا و ۱+۵ دستاورد مهمی برای وزارت امور خارجه نداشت، ابراز داشت: ملت ما از اوائل انقلاب این تجربه را داشتند که با این شیطان بزرگ نباید بر سر میز مذاکره حاضر شد چون به هیچ وجه قابل اعتماد و اطمینان نیستند.

وی حضور مقامات دیپلماتیک ایرانی در صحنه‏های دیپلماسی و بین‏الملل را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: تنها نتیجه حضور دیپلمات‏های ایرانی در مذاکرات این بود که ما به مردم دنیا اعلام کردیم که اهل گفت‏وگو هستیم و اهل تنش و ایجاد درگیری نبوده و نخواهیم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و دلسوزان از وضعیت نامطلوب فرهنگی کشور اشاره و تصریح کرد: دولت یازدهم باید نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در مسائل فرهنگی را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهد و یک حرکت عظیم و جدی را در راستای احیای شعائر اسلامی و آرمان‏های امام راحل(ره) شروع کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شاخصه‏های وزیر آینده علوم، خاطرنشان کرد: نارضایتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزیر علوم و تحقیقات سبب استیضاح وی شد و به همین سبب وزیر آینده باید در فعالیت خود به گونه‏ای عمل کند تا پا جای پای وزیر سابق نگذارد.

آیت الله بهشتی با بیان این مطلب که دولت و مجلس باید در فضایی سرشار از آرامش با هم همکاری داشته باشند و از نزاع و درگیری پرهیز کنند، عنوان کرد: رییس جمهور دولت تدبیر و امید باید در انتخاب وزیر آینده علوم و تحقیقات دقت بیشتری داشته باشد تا سبب تنش بین مجلس و دولت نشود و همچنین به شاخصه‏هایی که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تبیین کردند توجه کافی را داشته باشد.

وی در پایان با بیان این‏که مراجع عظام تقلید نسبت به برخی از فعالیت‏های دولت گله‏مند هستند اشاره و تصریح کرد: معرفی آقای نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم و تحقیقات نوعی لجبازی با مجلس و ادامه دهنده فعالیت های وزیر استیضاح شده است و این معنی ایجاد تنش در ارتباط با مجلس را به همراه دارد.


کد مطلب: 377946

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/377946/رییس-جمهور-معرفی-وزیرجدیدعلوم-دقت-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com