کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرگزاریِ "خانه ملت" یا "دولت"؟!

وقتی خبرگزاری مجلس تبدیل به بولتن تندروهای دولت می‌شود+تصاویر

28 مرداد 1393 ساعت 17:33

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی در رویکردی عجیب، به جای حمایت از نمایندگان قوه مقننه در ماجرای استیضاح وزیر علوم، جانب فرجی دانا و تندروهای دولت را گرفته است.


به گزارش جهان، خبرگزاری خانه ملت که با بودجه مجلس ارتزاق می کند، در کنار رسانه های پرتعداد دولت به حمایت از وزیری پرداخته که با استیضاح ده‌ها نماینده مجلس روبرو شده است.

محورهای مطالب خبرگزاری مجلس در روزهای اخیر، توجیه افراطی‌گری‌های وزارت علوم، پاسخ به سئوالات استیضاح کنندگان و محکومیت استیضاح، حمله به استیضاح کنندگان و قرار دادن مردم در مقابل آنها، غیرمنطقی و سیاسی خواندن استیضاح و... بوده است.

گرچه انتظار می رود که رسانه ای که متعلق به مجلس است و وظیفه حمایت از قوه مقننه را بر عهده دارد در ماجرایی همچون استیضاح و حساب‌کشی مجلس از دولت و استفاده نمایندگان از حق قانونی خود، جانب منتخبان مردم در خانه ملت را بگیرد، اما مشخص نیست که چرا خبرگزاری مجلس در ماجرای اخیر ترجیح داده تا با بایکوت استیضاح کنندگان، به حمایت یک‌جانبه از وزیر پرحاشیه علوم بپردازد و تبدیل به بولتی دولتی‌ها شود، وزیری که این روزها طیف گسترده ای از رسانه های پرشمار اصلاح طلب و دولتی گرفته تا افرادی همچون عطاالله مهاجرانی در مقام دفاع از او قرار گرفته اند.

خط خبری این خبرگزاری در مخالفت با استیضاح فرجی دانا در حالی است که به گفته برخی رسانه ها حتی اغلب اعضای هیات رئیسه و بزرگان مجلس ضمن انتقاد از افراطی گری های وزیر علوم، موافقت خود را با استیضاح وی اعلام کرده اند. با این حال رسانه مجلس ضمن سکوت در برابر هجمه های شدید و ناجوانمردانه روزنامه های دوم خردادی و رسانه های اپوزیسیون و حتی افرادی همچون مجید انصاری علیه مجلس، ایفاگر نقش وکیل مدافع وزیر افراطی بوده است.

گفتنی است عملکرد خبرگزاری مجلس تا کنون بارها مورد انتقاد بسیاری از دلسوزان و اصحاب رسانه قرار گرفته است.

به نظر می رسد که لازم است که سیاست گذاری خبرگزاری مجلس با نظرات قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همسو و همراه شود.

در ادامه تصویر بخشی از مطالب خبرگزاری مجلس در حمایت از فرجی دانا را مشاهده می کنید:

 
























  


کد مطلب: 375977

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/375977/وقتی-خبرگزاری-مجلس-تبدیل-بولتن-تندروهای-دولت-می-شود-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com