کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخگویی به سبک رایتل! / وقتی مشترکان به‌هیچ گرفته می‌شوند

28 مرداد 1393 ساعت 10:58

با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم و بعد ۷ دقیقه معطلی، با اپراتور صحبت کردم. اپراتور به من گفت که خرید حجم افزایشی به طور کامل اتفاق نیفتاده و در نتیجه اینترنتی که شما در این چند روز مصرف کردی به صورت آزاد محاسبه شده...!


سرویس جامعه جهان نیوز - مرادزاده: اوایل فروردین ماه بود که بسته اینترنتی جدیدی از شرکت رایتل خریداری کردم. بسته ۶ ماهه، با سرعت ۵۱۲ کیلو بایت و حدود ۸ گیگا بایت ترافیک.

اوایل هفته حجم ترافیک تمام شد و لذا برای خرید حجم افزایشی دوباره به سایت رایتل رفتم. دیگر خبری از سرعت ۵۱۲ نبود و تنها برای سرعت ۱ مگابایتی گزینه وجود داشت. به‌طور طبیعی به دلیل آنکه هنوز زمان بسته ما پایان نیافته بود به سراغ خرید بسته جدید نرفتم و خرید حجم افزایشی را انتخاب کردم. مدل کار سامانه شرکت رایتل اینگونه است که باید ابتدا اعتبار سیم کارت را افزایش بدهی و بعد خرید حجم را انجام دهی. من هم همین کار را کردم و ده هزار تومان افزایش اعتبار دادم و گزینه مورد نظر برای خرید حجم را انتخاب کردم. سامانه یک پیغامی داد که ترکیبی از فارسی و انگلیسی بود. من تصور کردم که خرید انجام شده، چرا که اینترنت مجددا وصل شد.

سه روزی بیشتر نگذشت که پیامکی مبتنی بر اتمام اعتبار دریافت کردم. از تمام شدن یک گیگابایت در این زمان کم تعجب کردم. به سایت رجوع کردم چیزی دست گیرم نشد. با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم و بعد ۷ دقیقه معطلی، با اپراتور صحبت کردم. اپراتور به من گفت که خرید حجم افزایشی به طور کامل اتفاق نیفتاده و در نتیجه اینترنتی که شما در این چند روز مصرف کردی به صورت آزاد محاسبه شده (هر گیگابایتی حدود ۵۲ هزار تومان) و از اعتبارتان کم شده است. یعنی در ازای ده هزار تومان به جای یک گیگابایت تنها در حدود ۲۰۰ مگابایت استفاده کردم. پرسیدم راه کاری ندارد برای جبران این ضرر؟ گفت که نه در مرتبه بعدی باید مراقب باشی که حتما فرایند خرید کامل شود.

روز بعد دوباره به سایت رایتل رجوع کردم و در کمال اعتماد به نفس و با استفاده از تجربه گذشته شروع به خرید حجم جدید کردم. این بار قبل از خرید اعتبار، بسته‌ها را بررسی کردم و دوباره با همان پیام انگلیسی-فارسی مواجه شدم. این بار ریسک نکردم و با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم و بعد از ۷ دقیقه با اپراتور صحبت کردم. مساله را در میان گذاشتم و توضیحات لازم را دادم. اپراتور گفت که مشکلی نیست و اگر اعتبار لازم را خریداری کنید می‌توانید حجم افزایشی را انتخاب کنید.

با صحبت اپراتور محترم، من ده هزار تومان افزایش اعتبار دادم و دوباره سراغ حجم افزایشی رفتم. ولی همان پیغام را می‌داد. محتوای پیام این بود که برای خرید حجم افزایشی باید بسته های جدید خریداری کنید.

دوباره با سامانه پاسخگویی تماس گرفتم. بعد از ۷ دقیقه توانستم با اپراتور صحبت کنم. قضیه را گفتم، در کمال تعجب پاسخ داد که شما نمی توانید حجم افزایشی خریداری کنید. چرا که بسته شما ۵۱۲ کیلو بایتی بوده و دیگر این سرعت از سوی شرکت راتیل عرضه نمی‌شود. من گفتم که همکارتان گفت که اگر اعتبار را افزایش بدهم، مشکل حل می‌شود! اما اپراتور گفت که هیچ راهی وجود ندارد و شما باید بسته جدید خریداری کنید. چرا که شرکت چند ماهی است بسته ۵۱۲ را حذف کرده است.

به اپراتور گفتم: وقتی فروردین ماه بسته ای ۶ ماهه عرضه می‌کنید، منطقی این است که تا آخر شش ماه معتبر باشد نه اینکه هنوز ۴۵ روز مانده، به اجبار بسته جدید خریداری کنم. (توضیح اینکه خرید یک گیگ حجم افزایشی ۹۰۰۰ تومان است و خرید یک گیگا بایت بسته ۱۳۰۰۰ تومان است و هنوز ۷ گیگا بایت ترافیک شبانه برای من باقی مانده است). این کم فروشی است. حرف شما معنایش این است که بنده باید ضرر کنم. از طرفی هم باید مبلغ بیشتری برای خرید بسته جدید بدهم.

اپراتور گفت: آقای محترم راهی نیست.

من از اپراتور خواستم که به فردی بالاتر از خودش ارجاع دهد. اپراتور مرا پشت خط نگه داشت و بعد از یکی دو دقیقه گفت که سرپرست هم گفته که راهی وجود ندارد. و در نهایت تلاش من برای صحبت با مسئول بالاسر اپراتور ناکام ماند.

راهی برای من نماند الا قطع کردن تلفن. حالا تنها کاری که می‌توانم بکنم مصرف ۲۰۰ مگابایت برای تمام شدن اعتبارم است. ۲۰۰ مگابایتی که اندازه یک گیگا‌بایت ارزش دارد. این نتیجه سیستم بسیار منطقی رایتل و پاسخگویی بسیار منطقی‌تر آنهاست! نمی‌دانم چند نفر مثل من هستند. شاید هم نباشد. اما یک نفر هم یک نفر است!


کد مطلب: 375895

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/375895/پاسخگویی-سبک-رایتل-وقتی-مشترکان-به-هیچ-گرفته-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com