يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

آمار سزارین بالاتر از زایمان طبیعی

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 375387
مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران گفت: در سال گذشته بیش از ۹میلیون نفر بیمه‌شده به پزشکان شاغل در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی استان تهران مراجعه کردند. همچنین، آمار سزارین از زایمان طیعی بالاتر بوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدتقی خسروانی مقدم مدیر کل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته ۹ میلیون و ۳۵ هزار و ۳۶۶ نفر بیمه‌شده به پزشکان شاغل در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی مراجعه کردند و خدمت درمانی مورد نیازشان را دریافت کردند.

خسروانی مقدم ادامه داد: ۴میلیون و ۷۵۸ هزار و ۵ نفر به پزشکان عمومی، ۳میلیون و ۷۱۱ هزار و ۷۷۰ نفر به پزشکان متخصص و ۵۶۵ هزار و ۵۹۱ نفر به دندانپزشکان شاغل در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی در سال ۹۲ مراجعه کردند.

وی گفت: در سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۷۰۷ نفر در مراکز ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی بستری شدند و یک هزار و ۷۱۲ تخت نیز در این مدت در مراکز درمانی فعال بوده است.

مدیر کل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، افزود: ۹۵ هزار و ۳۷۹ جراحی در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی استان تهران انجام شده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۰۰ جراحی بزرگ، ۲۴ هزار و ۴۱۴ جراحی متوسط و ۵۲ هزار و ۲۶۵ جراحی کوچک بوده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۹۱ زایمان در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی استان تهران انجام شده است که از این رقم، ۱۳ هزار و ۷۹۰ مورد زایمان طبیعی و ۱۴ هزار و ۹۰۱ مورد سزارین بوده است و درصد سزارین به کل زایمان نیز ۵۲ درصد بوده است.

خسروانی مقدم تصریح کرد: ۹ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۲۰ نفر در سال گذشته به واحدهای پاراکلینیکی تابعه این اداره کل در سراسر تهران مراجعه کردند و تعداد نسخ دارویی نیز در این مدت ۶ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۱۷۹ مورد بوده است.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰۸ هزار و ۹۹۹ نفر برای فیزیوتراپی مراجعه کردند و ۵۷۹هزار و ۱۵۳ مورد رادیو گرافی، ۱۵۲ هزار و ۸۵۹ مورد سونوگرافی، ۲۰هزار و ۶۳۱ سی تی اسکن، ۹ هزار و ۱۳۱ مورد ام آر آی و یک هزار و ۳۵۸ مورد طب هسته ای برای مراجعان به مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی استان تهران انجام شده است.

به گزارش تامین اجتماعی، خسروانی مقدم گفت: ضریب اشغال تخت در سال گذشته در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی استان تهران ۸،۷۴ درصد و متوسط اقامت بیمار نیز ۶،۳ روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۵ هزار و ۶۸۸ نفر به پاتولوژی و یک میلیون و ۷۸۴ هزار و۹۲۲ نفر نیز به آزمایشگاه‌های مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی استان تهران مراجعه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *