يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بازدید هوایی وزیر نیرو از سدهای زولا و دریک

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 375222
حمید چیت چیان وزیر نیرو و هیئت همراه از روند احداث شبکه های سدهای زولا و دریک صبح جمعه به صورت هوایی بازدید کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در این بازدید گفت: با بازنگری برای احیای دریاچه ارومیه از ۲۸ هزار هکتار شبکه دشت سلماس، مقدار ۲۰ هزار در نظر گرفته شد که هم اکنون سه هزار هکتار از اراضی سد زولا و دو هزار هکتار از اراضی سد دیریک درحال بهره برداری است.

کیومرث دانشجو افزود: احداث شبکه های سدهای زولا و دریک به ترتیب ۱۳ و ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای اتمام این شبکه‌ها برای سد زولا ۹۰۰ میلیارد ریال و برای سد دیریک ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: دشت سلماس یکی از دشت های منطقه در استان است که در صورت توزیع آب منظم می‌توان در منابع آبی به خوبی عمل کرد.

سدهای زولا و دریک به ترتیب در ۱۵ و ۱۲ کیلومتری شهرستان سلماس ساخته شده‌اند.

سد زولا خاکی با هسته رسی و ارتفاع ۵۸ متر و با حجم تنظیمی سالیانه ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب و سد دریک از نوع خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه دریک چای با پوشش قرار دادن شش هزار هکتار از اراضی سلماس و تازه شهر در غرب شهرستان قرار دارند.

شهرستان سلماس با داشتن بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال مرکز آذربایجان غربی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *