کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش روزنامه‌های اصلاح‌طلب به سخنان رئیس‌جمهور

«دلواپسی» اصلا‌ح‌طلبان از درخواست روحانی برای به «جهنم» رفتن منتقدان!

21 مرداد 1393 ساعت 12:26

روزنامه اعتماد در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور، جملات وی را «غیرانسانی» و «غیردینی» تعبیر کرد و از وی خواست تا منتقدان را با تیغ «طرد» و «توهین» نراند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، بخشی از سخنان روز گذشته حجت‌الاسلام روحانی در همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور که به منتقدان دولت اختصاص داشت با واکنش‌های متفاوت روزنا‌مه‌های اصلاح‌طلب مواجه شد.

این جملات رئیس‌جمهور که "یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید" موجب شد تا روزنامه‌نگاران اصلاحاتی، فردای ۲۰ مرداد ۹۳، در مطالب مختلفی روحانی را «نقره داغ» کنند.

* این روحانی؛ آن روحانی

روزنامه اعتماد در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور، جملات وی را «غیرانسانی» و «غیردینی» تعبیر کرد و از وی خواست تا منتقدان را با تیغ «طرد» و «توهین» نراند. این روزنامه از ئیس‌جمهور خواست تا سخنان خود را اصلاح کند.

* «سعه صدر»

روزنامه آرمان، دیگر روزنامه اصلاح‌طلب بود که به نقد سخنان رئیس‌جمهور پرداخت.

این روزنامه در سرمقاله امروز خود از روحانی خواست تا سعه صدر بیشتری داشته باشد و در همین خصوص حوزه مشاوران رسانه‌ای خود را تقویت کند. در بخشی از این سرمقاله آمده است: «پیرامون سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور، باید هر دو وجه ادبیات و لحن کلام و محتوا را مدنظر قرار داد. در خصوص وجه نخست به دلیل نوع ادبیات، رفتار و منش دکتر روحانی، توقع از ایشان بسیار بالاست. همه ما و حامیان ایشان در سراسر ایران دوست داریم چهره محکم، امیدوار و متبسم همراه با رفتار فاخر ایشان را همواره مشاهده کنیم».

* همان «حسن روحانی»

روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز خود از روحانی خواست تا «همان حسن روحانی» باشد!

این روزنامه با غیرقابل قبول خواندن سخنان دیروز رئیس‌جمهور، سخنرانی وی را یادآور احمدی‌نژاد دانست و تصریح کرد: «مردم ایران نیز از میان نامزدهای متعدد انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ کسی را برگزیدند که آن روزها هیچ گاه از جاده انصاف خارج نشد و عنان اختیار در برابر نامهربانی‌ها از دست نداد. آنها به روحانی معتدلی رای دادند که آرامش و منطق در کلامش موج می‌زد و سعی می‌کرد پایان روشهای غیرمنطقی، تصمیمات خلق الساعه و اظهارنظرهای غیر معقول در صحنه سیاست داخلی و خارجی را اعلام کند».

* «شگفتی»

روزنامه شرق نیز با تیتر «سخنان استثنائی روحانی» به نقد گفته‌های رئیس‌جمهور پرداخت.

نویسنده سرمقاله روزنامه شرق روحانی را از جمله کسانی دانست که هم می‌تواند منتقدانش را غافلگیر کند و هم دوستانش را.

این روزنامه در همین خصوص نوشت: «ادبیات بخشی از سخنرانی روحانی که منتقدان هسته‌ای را مخاطب قرار داد، از جنسی بود که به تیتر رسانه‌های منتقد تبدیل شد و شگفتی حامیان رییس دولت تدبیر و امید را برانگیخت».

روزنامه شرق، پاسخگویی را وظیفه رییس‌جمهور دانست اما درخواست کرد که بخشی از روشنگری‌ها و پاسخ به منتقدان به دولتمردان سپرده شود.


کد مطلب: 374745

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/374745/دلواپسی-اصلا-ح-طلبان-درخواست-روحانی-جهنم-رفتن-منتقدان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com