پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
 
۰

بسیج خود را پرچم‌دار ولایت فقیه می‌داند

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب: 374673
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: بسیج دانشجویی خود را پرچم‌دار پیروی از ولایت فقیه می‌داند و باید به عنوان الگویی برای جامعه خود همیشه به ستون خیمه که ولایت فقیه است تمسک یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد ودود حیدری بعد از ظهر امروز در نشست خبری ششمین دوره طرح ولایت استانی قزوین با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سه ماه تابستان که همزمان با ماه مبارک رمضان شده است، اظهار کرد: این فصل برای بسیج دانشجویی سراسر کشور ایام پرکاری شده که حضور این تشکل را بیش از پیش در جامعه نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه این فصل برای استراحت دانشجویان در نظر گرفته شده است دانشجویان بسیجی نیز به دلیل برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی بودن با تمام توان برای بالا بردن و رشد توانایی‌های فردی، مهارتی و بصیرتی خود در صحنه دانشگاه حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: طرح ولایت سال ۹۳ در ۳۲ استان کشور با حضور ۸ هزار نفر از دانشجویان با رویکرد و عنوان خط امام برنامه‌ریزی شده و در کنار آن تعداد ۸ هزار نفر نیز از مسئولان و شورای مرکزی دفاتر بسیج دانشجویی استان‌ها در قالب دوره‌های تشکیلاتی خط امام در شهر مشهد مقدس حضور دارند که در حال برگزاری است.

حیدری عنوان کرد: دانشجوی بسیجی در وسط میدان فعالیت سیاسی و فرهنگی جامعه بوده و کسانی که قصد دور کردن دانشجویان را از صحنه سیاست دارند دچار اشتباه بینشی از معنی بسیج دانشجویی هستند.

وی اضافه کرد: حضور بسیج دانشجویی در متن اتفاقات و تعیین خط فکری سیاسی برای جامعه بدیهی بوده اما مسئله مطرح در این زمینه چگونگی این حضور است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: نحوه حضور دانشجوی بسیجی در جامعه و نقش‌آفرینی سیاسی وی باید به گونه‌ای باشد که به درستی مسائل سیاسی را رصد کند و این مسائل را مورد تحلیل قرار دهد.

حیدری با اشاره به دو مثال مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت بسیج دانشجویی اظهار کرد: ایشان در یک مثال آورده که اگر بسیجیان را یک میزبان فرض کنیم، و باقی افراد جامعه را میهمان آن، ممکن است یک سری آسیب‌ها به خانه زده شود که این امر برای میهمان مهم نیست اما برای میزبان اهمیت خاصی داشته و تفاوتی ندارد که به کجای خانه آسیب وارد شده است.

وی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی نیز مانند یک میزبان، همه را در کنار خود دیده و اگر به هر بخش جامعه آسیبی وارد شود، نسبت به آن حساس و نگران هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، بسیج دانشجویی را در مثال دیگری مانند یک رزمنده‌ای که داخل یک بالگرد نشسته، از بالا بر جبهه تسلط داشته و با هوشیاری بر تمام حوادث نظارت می‌کند تشبیه کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دو اصطلاح بازمانده از دهه ۸۰ است که باید از آن پرهیز کرد و بهتر است اصطلاح جریان ارزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: دانشجویان بسیجی باید به عنوان الگویی برای جامعه خود همیشه به ستون خیمه که ولایت فقیه است تمسک یافته و ذهنیت خود را حول این محور قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: بسیج دانشجویی به عنوان پیشرو در این زمینه همیشه به کلام مقام معظم رهبری توجه داشته و خود را پرچم‌دار پیروی از ولایت فقیه می‌داند.

حیدری عنوان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی جزو مهمترین خواسته‌های رهبر معظم انقلاب بوده که همچنان این پرچم بر زمین مانده و به طور کامل فرهنگ برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه‌های کشور راه نیفتاده است.

وی یادآور شد: برخی به بهانه شلوغ نشدن دانشگاه و دور کردن دانشجو از فضای اضطراب و التهاب‌آور از برگزاری این نشست‌ها جلوگیری می‌کنند اما باید توجه کرد که این امر نه تنها به شلوغ کردن دانشگاه نمی‌انجامد بلکه موجب بهبود فضای آن و روشنگری در مورد بسیاری مسائل سیاسی، اعتقادی و اخلاقی مورد نیاز دانشجویان می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها اصرار داشته که با حضور داور، مجری و سایر ویژگی‌هایی که برای این مهم تعریف شده برای برگزاری این‌گونه برنامه‌ها اقدام شود که نشان از اهمیت این نشست‌های بصیرتی در فضای دانشجویی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *