پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
با درجا زدن شاخص رقم خورد؛

ادامه حرکت آرام و کسالت بار بورس

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 374134
بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته حرکت آرام و کسالت باری را طی کرد و در کانال ۷۴ هزار واحدی درجا زد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته حرکت بی‌رمق و آرامی را به نمایش گذاشت و با افت ۰.۵ درصدی شاخص به کار خود پایان داد. به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه در هفته گذشته ۳۸۴ واحد افت کرد و از کانال ۷۴ هزار و ۹۹۷ واحد به کانال ۷۴ هزار و ۶۱۳ واحد رسید که با این اتفاق بازدهی منفی بورس در عدد ۵.۶ درصد حفظ شد.

به گفته کارشناسان حاکم شدن فضای رکود در حوزه اقتصادی و نیز انتظار بازار برای تحولات هسته‌ای آینده موجب شده است تا فضای کم رونقی در بورس تهران شکل بگیرد و حجم و ارزش معاملات با کاهش مواجه شود.

به این ترتیب با بی انگیزگی سهامداران برای فعالیت در بورس تهران، ارزش معاملات ۱۰ درصد افت کرد و به ۶ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال رسید همچنین حجم سهام معامله شده با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد و به ۲ هزار و ۹۱۲ میلیون سهم رسید. در معاملات هفته گذشته دفعات معامله با رشد ۵۷ درصدی مواجه شد و تعداد خریداران نیز با افزایش ۳۹ درصدی به ۶۰ هزار و ۶۵۱ نفر رسید.

همچنین در معاملات هفته گذشته سهام ۴۶ درصد، معاملات عمده ۲۸ درصد و اوراق بدهی ۱۲ درصد معاملات را به خود اختصاص داد. علاوه بر این مپنا، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تاپیکو و بانک پاسارگاد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *