يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

استعفا ۲ عضو تیم آمریکا در مذاکرات

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 374054
خروج دو نفر از سه مقام آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای از بدنه دولت اوباما حدس و گمان درباره آینده هیئت آمریکا در مذاکرات را افزایش داده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد که انتظار می‌رود دو تن از سه مقام مهم آمریکایی حاضر در مذاکرات تا پایان سال جاری میلادی از دولت اوباما خارج شوند.

ویلیام برنز که رهبری مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا را برعهده داشت و در نهایت این مذاکرات به توافق هسته‌ای موقت منجر شد قصد دارد در ماه اکتبر اعلام بازنشستگی کند. دانشگاه یال نیز در وبسایت خود اعلام کرد سالیوان نیز که در مذاکرات محرمانه حضور داشته قصد دارد به عنوان سخنران به دانشکده حقوق این دانشگاه پیوسته و و به عنوان یکی از اعضای ارشد مشغول به کار شود.

طبق اخبار منتشر شده هنوز مشخص نیست که پس از خروج این افراد از دولت اوباما این دو مقام آمریکایی باز هم در مذاکرات حاضر خواهند بود یا خیر.

صبح امروز ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا برای رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران امروز پنحشنبه در ژنو دیدار می‌کنند. در این دیدار که ساعت ۱۰ صبح به وقت ژنو (۱۲:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌شود علاوه بر «وندی شرمن»، معاون وزیر خارجه آمریکا، «ویلیام برنز»، قائم مقام وزارت خارجه و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور آمریکا، کارشناسان زیر حضور خواهند داشت:

-«رابرت مالی»، مدیر ارشد امور ایران در شورای امنیت ملی آمریکا؛

- «جیم تیمبی»، مشاور ارشد کنترل تسلیحاتی؛ و

- «پاول اروین»، مدیر بخش عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای شورای امنیت ملی آمریکا.

ریاست هیئت آمریکایی را در این جلسه آقای برنز به عهده خواهند داشت.

هیئت ایرانی نیز از سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کارشناسان مربوط به مذاکرات هسته‌ای تشکیل شده است.

مذاکره‌کنندگان هیئت ایران و آمریکا در این دیدار دوجانبه به بررسی موارد محل اختلاف در مذاکرات پرداخته و برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها درباره این موارد به رایزنی خواهند پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به نظر میرسد بتدریج گفتگوها و مذاکرات دارد به مجرای اصلی خود وارد میشود چون طرف اصلی ایران در مذاکرات هسته ای همین امریکایی های بی وجدان هستند بقیه کشورهایی که در مقابل ما صف کشیده اند لشکر سیاه هستند ایران باید روی امریکا متمرکز شود البته باید مراقب باشند که منافع ملی و حقوق هسته ای کشورمان کاملا" حفظ شده و تداوم یابد .