يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۳
۴
ناباروری، مشکلات اقتصادی و ازدواج دیرهنگام؛

3 میلیون زوج نابارور و هزینه‌های 50 میلیونی درمان/ خلا قانونی برای تامین هزینه‌های درمان

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب: 373984
یکی از عمده ترین دلایل ناباروری، استرس و افزایش سن ازدواج است که بخشی از این مسئله نیز ناشی از مشکلات اقتصادی و عدم فرهنگ سازی لازم درباره سبک زندگی است.
3 میلیون زوج نابارور و هزینه‌های 50 میلیونی درمان/ خلا قانونی برای تامین هزینه‌های درمان
گروه فرهنگی جهان نيوز: در حالی که سیاست افزایش جمعیت در دستور کار مسئولان کشور قرار گرفته است و نمایندگان مجلس درصدد تصویب قوانین تشویقی و تنبیهی ازدیاد جمعیت هستند، جمعیت ۶ میلیونی نابارور کشور، ظاهرا از دید مسئولان دور مانده است. 

3میلیون زوج نابارور و هزینه های 50 میلیونی درمان در انتظار اولین فرزند

بنابر آمار منتشر شده، تقریبا ۳ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که در صورت درمان اکثر این زوج ها صاحب فرزند خواهند شد. اما متاسفانه هزینه ۵۰میلیونی درمان، بسیاری از این زوج ها را از ادامه درمان باز می دارد.

این در حالی است که درمان این زوج ها در وهله اول می تواند حداقل ۳ میلیون به جمعیت کشور اضافه کند؛ مسئله ای که چندان مسئولان به آن توجهی نکرده و بیمه ها نیز حاضر به تعهدی دراین زمینه نیستند.قانونی هم برای پذیرفتن هزینه درمان از سوی دولت وجود ندارد و تنها راه، پرداخت پول توسط زوجین است! 

طلاق، نتیجه عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه ناباروری

ناباروری در کشور ما دلایل بسیاری دارد که عملا فرهنگ سازی لازم در این زمینه نیز صورت نگرفته است. گاهی برخی نابارور قابل درمان هستند و بدلیل عدم آگاهی لازم و یا عدم توانایی مالی، نه تنها دچار افسردگی می شوند بلکه بعضا به اختلافات خانوادگی و گاه طلاق نیز منجر می شود، مسئله ای که بایستی مسئولان فرهنگی کشور به خصوص صداو سیما آن را جدی گرفته و در این زمینه کوشا باشد. 

اما گاه در مورد برخی زوج ها نیز ، ناباروری دائم است و آموزشهای لازم به این زوج ها باید داده شود که ناباروری آخر دنیا نیست و سبک زندگی این دسته از افراد را با این آموزشها تغییر داد. 

بیشترین دلیل ناباروی چیست؟

یکی از عمده ترین دلایل ناباروری، استرس و افزایش سن ازدواج است که بخشی از این مسئله نیز ناشی از مشکلات اقتصادی و عدم فرهنگ سازی لازم درباره سبک زندگی است. این در حالی است که اگر جوانان بدانند دیر ازدواج کردن چه مشکلاتی را برای آنها ایجاد خواهد کرد، حتما از برخی خواسته های خود گذشته، با توقعات کمتر تن به ازدواج و فرزندآوری خواهند داد که به نظر می رسد اطلاع رسانی دراین زمینه نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کارشناسان درباره ناباروری چه میگویند؟
 
محمدمهدی آخوندی، جنین شناس و رئیس پژوهشکده فناوری های نوین علوم پزشکی ابن سینا که از ۲۰ سال پیش در زمینه درمان های ناباروری فعال است با بیان علل ناباروری در زوجین به جام جم می گوید: علت ناباروری متنوع است و به دلایل مردانه، زنانه و عوامل مشترک بین این دو جنس مربوط می شود. مرحله اول تشخیص و مرحله دوم درمان بر اساس تشخیص است. 

فاضلاب ها و آب های آلوده جزو عوامل موثر در ناباروری مردان

آخوندی می گوید: هنوز مشخص نشده است که عوامل محیطی در این موقعیت مؤثر است یا خیر اما عوامل محیطی مانند فاضلاب ها، آب های آلوده، خوراکی ها و هوای آلوده و امواج می توانند به نوعی این وضعیت را ایجاد کند. بنده در ۲۰ سالی که درگیر درمان در این زمینه هستم مشاهده کرده ام که این عوامل بر ناباروری مردان تأثیرگذار است.

وی تصریح می کند: استرس یکی از عواملی است که در ناباروری مؤثر است و نقش آن در ایجاد ناباروری به صورت علامت سؤال است زیرا استرس می تواند نتیجه را به تعویق بیندازد اما خود عامل اصلی ناباروری نیست. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهمان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگر دولت از همین چند میلیون زوج ناباروری که که الان هستند حمایت مالی کنه چند میلیون به آمار کشور اضافه خواهد شد
.........
اقایون بفرمایند منی که سهمم از آسمان یه تراس یک در یک ونیم متر میباشد ونصف اون رو هم یه کولر آبی پر کرده ومحدوده ی آپارتما 50متری چندتا بچه بیارم خوبه ؟؟؟؟7تا 8تاخوبه؟؟؟؟؟؟؟؟
علی اکبر قضایی
Iran, Islamic Republic of
بنده یکی از طراحان محصول بانکی هستم .
ایده ای را برای کمک به این عزیزان (تسهیلات بانکی خاص درمان ناباروری ) پیشنهاد داده ام که در صورت موافقت در هیئت مدیره بانک ( با کلیات طرح نیز موافقت شده است ) حاضر به اجرای آن خواهیم بود .
به زودی خبر خوش در این زمینه اعلام خواهد شد .
آره تسهیلات خاصی که چند برابر کارمزد بگیرید روش!!! طرف بچه دار میشه ولی تا اخر عمر باید قسط و دیر کرد بده با بانک