شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
نفت ۱۰۵ دلار شد؛

عرضه بیش از حد نفت؛ موثر‌ترین عامل بازار

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 373581
از آنجایی که همچنان عرضه بیش از حد نفت در بازار بر تنش‌های ژئوپلتیکی سایه انداخته است، هر بشکه نفت ۱۰۵.۰۲ دلار در هر بشکه فروخته شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با توجه به اینکه نگرانی‌ها در مورد عرضه بیش از حد نفت بر نگرانی‌ها در مورد تشدید تنش‌ها در شمال افریقا و خاورمیانه سایه انداخته است، قیمت این کالای اساسی امروز، دوشنبه در مرز ۱۰۵ دلار باقی ماند.

علی‌رغم تنش‌های ژئوپلتیکی در عراق، لیبی و اوکراین که می‌تواند در تولید نفت در آینده اختلال ایجاد کند، عرضه بیش از حد نفت غرب آفریقا و بازارهای دریای آتلانتیک قیمت نفت برنت را هفته گذشته ۳.۳ درصد کاهش داد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱۸ سنت افزایش ۱۰۵.۰۲ دلار در هر بشکه معامله شد. این نوع نفت روز جمعه ۱.۱۸ دلار کاهش یافت و ۱۰۴.۸۴ دلار در هر بشکه معامله شده بود که کمترین رقم از ۲ آوریل به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا ۱۸ سنت افزایش یافت و ۹۸.۰۶ دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت هفته گذشته به پایین‌ترین رقم از ۶ فوریه رسیده بود.

نفت آمریکا هفته گذشته ۴ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش هفته‌ای از ماه ژانویه به شمار می‌رود.

اولیور جاکوب تحلیلگر بازار نفت در این‌باره به رویترز گفت: ممکن است تثبیت تقاضای فیزیکی آغاز شده باشد اما هنوز به نسبت ضعیف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *