دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

زمان توزیع کتب درسی دبیرستان و دبستان

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 373268
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: توزیع کتاب‌های درسی متوسطه اول و دوم همزمان از نیمه دوم شهریور در سراسر کشور با اولویت مناطق دورافتاده آغاز می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ حجةالاسلام محی‌الدین محمدیان با اشاره به چاپ یک هزار و ۲۱۰ عنوان کتاب درسی و راهنمای معلم اظهار داشت: با وجود گستردگی جامعه دانش‌آموزی تلاش می‌کنیم کتاب‌ها به موقع به دست دانش‌آموزان برسد و این امر شگفتی برخی ازکارشناسان کشورهای بازدید کننده از ایران را برانگیخته است.

وی افزود: مقرر شد به منظور رفاه حال والدین وکاهش دغدغه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، کتاب‌های پایه اول ابتدایی در جشن شکوفه‌ها و پایه‌های دوم تا ششم در نخستین روز سال تحصیلی توسط مدارس توزیع شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: به رغم افزایش قابل توجه قیمت کاغذ و خدمات چاپ، کتاب‌های درسی با استفاده از یارانه و امکانات چاپ سازمان، افزایش قیمت چندانی نداشته است.

حجةالاسلام محمدیان اظهار داشت: توزیع کتاب‌های درسی متوسطه اول و دوم همزمان از نیمه دوم شهریور در سراسر کشور با اولویت مناطق دورافتاده آغاز می‌شود.

وی بحث یادگیری را منحصر به محیط مدرسه و کلاس ندانسته و اضافه کرد: خانواده، اجتماع و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه سهیم هستند و برای آن که تعارضی بین آموزه‌های مدرسه و دیگر محیط های یادگیری ایجاد نشود، باید با توجه به راهبردهای سند تحول بنیادین بین آن‌ها هماهنگی و همسویی برقرار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *