سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

دفتر‌بزرگترین هیئت شیعی‌در بحرین‌بسته شد

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 370522
رئیس شورای مشورتی جمعیت الوفاق بحرین از بسته شدن دفتر شورای علمای اسلام در منامه خبر داد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری «مرآه البحرین»، سید جمیل کاظم، رئیس شورای مشورتی جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که نظامیان بحرینی عصر امروز دفتر شورای علمای اسلامی بحرین که از بزرگترین هیئت شیعی این کشور محسوب می شود را بستند.

سید جمیل کاظم در صفحه توئیتر خود نوشت: نظامیان آل خلیفه در حالی که دفتر شورای علمای اسلام خالی از وسایل و اعضای آن بود، بسته شد.

شیعیان بحرین اعلام کردند که تصمیم دولت بحرین به انحلال شورای علمای اسلام در راستای مقابله با دین ما اتخاذ شده است.

دادگاه عالی اداری رژیم بحرین بهمن ماه سال گذشته با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.

شورای اسلامی علمای بحرین در سال ۲۰۰۵ توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم تأسیس شد. بیشتر طلبه های علوم دینی بحرینی در این شورا عضو هستند و فعالیت های آن بر مسائل دینی و اجتماعی متمرکز بوده است.

این شورا همزمان با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ حمایت خود را از این حرکت مردمی و مطالبات برحق آن اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *