شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
سفیر فلسطین در جلسه علنی مجلس:

نبرد غزه مرحله آغازین پیروزی بزرگ است

کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان در برابر سکوت مرگبار سازمان‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 370361
سفیر فلسطین گفت: حملات به خانه‌های فلسطینیان و کشتار بی‌رحمانه آنان در برابر سکوت سازمان‌هایی است که از قاتل در برابر مقتول دفاع کرده و از جرم مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردن آنها از آنان حمایت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صلاح زواوی سفیر فلسطین در جلسه علنی امروز مجلس (۲۴ تیرماه ۹۳) خطاب به نمایندگان مجلس ایران گفت: واقعا بسیار اسفناک است زمانی که بر سر سفره افطار می‌نشینیم چقدر به یاد آواره‌گان و طردشدگان از شهرها و روستاهایمان باید باشیم و همچنین به یاد معلولان، مادران فرزند از دست داده، بیوه‌زنان، یتیمان و بی‌سرپناهان و برادرانمان که هزینه دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم آن هم هنگامی که ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان، اسرا و مبارزان علاوه بر کشته شدن و سوزاندن در کرانه باختری هستند.

صلاح زواوی اظهار داشت: ساکنان ۴۸ درصد از سرزمین‌های اشغالی دائما در تظاهرات اعتراض‌آمیز خود به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه برادران و عزیزان خود در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیب رژیم صهیونیستی هستند و اولین مقاومت قهرمانانه‌مان در غزه در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی و مقاومت و ایستادگی کرده و به آن پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: حملاتی که خانه‌های شهروندان بی‌پناه و صبور را با جنگنده‌های آمریکایی خود مورد تهاجم قرار داده است و بی‌رحمانه کهنسالان و جوانان و کودکانمان را به قتل می‌رسانند آن هم در برابر سکوتی است که همچون سکوت قبرستان است و سازمان‌هایی است که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از جرم مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردن آنها از آنان حمایت می‌کند.

سفیر فلسطین در کشورمان خاطرنشان کرد: لیکن این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی مستحکم استناد می‌کند از همان جام زهری که از صد سال پیش به این دشمن می‌نوشید باز هم می‌نوشاند اینک هیچ شهر یا روستا یا شهرکی از شهرک‌های دشمن از هدف قرار گرفتن در امان نیست و صحنه ترس و وحشت بر اثر هدف قرار گرفتن توسط هواپیماها و موشک‌ها و عملیات کیفی شامل حال تمام شهرک‌نشینان اشغالگر است که به نسل من امید می‌دهد که این دوران دوران پایان این رژیم اشغالگر است که از هم‌اکنون آغاز شده.

صلاح‌ زواوی اظهار داشت: شک ندارم که فرزندان صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی است در راه پیروزی بزرگ یکجا و شکست دادن این طرح غربی استعماری خواهد بود.

وی افزود: این اعزام‌شدگان تبهکار را که از میان صهیونیست‌ها هستند به خواست خداوند به پایگاه‌های اصلیشان دفع خواهیم کرد راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه‌های جهاد نیست که از طریق آن نیز موضع که از طریق آن نیز موضع عربی و اسلامی پیشرفت و حول محور مسئله فلسطین متحد می‌شوند جهاد برای این موضوع وظیفه شرعی، ملی، قومی و انسانی است.

زواوی اظهار داشت: خداوند برکت دهد به آنهایی که موشک‌ها و هواپیماهای ما را ساخته‌اند و آنها که با تجربیات علمی، مادی و معنوی و آنهایی که از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک معنوی از ملت ما حمایت کردند.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: اینها همان‌هایی هستند که همراه ملت فلسطین در راه شهدا که برای آزادسازی اولین قبله‌گاه مسلمانان و سومین حرم مبارک و معراج‌گاه پیامبر اکرم (ص) و سرزمین شهدا، انبیاء شرکت خواهند کرد.

وی افزود: نقش شما نوادگان سلمان فارسی و فرزندان امام خمینی و پیروان مقام معظم رهبری نقش محوری است و از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) به آن بشارت داده شده است پایبندی ما به شما از آن نقش محوری در آزادسازی فلسطین انشالله نشات خواهد گرفت.

صلاح زواوی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تنها رژیم مورد اعتماد نخواهند ماند که با تمسخر کشورهای ما را نظاره می‌کند زیرا که این کشورها با درگیری‌های تحمیلی و برنامه‌ریزی شده گرفتارند و سلاح‌ها را در این کشورها به جای هدف قرار دادن دشمن صهیونیستی به سمت سینه‌های فرزندان خود نشانه گرفته‌اند و این فتنه‌ای است که نه قاتل می‌داند که چرا دست به قتل زده است و نه مقتول می‌داند که چرا کشته شده است.

سفیر فلسطین در تهران خاطرنشان کرد: امید بسیار داریم که همه بدانند مشکل ما با این رژیم از قدرت و شوکت این رژیم نیست بلکه از سرکشی کسانی است که این رژیم را در فلسطین به وجود آ‌ورده‌اند و همچنین از آن در برابر حقوق ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند ما نیاز مبرم داریم تا برادران عرب و مسلمان ما با تلاش خود روند تاریخ این امت را تصحیح کنند و نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را رقم بزند.

وی افزود: از خداوند می‌خواهم که این غم را از امت اسلامی برطرف کند و همگی را به دور قرآن کریم جمع کند و همگی در کنار سنت پیامبر قرار بگیریم امید ما این است که آن گونه که خداوند خواسته است بهترین امتی باشیم که برای جهانیان پدید آورده است.

زواوی در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهم ملت باشکوه ایران را برکت دهد که این امت از طریق گفت‌وگو با برادران در جهان عرب و اسلام و همسایگان دور و نزدیک در راستای تحقق منافع استراتژیک امت اسلامی و خدمت به هدف آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر باشکوه‌تر تلاش خواهند نمود. آقای رئیس خواهشمندم بهترین تبریکات و آرزوی سلامتی و طول عمر و قوت برای رهبر معظم انقلاب خدمت ایشان و تمام مسئولان عزیز جمهوری اسلامی ایران و فرزندان این ملت عزیز در سراسر ایران ابلاغ فرمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *