دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۶
۱۸

افشای هویت سران اصلی تشکیلات داعش +عکس

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 369894
در ساختار تشکیلاتی "داعش" رسیدگی به امور مالی، سیاسی، نظامی، و برنامه ریزی برای چگونگی انجام حملات تروریستی و انفجارها، به افراد مشخصی واگذار شده است که تا پیش از این هویت آنان نامعلوم بود.
افشای هویت سران اصلی تشکیلات داعش +عکس
به گزارش جهان به نقل از العالم، ماموریت‌ها در ساختار تشکیلاتی داعش متنوع است که مسؤولیت هر بخش نیز به عهده یکی از معاونان "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی داعش است؛ گروهی که به تازگی با اعلام "خلافت اسلامی"، بغدادی را "خلیفه" نامیده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ انگلیس نوشت: نیروهای ارتش عراق در حمله به خانه "ابوعبدالرحمن البیلاوی" از سران گروه داعش در پنجم ژوئن گذشته در شهر موصل به اسنادی دست یافتند که ساختار تشکیلاتی "خلافت اسلامی" را مشخص کرده است.

این اسناد از هویت دو نفر پرده بر می دارند که کلید قدرت ابوبکر البغدادی هستند.

یکی از این دو نفر "ابو علی الانباری" است که سمت بالایی را در ارتش "صدام" دیکتاتور معدوم عراق داشت. دیگری "ابومسلم الترکمانی" است که سرگرد دستگاه اطلاعاتی رژیم صدام بود.
به نوشته دیلی تلگراف، این دو نفر توانستند ساختار گروهی را تدوین کنند که امور خلافت جدید را مدیریت خواهد کرد؛ خلافتی که بعد از کنترل خود بر شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ و ثروتمندترین شهر عراق اموال زیادی بدست آورده است.

گروه داعش پول‌های بانک های شهر موصل و سلاح‌های برجای مانده از ارتش عراق را که اکثرا سلاح های مدرن آمریکایی است، بدست آورد. ارزش این غنایم گروه داعش میلیاردها دلار است.
این روزنامه افزود: ابوبکر بغدادی بعد از ارزیابی اخیر پول‌ها و اموال گروه داعش، و استفاده این گروه از جنگ در سوریه ترجیح داد که برخلاف "ابومصعب زرقاوی" چیزی شبیه به دولت برای برای اداره امور خلافت جدید خود تشکیل دهد. این درحالی است که زرقاوی متمرکز کردن مسائل حول محور خودش را در دستور کار قرار داده بود.

در ساختار تشکیلاتی داعش، اسامی افراد با ماموریت های آنها در ساختار "دولت اسلامی"بعد از تبدیل آن به خلافت اسلامی آورده شده است.

سران اصلی تشکیلات داعش:


اول: "ابوبکر بغدادی" که نام واقعی او ابراهیم البدری است.
نفر دوم: "ابومسلم الترکمانی" که نام واقعی او "فاضل الحیالی" است که در دوران صدام از افسران اطلاعاتی بود.

وزرای داعش:
اول
: "عدنان اسماعیل نجم" ملقب به "ابوعبدالرحمن البیلاوی" افسر سابق ارتش صدام و مسؤول نظامی اول در خلافت. وی در ۵ ژوئیه گذشته در موصل از پای در آمد.
دوم: "عبدالله احمد المشهدانی" ملقب به "ابوقاسم" مسؤول جذب اعراب و تأمین تروریستها.
سوم: "محمد حمید الدلیمی" ملقب به "ابوهاجر العسافی" مسؤول ارتباطات و انتقال آموزشها و هماهنگی با بخشهای دیگر داعش.
چهارم: "موفق مصطفی الکرموش" ملقب به "ابوصلاح" مسؤول امور مالی.
پنجم: "عبدالواحد خضیر أحمد" ملقب به "ابو لؤی"، مسؤول کل امور امنیتی.
ششم: "بشار اسماعیل الحمدانی" ملقب به "ابو احمد" مسؤول پرونده زندانیان.
هفتم: "شوکت حازم الفرحات" ملقب به "ابوعبدالقادر" مسؤول کل امور اداری.

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000369/nf00369894-1.jpg

دفتر جنگ:
اول
: "خیری عبد حمود الطانی" ملقب به "ابوکفاح" مسؤول بمبگذاری.
دوم: "عوف عبدالرحمن العفری" ملقب به "ابو سجی" مسؤول امور اجتماعی داخل دولت خلافت.
سوم: "فارس ریاض النعیمی" ملقب به "ابو شیماء" مسؤول انبارهای سلاح.

مسؤولان استانها:
اول: "احمد عبدالقادر الجزاع" ملقب به "ابو میسره" مسؤول داعش در بغداد.
دوم: "عدنان لطیف السویداوی" افسر سابق ارتش صدام ملقب به "ابومهند السویداوی" مسؤول داعش در الانبار.
سوم: "رضوان طالب الحمدونی" ملقب به "ابوجرناس" مسؤول داعش در مرزهای عراق و سوریه.
چهارم: "احمد محسن الجحیشی" ملقب به "ابوفاطمه" مسؤول داعش در استانهای فرات مرکزی.
پنجم: "نعمه عبد نایف الجبوری" ملقب به "ابو فاطمه" مسؤول داعش در استان کرکوک.
ششم: "وسام عبد زید الزبیدی" ملقب به "ابونبیل" مسؤول داعش در استان صلاح الدین که البته در اوایل ماه جاری میلادی به هلاکت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
داعش بهانه وفریب است اصل ماجراتجزیه عراق وایجادکشورکرداست ودرنهایت تاسیس اسرائیل جدیددرمنطقه است که توسط این کشورنوظهورکشورهای ایران ،ترکیه ، سوریه وعراق را تضعیف کند
درآینده نزدیک کشورکردایجادوداعش محو می شود
علی اصغر
علی اقا حرفت کاملآ‌درست است برنامه همان نیل تا فرات است .
Iran, Islamic Republic of
خدا همشون رو لعنت بکنه
علوی
یعنی کسی که منفی داده واقعا طرفدار داعشه!!!!؟؟؟؟
الهی که همشون تیکه تیکه بشن
مجید مجد
انشالله اگر هم نشدند خودمان نابودشان می کنیم
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسرائیل
مهر
همه اینها یک طرف .کوچک ترین عضو حزب لله هم یک طرف >>حزب الله هم الغالبون
محمد علی
داعش فقط اسم اسلام داره ولی در اصل خود شایطان
محسن
Iran, Islamic Republic of
بر بنیانگذار داعش لعنت
United States
با ترکیب سران داعش که اکثراً از بازماندگان صدام میباشند واعتقادات دینی ضعیفی داشته که عملاً میشود نتیجه گرفت عوامل صهیونیست درغالب حکومت اسلامی برای تجزیه عراق ونابودی مسلمانان عراق ومنطقه شکل گرفته وآنها ربطی به اسلام ندارند.
لعنت الله جمیعا
رضا
وقتی آمریکا بدون شناخت منطقه و اونطور وحشیانه به عراق حمله ور شد باید انتظار فرار این زباله ها را از عراق و بعد از اون تشکیل گروه و گروهک و ... داشته باشه. انگار به لانه زنبور حمله کور کرده باشیم، انتظار هم نباید داشته باشیم که همه زنبورها بمیرن. چندتایی هم که تعدادشون کم نیست فرار میکنن و دوباره به خودمون حمله میکنن.
اسرافیل
بسمه تعالی
امروز دفاع از اسلام و ولایت از اوجب واجبات است .
مجلس نباید با فتنه گران همان داعش ایرانی تساهل داشته باشد . تعارفی با داعش ایرانی که همان فتنه گران هستند نداریم ، فتنه گران اگر خیال می کنند ( در عالم وهم هستند) بانفوذ در وزارت علوم و سایر وزرا می توانند در کشور اسلام آمریکائی را پیاده بکنند این آروزهایشان را به اذن خدا به گور خواهند برد .نظام جمهوری اسلامی که با خون دهها هزار شهید آبیاری شده و الان تحویل مسئولین کشور است مدیون فتنه گران نیست ، همین ملت ، مستضعفین ، پابرهنه ها ، اگر دوباره احساس کنند که داعشیهای کشور ایران دارند فتنه ایجاد می کنند ، هرچند در بدنه دولت هم نفوذ کرده باشند ، و در آنجا لانه درست کنند ، این فتنه گران را همان طور که محمد رضا خائن را از تختش پایین آوردند ، فتنه گران را نیز به درک واصل می کنند .
نظام اسلامی تجازه نمی دهد فتنه گران نان کشور را بخورند و با دستور اربابان خودشان ، که همان آمریکا و اسرائیل است کشور را به آتش بکشند .
فتنه گران از سرنوشت محمد رضا شاه خائن ، رضاخان قلدر عبرت بگیرند ،قبل از اینکه خود فتنه گران داعشی مورد عبرت دیگران باشند .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
خدا همشونو یکجا و باهم از بین ببره
لعنتال...اعدائکم
علی
از صدر اسلام تا حالا این گور های تندرو با نامهای متفاوت یا همان داعش بوده چیز تازه ای نیست تو ایران ما داعش مگر نیست مثلا" فتنه 88
Canada
اعدامهای دسته جمعی. سر بریدن و فوتبال با سرها.به صلیب کشیدن جنازه های نیمه جان. جهاد نکاح حتی با محارم. کشتارهای دسته جمعی غیر نظامیان به جرم داشتن دین و مذهبی غیر از داعش. فتنه کجا داعش کجا.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسراييل