کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعای آیت الله بهجت درحق آیت الله گیلانی

20 تير 1393 ساعت 10:10

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان خاطره ای از دعای سلامت آیت الله بهجت درحق آیت الله محمدی گیلانی(ره) به بیان شخصیت ارزنده و ارزشمند این عالم وارسته پرداخت.


به گزارش جهان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفت و گو تسنیم با اشاره به شخصیت والا و ارزشمند مرحوم آیت الله محمدی گیلانی(ره) اظهار کرد: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی از شاگردان برجسته و بافضیلت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(رض)، امام خمینی(ره) و مرحوم علامه طباطبایی(قدس سره) بودند.

وی افزود: درک محضر این بزرگان و بزرگان دیگر و شخصیتهای طراز اول حوزه علمیه قم در سالهای زعامت مرحوم ایت الله بروجردی بسیار ارزشمند و مایه خیر و برکت بوده و تمامی بزرگوارانی که در آن فضای علمی و معنوی و روحانی و نورانی و در نزد آن بزرگواران تربیت یافته اند به حق جزو خدمتگزاران ممتاز و علمای خدوم و آگاه و زمان شناس قرار گرفته اند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اراک تصریح کرد: این افراد، پس از وفات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(رض) جزو بهترین و وفادارترین شاگردان امام راحل(ره) قرار گرفته و رنجهای تبعید و زندان و آوارگی را در راستای تحقق نهضت امام خمینی(ره) به دوش گرفته اند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تلمذ و درس آموزی آیت الله محمدی گیلانی در محضر اساتید و مراجع بزرگ همچون آیت الله بروجردی گفت: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی(ره) از این قبیل شاگردان و دلدادگان به امام(ره) و ارمانهای آن بزرگوار بودند و تا آخرین لحظات حیات خود را نیز براین عهد و پیمان باقی ماندند و در تمامی شرایط دوران پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن با صبر و متانت خاص و عشق به امام و انقلاب و شهدای عزیز در تمامی سنگرهای جهاد اجتهاد ادای وظیفه نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آیت الله محمدی گیلانی هرگز در راه تحقق وعده های الهی برخود سستی و تردید راه ندادند و در این راه فرزندان خود را نیز از دست دادند و مانند کوه صبر و استقامت خم به ابرو نیاوردند و اهداف متعالی نظام اسلامی را فراموش نکردند.

وی تصریح کرد: آن مرحوم در سنگرهای ریاست دادگاه های انقلاب اسلامی، دیوان عالی کشور، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، تدریس و تالیف، تبلیغ و ارشاد و تبیین حدود و حقوق الهی با تمامی وجود کوشیدند و مظهر اخلاق و ادب و تواضع بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله محمدی گیلانی افزود: مرحوم آیت الله محمدی گیلانی(ره) خود جزو اساتید محترم و صاحب نظر و مورد احترام در حوزه علمیه قم بودند و از نظر تواضع و حسن سلوک و آداب معاشرت و تعلیم و تربیت و اخلاق حسنه اسلامی چهره ای شاخص و شناخته شده بودند.

دعای آیت الله بهجت در شفای آیت الله محمدی گیلانی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان خاطره ای از آیت الله بهجت(رض) گفت: به یاد دارم در جلسه ای خدمت عارف بزرگوار و فقیه پارسا آیت الله بهجت شرفیات شده بودم و ایشان جویای احوال آیت الله گیلانی شدند و بنده خدمت آن بزرگوار عرض کردم ایشان کسالت داشته و قلبشان را عمل نموده و نیاز به دعای خیر شما دارند.

وی افزود: پس از پایان، مرحوم آیت الله بهجت برمقداری نیابت دعا خوانده و جهت شفای ایشان محبت نمودند و بنده نیز آنرا خدمت ایشان همراه با سلام و احوال پرسی تقدیم نمودم.

امام جمعه اراک با دعای غفران و خیر برای ایشان تصریح کرد: خداوند هردوی آن بزرگواران را با صاحب شریعت و صاحب ولایت محشور فرموده و در جوار قرب خود ماوی دهد.


کد مطلب: 369711

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/369711/دعای-آیت-الله-بهجت-درحق-گیلانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com